Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein kehtaisitte pyytää kuvia varaamastanne koiranpennusta?

Vierailija
29.03.2021 |

Olen varannut koiranpennun. (Edellinen pentu pentu ollut 20v sitten jonka hain suoraan.)
Kuinka usein kehtaisitte pyytää kuvia/videoita pennusta?
Olen itse yli sosiaalinen ja kuvia paljon noin yleensäkin lähettelevä henkilö.
En halua olla ylitsepursuava ja tunkeileva, mikä teistä on sopiva väli? Onko pari kertaa viikossa jo liikaa? 😄

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuvia, kun pennut olivat syntyneet, ja seuraavan kerran kun ne olivat 2,5 viikkoa. Eihän niistä noin pienenä vielä oikein mitään näe, muuta kuin söpöt massut. En välttämättä lähtisi kovin usein kuvia anelemaan.

Kasvattajia on niin monenlaisia. Ensimmäisen koirani kasvattajan kanssa oltiin yhteyksissä muutaman kerran koiran elinaikana, toisen koirani kasvattajasta ei ikinä kuulunut mitään, enkä sitä mitenkään osannut odottaakaan. Kolmannen kasvattaja taas oli pitkään suunnilleen viikoittain yhteyksissä, mikä vaatikin totuttelua, ja olemme ystävystyneet.

Vierailija
2/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu juuri siksi kyselenkin koska mulla on niin pitkä aika edellisistä kontakteista että mitkä mahtaa näin digiaikana olla systeemit. 😊

Sitä on vaan itse niin kovin malttamaton kun on koiraa niin pitkään odottanut.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti VIIKOSSA? Olisin vastannut, että kaksi tai kolme kertaa ennen pennun luovutusikäiseksi tuloa kehtaisin pyytää, en enempää.

Vierailija
4/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa viikossa on todellakin liikaa. Kasvattaja lähettää sen minkä lähettää, älä ahdistele kuvapyynnöilläsi, hänellä on taatusti kädet täynnä työtä pentujen kanssa.

Vierailija
5/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdesti VIIKOSSA? Olisin vastannut, että kaksi tai kolme kertaa ennen pennun luovutusikäiseksi tuloa kehtaisin pyytää, en enempää.

No siksi juuri huutelen etten nolaa itseäni!😂

Voisin tuijottaa kuvia ja videoita loputtomasti. 😄

Ap

Vierailija
6/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pyytele. Kasvattaja laittaa niitä, jos haluaa ja ehtii. Koeta nyt hillitä vaan intoasi ja kanavoida se muuhun.

Vierailija
7/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti oikealta kasvattajalta. Peräkonttikoirasta ei jää kuin iso laskupino.

Vierailija
8/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan laittaa ystävällisen pyynnön, jossa kerrot odottavasi kovasti pentua ja mielelläsi ottavasi vastaan kuvia / ja videoita aina, jos toinen niitä vain viitsii / ehtii lähettää.

Ja sen mitä olen koiranpentujen hinnoista ymmärtänyt, niin luulisi myös vähän lisäävän kasvattajan viitseliäisyyttä .  Itse en kokisi ahdistavana, koska tykkään kuvata kaikkea. Ja kai se jotain kertoisi kertoisi myös ostajasta, että haluaa nähdä pennun kehittymistä?

Mutta voi olla että olen väärässä, koska en ole koirankasvattaja, enkä muutenkaan niistä tajua oikein mitään. Mutta sitten taas myynti- ja markkinointipuolesta kylläkin.

Vierailija
9/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varasin pennun, sain siitä kasvattajalta kuvia ja viestejä noin kerran parissa viikossa. 

Oletin että kasvattajalla on kädet täynnä pentujen ja oman päivätyönsä takia.

Jossain vaiheessa kasvattaja epäili etten ole tarpeeksi kiinnostunut pennusta kun en ole jatkuvasti kyselemässä ja pyytämässä kuvia, änkeemässä katsomaan.

Ihmiset on niin erilaisia=)

Vierailija
10/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan tuollaiselle idiootille koiran edes myy

Tää palsta on mielenkiintoinen.

Se että odottaa innokkaasti koiraa tekee ihmisestä idiootin.

Kysyin koska ei ole hajuakaan miten toimitaan aikana jolloin kuvia on helppo lähettää ja itse lähetän niitä koko ajan.

Ap

Vierailija
11/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varasin pennun, sain siitä kasvattajalta kuvia ja viestejä noin kerran parissa viikossa. 

Oletin että kasvattajalla on kädet täynnä pentujen ja oman päivätyönsä takia.

Jossain vaiheessa kasvattaja epäili etten ole tarpeeksi kiinnostunut pennusta kun en ole jatkuvasti kyselemässä ja pyytämässä kuvia, änkeemässä katsomaan.

