Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painonvartijoiden pisteohjelma liian niukkaenerginen?

Vierailija
29.03.2021 |

Painonvartijoiden ohjelma tuntuu aika niukkaenergiseltä. Saisin syödä 20 p/päivä ja olen nainen, 168 cm 86 kg. Kun taas esimerkiksi eräässä lehdessä oli ravitsemusterapeutin laatima esimerkkiruokavalio, "tehostartti" jonka luvataan antavan painonpudotukselle lentävän lähdön ja kiloja lähtisi 5 kg kuukaudessa. Juuri sitä tarvitsisin juuri nyt.

Mutta, jopa tuossa tehostartissa on pistemäärä keskimäärin 25 p/päivä, kun huvikseni laskin paljonko se tekisi pisteissä. Hyvää rasvaa hieman enemmän kuin Painonvartijat suosittelee. Ja 0 pisteen hedelmäannoksia noin 2 päivässä keskimäärin. Eli ravitsemusterapeutin tehostartilla saisi syödä ca. 25 p päivässä, kun taas Painonvartijoiden materiaalien tehostartissa 18 p päivässä, ja siihen on lisätty 0 pisteen hedelmiä vähän enemmän. Mikä järki on hedelmien puputtamisessa 0 pisteellä? Energiaahan niissäkin on, vähempikin määrä päivässä riittäisi laihduttajalle kuin tuo 3-4 hedelmää per päivä kuten Painonvartijoiden esimerkkiruokavaliossa on.

Ja tosiaan, Painonvartijoiden pisteohjelmassa verotetaan rasvaa sisältävistä ruoista enemmän pisteitä kuin rasvattomista, vaikka energiamäärä olisi sama. Sekin on hullua, etenkin kun myös hyvälaatuista rasvaa sisältävistä ruoista menee enemmän pisteitä kuin rasvattomista, vaikka energiamäärä olisi sama.

Voisi olla ihan hyvä ohjelma, mutta pistemäärää kannattaa varmaan nostaa ylös. Liikunnasta saa myös lisäpisteitä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, mutta sellaistahan se laihdutus on. Pitäisi saada ruoasta vähemmän energiaa.

Vierailija
2/13 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIhän Painonvartijat edes toimi Suomessa? Lopetti jo 2010...jaa.No perunaa sai syödä,mutta sehän ei ole hyvä juttu,liian nopeaan nousee sokeri,oma kokemus. Vähensin peruna-annokset yli puolella,eli söin vain yhden 3e-4päivässä.

Sinänsä ihan hölmö ohjelma.

Syö vähemmän.lisää kasviksia,älä santsaa,syö minimi herkkuja/limuja/alkoa. Vältä valkoista vilaa.

Liiku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonvartijat antaa vapauden valita otatko kalorit huonosta rasvasta ja valkoisesta sokerista. Muuten siinä opiskellaan arvioimaan kaloroen määrää pisteiksi yksinkertaistettuna.

Joillain tämä toimii, kaikilla ei. Itse sain pudotettua 15kg painoa, kaveri taas käytti päivän pisteet pullaan ja herkkuihin.

Se on työkalu siinä missä mikä tahansa ruokapäiväkirja. Itse teet työt.

Vierailija
4/13 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan valita syö 20 pistettä saat noin 1200kcal tai 25p 1500kcal.

Minä tykkäsin painonvartijoista, sai itse valita mitä söi ja varsinkin siitä että oli kerran viikossa punnitus, se tsemppasi ihan toisin kuin itsekseen yritys.

Vierailija
5/13 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkäsin painonvartijoista, sai itse valita mitä söi ja varsinkin siitä että oli kerran viikossa punnitus, se tsemppasi ihan toisin kuin itsekseen yritys.

Sitä ajattelinkin, että söisin 25 pistettä. 

Mites ne 0 pisteen hedelmät? Oliko sulla se vanhempi ohjelma, jossa kaikista hedelmistäkin, kuten omenasta, meni piste? Vai oliko paljon niitä 0 pisteen hedelmiä valittavana? 

Vierailija
6/13 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ne 0 pisteen hedelmät? Oliko sulla se vanhempi ohjelma, jossa kaikista hedelmistäkin, kuten omenasta, meni piste? Vai oliko paljon niitä 0 pisteen hedelmiä valittavana? 

Minulla on vanha jossain, siinä meni omenoista pisteitä, en muista muuta kuin ettei appelsiinista mennyt, mutta muistelisin, että kolme ilmaista sai syödä päivässä, niitä oli muutakin esim tl juustoraastetta on jäänyt mieleen.

Vierailija
7/13 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vanha jossain, siinä meni omenoista pisteitä, en muista muuta kuin ettei appelsiinista mennyt, mutta muistelisin, että kolme ilmaista sai syödä päivässä, niitä oli muutakin esim tl juustoraastetta on jäänyt mieleen.

Olen kuullut tuosta vanhasta ohjelmasta, jossa hedelmät pisteytettiin, mutta appelsiinia ei, tosin sitä sai syödä korkeintaan 1 kpl per päivä. Ja se kolme ilmaista päivässä koskee mm. ketsuppia, sinappia,  1 tl sokeria jne. Jos syö enemmän kuin ne 3 ilmaista kyseisiä, niin sitten lasketaan pisteet. 

Vierailija
8/13 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/13 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei meillä one edes netin Paikkareita?? Kutrn naapurissa Ruotsissa?

Kyllä on ikävä painonvartijoita. Ryhmissä oli kiva käydä, tuli hyvä mieli ja jitenkin

yhteinen tekemisen tunnelma!

Heti menisin mukaan jos tulisi taas.

Vierailija
10/13 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ikävä painonvartijoita. Ryhmissä oli kiva käydä, tuli hyvä mieli ja jitenkin

Sulla on siis taas tarvetta painonvartijoihin? Eikö niiden ohjelma sitten toiminutkaan?

Vierailija
11/13 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on siis taas tarvetta painonvartijoihin? Eikö niiden ohjelma sitten toiminutkaan?

Kyllä se varmaan toimii, jos sitä vaan jaksaa noudattaa.

-eri

Vierailija
12/13 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teelusikallinen juustoraastetta?! Toihan on jo aivan naurettavaa :D

Vierailija
13/13 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se varmaan toimii, jos sitä vaan jaksaa noudattaa.

-eri

Niin sairasta syömistä ei kyllä jaksakaan.