Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saan tietää millä rokotusaineella rokotetaan?

Vierailija
29.03.2021 |

Etsin tietoa erään kaupungin yli 65 vuotiailla tällä viikolla pistettävästä koronarokotteesta. Onko julkista tietoa, mitä ainetta käytetään ja mistä tiedon löytää?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelemalla itselleen muka paremman rokotteen.

Voi raasuja.

Vierailija
62/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astra Zenecaa annetaan ainakin vain 65 täyttäneille

Kyseessä yli 65-v läheinen. Haluaisin tiedon juuri siitä että ei pistettäisi astra zenecalla.

Et sinä sitä saa valita.

On nimenomaan sanottu, ettei voi shoppailla, mikä rokotus annetaan.

Joo, mutta ihmisellä on oikeus tietää mitä ollaan laittamassa, ennen kuin pistetään. Pitäisi tietää ennen kuin aika varataan, ettei paikan päällä joudu kieltäytymään AZ:sta.

Useimmat (ellei jopa kaikki) kunnat kertoo netissä, mitä minkäkin ikäisille pistetään ja jotkut kunnat jopa sen, mitä rokotteita missäkin pisteessä on. Sieltä vaan tsekkaamaan! Tai soita ja selvitä!

Ja jos ei sen lisäksi ole kanttia rokotuspaikalla varmistaa ja tarpeen  mukaan kieltäytyä, niin se on ihmisen henkilökohtainen voivoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut, että sain valita, vaan onneksi tarjolla olikin Pfizeriä, sillä en olisi ottanut Astra Zenecaa., jota nyt ikäisilleni tuputetaan. Olen 70-v., siis yli 65.

Ok, boomer! 

Jos olisit kärryillä maailman menosta, niin ymmärtäisit, että 70-vuotiaille ja vanhemmille (eli juuri sun ikäisille) annetaan tällä hetkellä automaattisesti Pfizeria. 

Astra Zenecaa vain 65-69-vuotiaille. Minkä ikäinen et siis ole, minkä näytät itsekin ymmärtävän.

Ei ollut siis mitään spesiaalia sun kohdalla, että sait Pfizerin piikin.

65-69 vuotiaille Astraa. Juu, ikähän ei ole pelkkää numeroita. Biologinen ikä voi olla jotain ihan muuta kuin tuo lyhyt haarukka, jolle se Astra nyt jaetaan. Aika hurjaa ja kylmäpäistä jaottelua. Onneksi ei ole pakko ottaa.

Vierailija
64/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on valtakunnallisesti ohjattu, kuka saa minkin rokotteen. Niitä ei mikään kunta tai sairaanhoitopiiri päätä. Rokotteet jaetaan väestömäärien perusteella. Suomessahan on tarkat tilastot väestön iästä.

Vierailija
65/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://korona.soite.fi/koronarokotemittari/

Tuolla mm lukee että a-z käytetään yli 70-v

Vierailija
66/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
67/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis olla astrastakin kiitollinen.

Oletteko yhtään perillä kuinka paljon haittavaikutuksia näillä muilla rokotteilla on?

Vierailija
68/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tiedon ennen rokotusta ja kyseessä en ole minä vaan läheinen.

Kysy. Sinulla on oikeus etukäteen tietää mitä sinuun laitetaan. Minä ainakin haluan tietää.

Vierailija
69/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

65-69 vuotiaille Astraa. Juu, ikähän ei ole pelkkää numeroita. Biologinen ikä voi olla jotain ihan muuta kuin tuo lyhyt haarukka, jolle se Astra nyt jaetaan. Aika hurjaa ja kylmäpäistä jaottelua. Onneksi ei ole pakko ottaa.

Todellakin, onneksi ei ole pakko niin riittää fiksummille enemmän!

Oikeestiko pitäisi jokaisen lumihiutale-boomersin fyysistä yksilöllistä ikää tässä vielä lähteä tutkimaan ennenkuin voidaan päättää, mikä rokote annetaan?

Noinko vaikea on kestää sitä, että jotain yhteistä resurssia et saakaan käyttää ja sikailla omien toiveidesi mukaan, vaikka tähän asti  sun sukupolvi on aina saanut?

Vierailija
70/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on valtakunnallisesti ohjattu, kuka saa minkin rokotteen. Niitä ei mikään kunta tai sairaanhoitopiiri päätä. Rokotteet jaetaan väestömäärien perusteella. Suomessahan on tarkat tilastot väestön iästä.

Miksi kuitenkin osassa shp rokotetaan muitakin astra zenecalla kuin 65-70-vuotiaita riskiryhmäläisiä?

https://korona.soite.fi/koronarokotemittari/

Tuolla lukee, että astra zenecalla rokotetaan myös yli 70-vuotiaita.

Vierailija
71/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt onkin näin että saa rokottaa astra zenecalla myös yli 70-vuotiaita.

Arpapeliä, minkä rokotteen saa.

Vierailija
72/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut, että sain valita, vaan onneksi tarjolla olikin Pfizeriä, sillä en olisi ottanut Astra Zenecaa., jota nyt ikäisilleni tuputetaan. Olen 70-v., siis yli 65.

Ok, boomer! 