Ihmiset on niin erilaisia=)

Niin juuri tuotakin mietin että meillä kaikki odottavat kuin kuuta nousevaa ja koira on todella harkittu, meillä on ollut ennenkin.

En myöskään halua antaa kuvaa ettenkö olisi todella varma asiasta koska todellakin olen!

Ap

Vierailija
12/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä julkaisen pennuista kennelin facessa ja instassa kolmen viikon iästä alkaen joka päivä jotain kuvaa tai videota. Aina ei näy kaikki pennut mutta melkein joka päivä siis. Saavat olla tulevat omistajat kehityksessä alusta asti mukana ja nähdä mitä pentujen kanssa puuhaillaan. Ja ensin astutuskuulumiset, ultrat, mahan kasvun, röntgenin, syntyneet, painonnousut..

Vierailija
13/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kahdesti otsikon "Kuina usein kehtaisitte pyytää kuvia varastamastanne koiranpennusta"

Ei muuta, jatkakaa.

Vierailija
14/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin kasvattaja ja tietäisin että varaaja haluaa kuvia niin laittaisin kuvan joka päivä. Ei mikään iso vaiva napata kuva

15/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pennun kennelillä on oma fb ryhmä.Ryhmässä on yli sata seuraajaa, joilla kaikilla on/on joskus ollut/on tulossa pentu. Ovat sosiaalisia ruotsalaisia ja tehneet kasvatustyötä jo 70-luvulta asti. Kasvattaja laittaa fb ryhmään pieniä filminpätkiä kulloisestakin pentueesta kerran viikossa. Ja laittoi myös henkilökohtaisesti sähköpostissa kolme kuvaa, kun odotimme pentua. Kävin katsomassa varaamaani typykkää kun se oli 5-viikkoinen ja kyselin tarkkaan rodusta ja pentujen terveydestä ym.ym.ja myös mm. miten pentuni voi. Arvostan kasvattajan ystävällistä kärsivällisyyttä. Heiltä tulee 1-3 pentuetta vuodessa ja henki fb-ryhmässä on todella hyvä. Mukava on katsella filmejä uusista pentuieista ja lukea muiden kasvattien kuulumisia. Siellä näen myös välillä kuvia oman koirani sisaruksista.

Vierailija
16/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan ihan vain kirjoittamaan kasvattajalle, että et halua olla hankala mutta haluaisit kuvia niin paljon kuin hän vain viitsii lähettää.

17/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin tarpeesi nähdä vauvakuvia. Minäkin odotin niitä aina, kuin kuuta nousevaa. Ja nyt uudesta pentueesta yksi pennunottaja on ollut muhun yhteydessä, kun asutaan aika lähekkäin. Haluaa nähdä millainen paketti meidän pimu on ja kyselee multa, miten ollaan kommunikoitu kasvattajan kans ja miten typykkä on voinut ja millainen luonne sillä on. Mennään käymään nyt pääsiäisenä pihakylässä, että pääsevät tutustumaan meidän 5 kk. ipanaan.

Vierailija
18/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä nyt kertaalleen kehtaan näiden perusteella laittaa viestin että minulle saa kuvia laittaa aina kun vaan kun aikaa siihen on.

Ap

Vierailija
19/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvattajana lähetin jokaiselle videoita joka päivä. Ulkoleikeistä, ja sisältä pentujen leikkejä. Pyydä vaan niitä kuvia.

Vierailija
20/22 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varasin pennun ja maksoin varausmaksunkin parin kuvan ja pidemmän viestittelyn perusteella. Kuvissa oli koko pentue ja kerroin haluavani tietyn värisen, jos se sopii siihen omaan luonteeseeni, mistä kerroin. Mutta ei tärkein kriteeri siis.

Kasvattaja lupasi laittaa eilen ja tänään kuvia ja videoita, luovutus olisi jo reilun viikon päästä. Oli tarkoitus mennä käymään (pitkä välimatka) mutta ei vastaa enää mitään siihen liittyen ja kuviakaan ei tule. Varausmaksu nyt ei taloudessa tunnu isolta mutta henkisesti pettymys ja huoli, meninkö pentutehtailijan lankaan.

Omaa typeryyttä ja nyt tuntuu, että en halua häneltä pentua enää. Taustalla se tuttu tarina, kun koiraa pitkään kysellyt ja onnellisena jo hetken, et nyt vihdoin pennun saisi.

Kyseessä rekisteröity rotukoira.

Jos tästä nyt koirakaupat vielä syntyy, en usko tämän kasvattajan olevan missää tekemisissä enää jatkossa, vaikka kysyisin.

Tekisi mieli julkisesti levittää sanomaa, että varovat tätä kenneliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi