Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saan tietää millä rokotusaineella rokotetaan?

Vierailija
29.03.2021 |

Etsin tietoa erään kaupungin yli 65 vuotiailla tällä viikolla pistettävästä koronarokotteesta. Onko julkista tietoa, mitä ainetta käytetään ja mistä tiedon löytää?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PITÄÄ TIETÄÄ! Koska Sputnik V:n mikrosirun kautta ei saa yhteyttä Bill Gatesiin vaan Vladimiriin !!

Vierailija
42/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astra Zenecaa annetaan ainakin vain 65 täyttäneille

Kyseessä yli 65-v läheinen. Haluaisin tiedon juuri siitä että ei pistettäisi astra zenecalla.

Olin tänään rokotuksessa, enkä olisi ottanut Astra Senecaa. Olin valmis kävelemään ulos ilman rokotusta, Onneksi sain Pfizeriä. On törkeää yrittää käyttää AZ-varastot yli 65-vuotiaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistanko väärin että ennen ei annettu yli 65 kun ei tehoa ..

Ei annettu siksi, koska ei ollut tieteellisen varmaan näyttöä että tehoaa. Sittemmin Britanniassa rokotettu yli 11 miljoonaa ihmistä, vanhojakin, ja nyt on näyttöä siitä että tehoaa.

Vierailija
44/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PITÄÄ TIETÄÄ! Koska Sputnik V:n mikrosirun kautta ei saa yhteyttä Bill Gatesiin vaan Vladimiriin !!

Tää on kyllä tärkeä pointti!

Vierailija
45/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä yli 65-v läheinen. Haluaisin tiedon juuri siitä että ei pistettäisi astra zenecalla.

Olin tänään rokotuksessa, enkä olisi ottanut Astra Senecaa. Olin valmis kävelemään ulos ilman rokotusta, Onneksi sain Pfizeriä. On törkeää yrittää käyttää AZ-varastot yli 65-vuotiaisiin.

Jaa-a, vaikea uskoa, että olisit saanut valita yhtään missään. Tää hommahan kusahtaisi käsiin ihan lopullisesti, jos kaikki some-asiantuntijat saisi päättää rokotteistaan.

Vierailija
46/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on yli 65, ja riskiryhmäläinen, saa astraa.

On yli 65 mutta ei riskiryhmää ja ensimmäinen rokotus kyseessä.

Jos on yli 65 mutta alle 70 niin silloin erittäin todennäköisesti saa Astra Zenecaa. Ehkä voi olla jotain poikkeuksia, jos jonnekin periferiaan on toimitettu esim vain Modernaa.

Mutta AZ:taa pistetään nyt menemään 65-69-vuotiaille, kun muille sitä ei tällä hetkellä anneta. Täytyy saada rokotuksia etenemään mahdollisimman hyvin.

Vierailija
47/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, vaikea uskoa, että olisit saanut valita yhtään missään. Tää hommahan kusahtaisi käsiin ihan lopullisesti, jos kaikki some-asiantuntijat saisi päättää rokotteistaan.

En sanonut, että sain valita, vaan onneksi tarjolla olikin Pfizeriä, sillä en olisi ottanut Astra Zenecaa., jota nyt ikäisilleni tuputetaan. Olen 70-v., siis yli 65.

Vierailija
48/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on yli 65 mutta alle 70 niin silloin erittäin todennäköisesti saa Astra Zenecaa. Ehkä voi olla jotain poikkeuksia, jos jonnekin periferiaan on toimitettu esim vain Modernaa.

Mutta AZ:taa pistetään nyt menemään 65-69-vuotiaille, kun muille sitä ei tällä hetkellä anneta. Täytyy saada rokotuksia etenemään mahdollisimman hyvin.

Oman kunnan sivuilla lukee että 65-70 -vuotiaille riskiryhmäläisille pistetään astra zenecaa mutta koska sitä runsaasti, toisin muin pfitzeria, PISTETÄÄN ASTRA ZENECAA MYÖS YLI 70-VUOTIAILLE

Vierailija
49/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä sitä saa valita.

On nimenomaan sanottu, ettei voi shoppailla, mikä rokotus annetaan.

Mä vähän luulen, että jos vapaaehtoisesti jättäytyy koko rokotusjonon hännille eli on viimeisiä suomalaisia, jotka rokotetaan, siinä vaiheessa saa jo valita, minkä rokotteen ottaa. 

Vierailija
50/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanonut, että sain valita, vaan onneksi tarjolla olikin Pfizeriä, sillä en olisi ottanut Astra Zenecaa., jota nyt ikäisilleni tuputetaan. Olen 70-v., siis yli 65.

