Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttava ei meinannut uskoa, että kotimme on kaupungin vuokra-asunto

Vierailija
29.03.2021 |

Tiedän kyllä, että kotimme ei ole ihan perus kaupungin asuntojen mallia, mutta uusi tuttava ei voinut millään ollut uskoa, että asutaan kaupungin vuokrakämpässä. Meillä on kaunis, vanha puutalo, päätyasunto. Maalatut lautalattiat ja kunnostetut vanhat peiliovet ja pikkuruutuiset ikkunat. Isot huoneet ja olohuoneessa uusi takka. Asuntoon kuuluu myös pieni puutarha. Olen kyllä nähnyt useita kivoja kaupungin kämppiä, ihmisillä vaan on usein aika yksipuolinen kuva asunnoista.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tärkein pointti, että tulorajoja ei ole asukasvalinnassa, on se, että alueilla on kaikkien tuloluokkien ihmisiä, eikä tietyt alueet leimaudu sen takia, että alueella on kaupungin asuntoja. Meidän naapurustossa asuu pääosin työssäkäyviä lapsiperheitä, eläkeläisiä ja parkkipaikan Teslasta ja Mersusta päätellen, joku varakkaampikin. Mutta varakkaiden asuminen kaupungin vuokra-asunnoissa on tutkitusti melko marginaalista ja pääosin asukkaat pieni- tai keskituloisia, esim kaupungin, valtion työntekijöitä. Ap

Eliitti tuskin asettuisi asumaan palvomansa väen sekaan.

Vierailija
22/23 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan tosiaan sisäisessä vaihdossa päästy tähän nykyiseen asuntoon ja 4 vuotta meni, että täältä vapautui sopiva asunto. Ei olla kyllä rikkaita, perus virkamiehen ja miehellä duunarin palkka. Sen verran, että ei saada asumistukea, mutta onneksi on kohtuullinen vuokra. Ap.

Haaveilen itsekin puutalossa asumisesta ja olin toiveikas sen suhteen, että pääsisin nykyisen asunnon peruskorjauksen yhteydessä väistöön puutaloon. Nykyisin ei kuitenkaan saa enää toivoa väistöasuntoa kuin oman alueyhtiön asuntokannasta. Täytynee siis katsoa muutaman vuoden päästä, jos joku kaipaisi puutalosta vastaremontoituun asuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihana Käpylä, muuttaisin heti sinne, jos asunto irtoaisi.