Jos olisit kärryillä maailman menosta, niin ymmärtäisit, että 70-vuotiaille ja vanhemmille (eli juuri sun ikäisille) annetaan tällä hetkellä automaattisesti Pfizeria. 

Astra Zenecaa vain 65-69-vuotiaille. Minkä ikäinen et siis ole, minkä näytät itsekin ymmärtävän.

Ei pidä paikkaansa, että Astra Zeneca olisi suunnattu jatkossa noin ikäryhmälle kuin 65 - 69. Missään ei lue niin. Sen sijaan tuoreimmat uutiset kertovat, että Astra Zenecaa annetaan jatkossa yli 65-vuotiaille. Ylärajaa ei mainita. 70-vuotiaasta ylöspäinkin ovat yli 65-vuotiaita.

Esimerkiksi THL:n ylilääkäri Hanna Nohynek sanoo yle.fi-uutisessa tänään näin:” Rokotuksia voidaan jatkaa, koska 65-vuotiailla ja sitä vanhemmilla ei ole havaittu lisääntynyttä riskiä saada rokotuksen jälkeen ilmaantuneita hyvin harvinaisia veren hyytymishäiriöitä.”

Huomaa sanat ”sitä vanhemmilla”. 70:set ovat vielä rokottamatta, ja AZ koskee siis myös heitä sen mukaan, kun AZ:aa aletaan taas saada terveyskeskuksiin. Itse ehdin saada tänään Pfizerin, onneksi. Olen kiitollinen.

Vierailija
73/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, boomer! 

Ei pidä paikkaansa, että Astra Zeneca olisi suunnattu jatkossa noin ikäryhmälle kuin 65 - 69. Missään ei lue niin. Sen sijaan tuoreimmat uutiset kertovat, että Astra Zenecaa annetaan jatkossa yli 65-vuotiaille. Ylärajaa ei mainita. 70-vuotiaasta ylöspäinkin ovat yli 65-vuotiaita.

Esimerkiksi THL:n ylilääkäri Hanna Nohynek sanoo yle.fi-uutisessa tänään näin:” Rokotuksia voidaan jatkaa, koska 65-vuotiailla ja sitä vanhemmilla ei ole havaittu lisääntynyttä riskiä saada rokotuksen jälkeen ilmaantuneita hyvin harvinaisia veren hyytymishäiriöitä.”

Huomaa sanat ”sitä vanhemmilla”. 70:set ovat vielä rokottamatta, ja AZ koskee siis myös heitä sen mukaan, kun AZ:aa aletaan taas saada terveyskeskuksiin. Itse ehdin saada tänään Pfizerin, onneksi. Olen kiitollinen.

—.korjaan: noin suppealle ikäryhmälle...

Vierailija
74/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä jos Astra Zenecaa tuutataan tehokkaasti vanhemmillekin kuin 69-vuotiaille! Homma etenee!

Vierailija
75/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on huolestuttavaa, kun ihmiset eivät ymmärrä heillä olevan oikeus päättää mitä heidän kehoonsa piikitetään ja mitä ei. Tai piikitetäänkö ylipäänsä yhtään mitään.

Vierailija
76/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

65-69-vuotiaita rokotetaan tällä hetkellä AstraZenecalla, sitä vanhemmat saavat Pfizeriä.

Mä sai Pfizerin ja mies Modernan.

Miehellä vain kipeä käsi, mulla kipeän käden lisäksi kuvottava oli ja lievä niskasärky kolme päivää. Olemme yli 70 v.

Vierailija
77/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin mikään kunta etukäteen ilmoittaa, mikä rokote milloinkin on käytössä.

Se riippuu täysin siitä, mitä rokotetta maahan ja sitä kautta kuntiin missäkin vaiheessa saadaan. Sitä pistetään, mitä sinä päivänä kaapista löytyy.

No kyllä Helsingissä ainakin etukäteen ilmotetaan että mikä rokote on tarjolla. Kyllä luulisi että kaikkialla se kerrotaan.

Vierailija
78/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astra Zenecaa annetaan ainakin vain 65 täyttäneille

Kyseessä yli 65-v läheinen. Haluaisin tiedon juuri siitä että ei pistettäisi astra zenecalla.

Et sinä sitä saa valita.

Erittäin hyvä ,ettei saakkaan ronklata millä rokotetaan. Mene kuntasi Koronarokotusaika sivuille , sieltä löytyy tiedot mitä kellekkin annetaan. Mulle 66v Asma , diabetes , nivelrikko , ei tullut edes pistoskohtaan arkuutta. Hyvin olen säästynyt sivuoireilta.SUOSITTELEN !Astra Zenecal rokotus ta.

Vierailija
79/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun olen piikitysvuorossa, niin kaksi kertaa Pfizerin ja Biontechin rokotetta, kiitos.

https://yle.fi/uutiset/3-11808589

Vierailija
80/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion itse odotella, että AZ on testattu esim. siellä Helsingin lähiöissä ja laajemmille porukoille. Jos saan Pfizeriä, Johnssonia niin otan niitä. AZ ei kelpaa mulle, eikä myöskään mikään venäläinen "rokote".

Kyllä näistä riittää sitten kun enemmistö on piikitetty ja jatkossahan tätä annetaan vuosittain. En ole tosin ottanut influenssarokotettakaan kuin kerran elämässäni.