Ok, boomer! 

Jos olisit kärryillä maailman menosta, niin ymmärtäisit, että 70-vuotiaille ja vanhemmille (eli juuri sun ikäisille) annetaan tällä hetkellä automaattisesti Pfizeria. 

Astra Zenecaa vain 65-69-vuotiaille. Minkä ikäinen et siis ole, minkä näytät itsekin ymmärtävän.

Ei ollut siis mitään spesiaalia sun kohdalla, että sait Pfizerin piikin.

Vierailija
51/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vähän luulen, että jos vapaaehtoisesti jättäytyy koko rokotusjonon hännille eli on viimeisiä suomalaisia, jotka rokotetaan, siinä vaiheessa saa jo valita, minkä rokotteen ottaa. 

Varmaankin, jos vaan malttaa odottaa siihen, että kakkospiikitkin alkaa olla jaettu.

Vierailija
52/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo ekan astra piikin saanut.

56v. riskiryhmäläinen.

Toista odottelen.

Huvittavia nää " astraa en ota" ihmiset.

Vierailija
53/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kunnan sivuilla lukee että 65-70 -vuotiaille riskiryhmäläisille pistetään astra zenecaa mutta koska sitä runsaasti, toisin muin pfitzeria, PISTETÄÄN ASTRA ZENECAA MYÖS YLI 70-VUOTIAILLE

Mielenkiintoista, laitapa linkkiä!

Sinänsä Astra Zenecaa voi oikein hyvin käyttää myös yli 70-vuotiaille, tehokkuus ja myyntiluvat on kunnossa. Mutta moni kunta silti nyt pistää Astra Zenecaa vain 65-69-vuotiaille.

Vierailija
54/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä rokotetaan, mitä roketetaan, mitä rokotetta on saatavissa ja mitä rokotuspaikassa on.

Rokotetta ei voi itse valita. Rokotteista on suuri pula edelleen.

Jos epäilyttää rokote, ei kannata mennä ollenkaan rokotettavaksi.

Vierailija
55/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästihän nuo löytyy kunnan sivuilta. Esim Helsinki:

"70-vuotiaita ja sitä vanhempia rokotetaan Pfizerin rokotteella.

65–69-vuotiaita rokotetaan Astra Zenecan rokotteella.

16–64-vuotiaita rokotetaan Pfizerin rokotteella."

Lähde: https://www.hel.fi/sote/koronarokotus-fi

Vierailija
56/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo ekan astra piikin saanut.

56v. riskiryhmäläinen.

Toista odottelen.

Huvittavia nää " astraa en ota" ihmiset.

Niinpä. Mutta se nyt on ihan tutkittukin juttu, että jotkut ihmiset haluaa yrittää hallinoida tilanteitaan ihan mielikuvapohjalta, että säilyy jonkinlainen psyykkinen koherenssi. Esim. että kokevat "voittaneensa" syövän "taistelemalla". 

Vierailija
57/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä sitä saa valita.

On nimenomaan sanottu, ettei voi shoppailla, mikä rokotus annetaan.

Joo, mutta ihmisellä on oikeus tietää mitä ollaan laittamassa, ennen kuin pistetään. Pitäisi tietää ennen kuin aika varataan, ettei paikan päällä joudu kieltäytymään AZ:sta.

Vierailija
58/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onneksi tarjolla olikin Pfizeriä, sillä en olisi ottanut Astra Zenecaa., jota nyt ikäisilleni tuputetaan. Olen 70-v., siis yli 65.

Tuputetaan missä? Sun harhaisessa mielikuvituksessa? Lähes kaikki kunnat rokottaa 70 vuotta täyttäneitä ja vanhempia Pfizerillä ja Modernalla.

Jos jossain toimitaan toisin, tänne linkkiä vaan niin tulee kitinästä vähän uskottavampaa.

Vierailija
59/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarjolla on AZ, kun ihminen menee rokotettavaksi, hän voi tietenkin päättää, että ei sitten otakaan rokotetta. Silloin sen vaan saa jonossa seuraava.

Näin, mutta tämä on resurssien tuhlaamista.

Vierailija
60/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, laitapa linkkiä!

Sinänsä Astra Zenecaa voi oikein hyvin käyttää myös yli 70-vuotiaille, tehokkuus ja myyntiluvat on kunnossa. Mutta moni kunta silti nyt pistää Astra Zenecaa vain 65-69-vuotiaille.

Yli 70-vuotiaille voidaan tarjota myös AstraZenecan rokotetta, mikäli niitä jää riskiryhmään 1 kuuluvien rokotuksista