Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä nimestä Ukko?

12.08.2006 |

Kertokaahan mitä mieltä olette nimestä Ukko. Nimi on meillä ykkösvaihtoehtona pikkumiehen nimeksi, mutta vähän epäilyttää aiheuttaako nimi esimerkiksi kiusaamista myöhemmin koulussa.

Pantoufle

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muistakin vanhoista suomalaisista nimistä...

Ukkoa on mukava pienenä kutsua " pikku-Ukko" ja isompana nimessä on jotain voimakasta, tahtoa....

Vierailija
2/10 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan näin, että kun nimeen tottuu ja sanan varsinainen merkitys hälvenee mielestä, niin kyllä se hyvä nimi on. Peinteikäs ja vahva nimi. Mutta ukko on ainakin mulle vähän negatiivissävyinen sana, joten en voi sanoa pitäväni kovasti tästä nimestä. Totuttelua ainakin vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieneksi lapseksi vaan mielessä tietty vanha mies, vähän jopa haukkumamielessä aikusestakin. Vesku Loirin poika Ukko tosin lieventää tuota mielikuvaa :)

Vierailija
4/10 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko ei ole minun suosikkejani, mutta ei myöskään mikään inhokki. Minusta se on hyvin suomalainen nimi, jota ei viime aikoina paljonkaan ole käytetty, kunnes se on tullut muotiin aika vasta. Mielikuvana ukkeli ja myös suomalainen vanha muinaisjumala Ukko. Kutsumanimenä ehkä herättää erilaisia mielipiteitä ja ajatuksia, mutta ei kai se haittaa.

Vierailija
5/10 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että Ukko ei oikein kuulu nimisuosikkeihini. Jotenkin miellän sen sanana samaan luokkaan äijän kanssa, eli hieman negatiivisen latauksen omaava ilmaus vanhasta miehestä. Tulee jonkinlainen tuvan edessä ja keppi kädessä istuskeleva vanhus mieleen, eli hiukan hassulta tuntuu ajatella pientä lasta tai nuorta miestä, joka esittelisi itsensä Ukoksi. Äänteellisestikään nimi ei ole mielestäni niin kamalan esteettinen, minulle itselleni merkitys on vähän " ruma" .

Toisaalta tämä saattaa johtua siitäkin, että Ukko on minulle erittäin vieras nimi ja jos se tulevaisuudessa yleistyisi, niin saattaisihan siihen tottua. Makunsa kullakin, minä vain en pidä :)

Vierailija
6/10 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on voimakas ja komea nimi. Merkityksensä takia jotenkin sitä etunimenä pienellä vierastan, mutta toisena nimenä (jos siis 3 nimeä, niin tämä siinä keskellä) tykkäisin itsekin vaikka omalla lapsella.

Vierailija
7/10 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen myös oikein ihanan Ukko-vauvan....minusta nimeen ei liity mitään outoa , ei vauvana eikä aikuisena. Kiva nimi !

Vierailija
8/10 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva ja metsäinen nimi, joka sopii mielestäni myös pienelle pojalle. Tykkään kovasti!

Vierailija
9/10 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saan vielä pojan on yksi suosikkinimi hänelle Ukko. Minulle tulee mieleen voimakastahtoinen poika. Persoonallinenkin. Sopii joka ikäkauteen. Ehkä hieman tanakalle pojalle paremmin kuin laiheliinille. Minulla on ollut oppilas (1lk) nimeltä Ukko joskus vuosia sitten, ja nimi sopi pojalle erittäin hyvin. Häntä ei kyllä varmasti kukaan nimestä kiusannut. Positiivinen, mukava nimi. Suosittelen.

Vierailija
10/10 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden parikymppisen Ukon ja pari pientä Ukko-poikaa. Suomalaiskansallinen, mukavan lyhyt, helppo lausua :)