Kansalaisaloite:Koira pois siltä, joka jättää ulosteet siivoamatta
Tällainen aloite pitäisi ehdottomasti tehdä. Aletaan oikein urakalla kyttäämään ketkä jättävät velvollisuutensa suorittamatta ja jättävät ne pökäleet huolletuille alueille tai antavat koiransa virtsata rakennuksiin. Ja sitten ilmiannetaan omistajan nimi tästä rikoksesta. Eihän muutkaan/kukaan saa rikkoa lakia. Lainrikkominen kuuluu ilmiantaa. Ei etuoikeuksia myöskään koiranomistajille. Koko kortteli löyhkää koirien ulosteista ja kusesta keväisin. Siihen on tultava muutos. P. S:Olen itsekin koiranomistaja.
Kommentit (76)
Kevät. Pakastetut paskakikkareet kaikkialla. Koiranomistajat vastenmielistä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on ihan älytön. Mihin ne koirat laitetaan AP? Eläinsuojeluyhdistykset ovat nyt jo todella kovilla kissakriisin kanssa, ei tarvita enää kasaa hyvinvoivia koiria mukaan. Ihmisen itsekkyydellä ei kyllä ole mitään rajaa.
Sinun logiikalla kaikki ehdotukset on älyttömiä.
Jos tuohon ap:n ehdotukseen mentäisiin niin paikka pois otetuille koirille pitää järjestää. Ymmärrätkö nyt.
-koirille nappi otsaan niin eivät ole lisäämässä ilmastonmuutosta
Laitoin lippuja hammastikussa meidän kadulle kekoihin. Komea pujottelumäki tuli. Parin päivän päästä oli tikut ja kakat pois.
Epämiellyttävää jättää kakat noin vaan toisten tallottaviksi. Aina jalkakäytävällä.Koirapuisto on vastapäätä asuntoani.
Vierailija kirjoitti:
Kevät. Pakastetut paskakikkareet kaikkialla. Koiranomistajat vastenmielistä porukkaa.
Kerään aina koirankakat tien vierestä. Koirani käyttäytyy hyvin. En ole tietääkseni tehnyt sinulle mitään pahaa. Olen vastenmielinen, koska minulla on koira!
Olenko vastenmielinen myös silloin, kun kävelen kadulla ilman koiraa. Olenko vastenmielinen ihan muuten vaan?
Mielestäni sinä olet vastenmielinen, suorastaan kuvottava.
Onko joku oikeasti niin yksinkertainen, että luulee, että tuo olisi kummaltakaan juridisesti tai käytännön kannalta toteutettavissa? Tuollainen aloite ei ikinä menisi läpi.
Ei ihmiseltä voi ottaa koiraa pois vaikka kakka jäisi siivoamatta. Rikkoo pahasti perustuslain mukaista omaisuudensuojaa ja kakka maassa ei oo hyväksyttävä syy rikkoa sitä. Toisekseen tossa ei oo rikos ja rangaistus mitenkään oikeassa suhteessa keskenään. Sitä paitsi takavarikointi ei ole mikään rikosoikeudellinen rangaistus. Sakkorangaistus voisi olla juridisesti mahdollinen.
Sitten käytännön puoli. Mihin ne koirat laitettaisiin, kun niitä takavarikoitaisiin satoja ja tuhansia. Kuka maksaa niille laitoksen? Vai lopetetaanko ne? Onko se oikein eläintä kohtaan? Ja millä resurseilla tuonne kaduille saataisiin jotain poliisin kakkapartioita? Todistelukaan ei olisi helppoa, mitä jos kakkarikollinen pakenee paikalta, saako hänet ottaa voimakeinoilla kiinni? Lisäksi tuomioistuimet ovat nyt jo pahasti ruuhkautuneita, sinne vielä sitten lisäksi koirankakkatapaukset, joista rangaistuksena koiran takavarikointi.
Ihan absurdia.
Ps. Kerään kyllä koirani kakat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerään aina koirankakat tien vierestä. Koirani käyttäytyy hyvin. En ole tietääkseni tehnyt sinulle mitään pahaa. Olen vastenmielinen, koska minulla on koira!
Olenko vastenmielinen myös silloin, kun kävelen kadulla ilman koiraa. Olenko vastenmielinen ihan muuten vaan?
Mielestäni sinä olet vastenmielinen, suorastaan kuvottava.
Et ainakaan ole parempi kuin kirjoittaja, kun haukut toista vastenmieliseksi ja kuvottavaksi. Sellainen koiranomistaja SINÄ olet.
Pää pois niiltä, jotka heittelevät tupakantumppeja parvekkeilta!
Ei kiinnosta. Hoidan kyllä koirani hyvin, mutta paskoja en ala keräämään vain siksi että jollekin tulisi parempi mieli. Muutenkin harvoin niitä keskellä tietä näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos alkuun hommaisit maalle ne roskikset, mihin ne koirankakkapussit voisi laittaa. Nyt täällä on metsässäkin niitä muovisia koirankakkapusseja heiteltyinä sinne tänne ja maatumatta. :(
Itse kyllä kerään koirani jätökset. Kakkaläjät joka puolella, varsinkin näin lumien sulaessa ärsyttää. En ihmettele valituksia niistä. Toisaalta, jos ei keskustan puistoja lasketa, roskiksia ei tahdo löytyä juuri mistään ja jos jättää pussin jonkin taloyhtiön roskikseen, tulee siitäkin valituksia. Itse olen joutunut kantamaan kakkapussia kilometritolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on ihan älytön. Mihin ne koirat laitetaan AP? Eläinsuojeluyhdistykset ovat nyt jo todella kovilla kissakriisin kanssa, ei tarvita enää kasaa hyvinvoivia koiria mukaan. Ihmisen itsekkyydellä ei kyllä ole mitään rajaa.
Itsekästä on jättää koiransa jätökset muiden(talonmies tms) siivottavaksi. Itsekästä on pilata alueen viihtyvyys. Itsekästä on liata toisten kengät koiransa ulosteella. Itsekästä on omalla vastuuttomalla käytöksellään lisätä koiravihaa.
Hyviä pointteja ja varsinkin tuo viimeinen toteamus. Kyllä, meillä on koira. Joskus on läjä paskapussiautomaatin vieressä eli paskotettu koira siihen ihan omaa v1ttumaisuuttaan, itsekkyyttään ja laiskuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Minne ne pois otetut koirat oikein laitettaisiin?
Niistä voisi tehdä kooirannahkakintaita ja lihoille voi olla vientimahdollisuuksia Kiinaan.
Kannatan ap:n ehdotusta ja sama koskemaan myös hevosenomistajia.
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäin missä ite asun niitä roskiksia on ihan liian vähän. Ensin pitäisi lisätä niitä ja mahdollisesti lisätä työvoimaa tyhjentämään ne ja vasta sitten vaatia kaikkia ne kakat keräämään.
Kakan voi kerätä ja laittaa pussiin ja laittaa roskikseen, kuun sellaisen näkee.
Olipahan taas aloitus. Taidan tästä lähteä taas paskattamaan koiriani naapuritaloyhtiön parkkikselle, siellä ei luulis ketään haittaavan.
Meilla on neljä isoa koiraa enkä kyllä kerää paskoja koskaan. Maalla asutaan ja annan koirien kakata mihin haluavat, yleensä kävelytielle, myöskin naapurin tontin reunoille. Naapuri urputtaa, voi voi. Meitä ei määrää kukaan!
Koiria on liikaa ja suurinosa ihan tarpeettomia.