Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku vielä kohtuullisen nuori, sanotaan vaikka alle viisikymppinen tai varsinkaan alle nelikymppinen ei ole somessa? Aika saatanan noloa! :D

Vierailija
29.03.2021 |

Siis mitä sisältöä tällaisella henkilöllä on elämässään? Onko joku täysin syrjäytynyt erakko? Sehän jää jälkeen aivan kaikista tuttavapiiriensä yms. jutuista ja keskusteluista, kun ei ole somessa! On se myös melko noloa jättäytyä kokonaan somen ulkopuolelle, kun paitsi että jää täysin tietämättömäksi kaikista tuttavapiirien jutuista, menoista yms. niin antaa itsestään yksikertaisen ihmisen vaikutelman muille! 😂

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se some on eli missä pitäisi olla?

Vierailija
2/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöllöpalstalla kirjoittamassa huonoja provoja ilmeisesti ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hullu.

Vain tyrkyt ovat somessa.

Vierailija
4/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan mä täällä.

Vierailija
5/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei kiinnosta tuttavapiirin jutut ja menot pätkääkään.

Vierailija
6/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katsos, kun niiden muiden touhuilla ei ole juuri merkitystä. Minuun saa yhteyden puhelimella tai sähköpostilla, se riittää.

Vierailija
7/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taidat olla aika nolo. Mua ei kiinnosta sun tai kenenkään muunkaan menot eikä asiat. Omissa asioissa on kuule aivan tarpeeksi. Kiitos älyvapaasta avauksestasi.

Vierailija
8/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöllöpalstalla kirjoittamassa huonoja provoja ilmeisesti ?

Onhan toi luokattoman huonoo trollausta. :)

Vierailija
9/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä homma, mä olin pari kuukautta LIssä ja 99,9% sisällöstä oli aivotonta itsensä kehumista ja muiden haukkumista tai selitystä siitä, kuinka paljon fiksumpi paikka LI on kuin FB.

LI on hiekkalaatikko, jossa jokainen mitään osaamaton kehuu itseään. Kamala paikka, jos se kerran on parempi kuin FB en ikinä halua sinnekään.

Instassa olen, ikinä en ole mitään julkaissut, mutta sielläkin näkemästäni 99,9% on turhaa p*skaa.

En keksi mitään muuta syytä olla aktiivinen somessa kuin ääretön itserakkaus ja kuvitelma, että ketään oikeasti kiinnostaisi tippaakaan sun jutut.

Lisäksi some aiheutti sen, että jokainen tuttu, joka oli vähänkään aktiivinen somessa tiputti pisteitään roimasti silmissäni toinen toistaan typerämmillä postauksilla.

Vierailija
10/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaverit, joiden menot kiinnostavat aidosti, kertovat niitä muutenkin.

Sama toisinpäin. En halua kertoa asioistani kelle tahansa.

Vauva.fi pitää kiinni juoruissa.

Ei mun lapsetkaan kyllä varsinaisesti ole somessa. Tytär seuraa instaa, mutta ei julkaise itse mitään. Kavereiden kanssa juttelee snapissa.

Vierailija
11/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama läheinen ihminen, joiden kuulumiset kiinnostavat. Heihin voin vallan mainiosti pitää yhteyttä ilman somea. Miksi mua kiinnostaisi jonkun "tuttavapiirin" liirumlaarumit?

Vierailija
12/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se naamakirjasosiaalisuus on pääsääntöisesti täysin idioottimaista.

Mutta siinä AP on oikeassa, että sosiaalisista suhteista syrjäytyy, jos ei kuulu FB, Insta, Twitter...

Moni yritys ja yhdistys tiedottaa ainoastaan Facebookin kautta.

Naamakirjaton on jokseenkin epähenkilö.

Whatsapp on ainoa somekanava, jota käytän.

Vierailija
13/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikene peikko.

Vierailija
14/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kenen mielestä noloa? Aloittaja nnyt rohkeasti paljastaa itsensä niin voimme arvioida paremmin onko tämä noloa

Vierailija
15/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Mutta siinä AP on oikeassa, että sosiaalisista suhteista syrjäytyy, jos ei kuulu FB, Insta, Twitter...

Naamakirjan käyttäjät vähenevät koko ajan. Nuorisolle se on ollut jo pidemmän aikaa enemmän tai vähemmän "out".

Instagramissa alkaa olla nupullaan vähän samanlainen suuntaus. Sielläkin nimittäin on käyttäjien keski-ikä nousussa ja nuorisossa on alkanut joidenkin osalta kuulua vähän samanlaisia soraääniä sitä kohtaan, kuin mitä Naamakirjaa kohtaan on ilmennyt jo pitkään.

Vierailija
16/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 48 v enkä mikään suht nuori. Olen elänyt suurimman osan elämästäsi ilman somea ja pärjään hyvin mahdollisimman vähäisellä käytöllä. Ehkä sinun pitäisi keskittyä siihen, jos oikeasti joku kuoro olisi ilman somea ja tarkoitan oikeasti nuori, alle kolmekymppinen. Se voisi olla oikeasti vähän outoa, keski-ikäisen somettomuus on normaalin ihmisen käytöstä.

Vierailija
17/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältöä elämässäni kyllä on, harrastukset, työ, perhe, ystävät.

Tänään tein paperitöitä, kävin parit allekirjoitukset hakemassa liikekumppaneilta kokousöytäkirjaan, juttelin puhelimessa veljeni kanssa, laitoin ruokaa, kyselin lapsilta päivän kuulumiset, vietin hetken aikaa erään harrasteeni parissa...

Vierailija
18/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Mun mielestä on ihanaa olla epähenkilö.

Vierailija
19/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa säälistä kenenkään tykkäyksiä, vessassa käynnistä, pohjaan palaneesta ruuasta, vaatevuoresta, sotkuisesta keittiöstä, laskupinosta, etenkin kun olen ruma persjalkainen nainen, jolla naama on rypyllä ja isot silmäpussit. Ja teinitkin on kamalia, eikä ole kehumista, puhumattakaan miehestä, joka länkyttää ja etsii kadonneita silmälasijaan. Ja rahat on aina loppu ennen tilipäivää.

Tuskin näin arkinen ja tylsä elämä ketään kiinnostaisi? Teinienkin mielestä olen julkisella paikalla tosi nolo ja pyytävät olemaan puhumatta ja vielä parempi, jos olisin kuuromykkä.

Vierailija
20/54 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Naamakirjan käyttäjät vähenevät koko ajan. Nuorisolle se on ollut jo pidemmän aikaa enemmän tai vähemmän "out".

Instagramissa alkaa olla nupullaan vähän samanlainen suuntaus. Sielläkin nimittäin on käyttäjien keski-ikä nousussa ja nuorisossa on alkanut joidenkin osalta kuulua vähän samanlaisia soraääniä sitä kohtaan, kuin mitä Naamakirjaa kohtaan on ilmennyt jo pitkään.

No näin olen kuullut, mutta käytäntö on toista.

Yhä harvemmalla yrityksellä on perinteinen nettisivu, Facebook-tili sen sijaan on.

Samoin yhdistysten webbisivujen keskustelupalstat ja sähköpostilistat ovat näivettyneet keskustelun siirryttyä faceen.

Olen odottanut naamakirjaa aikuisempaa somealustaa, mutta turhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi