Ärhäkkä herpes ja synnytys
Hei!
Onko kellään kokemusta genitaaliherpeksestä ja synnytyksestä? Suositeltiinko teille sektiota? Herpes on saatu aiemmin, mutta oireilee nyt todella rajusti raskauden aikana. Loppua kohti kun on menty ja viikot vierineet, rakkuloita nousee jatkuvasti kuin sieniä sateella. Neuvolassa olen ottanut asian puheeksi heti alusta alkaen mutta siellä ei hiiskahdettu sanallakaan, että herpes tartunta on vastasyntyneelle hengenvaarallinen! Luin nyt vasta aiheesta ja olen todella ahdistunut tilanteestani. Itsellä nuo estolääkitykset toimii miten sattuu, ei esim. välttämättä auta ollenkaan.
Kokemuksia?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä lääketieteellisestä puolesta yhtään. Mutta naapurillani on aikuinen kehitysvammainen tytär ja naapuri on itse minulle kertonut, että vamman aiheutti synnytyksen aikana aktiivinen sukuelinherpes. Tytär on ehkä noin 40-vuotias ja henkinen taso ehkä 6-8 vuotta.
Sinun tilanteessasi vaatisin aika tarkasti käymään riskit läpi ja jos niitä on, vaatisin sektiota. Olisi ihan kestämätöntä, jos vauva menehtyy tai vammautuu ja tämän olisi voinut sektiolla välttää.
Vaikea kuvitella että joku naapureille huutelee omasta sukupuoliherpeksestään....
No tämä naapuri on ihan avoimesti kertonut ja juuri siksi, että itse ei tiennyt herpeksen riskeistä vauvan kannalta ja sitten kävi näin. Avoimuus asiassa auttaa ehkä välttämään saman jonkun toisen henkilön kohdalla.
Ap:lle tsemppiä <3
Lääkkeet ovat kuulemma vaarallisempia kun genitaali herpes. Näin ainakin minun gyne kertoi...
Sama ongelma
Miksi sinulla on jotain pöpöjä siellä rännissä?