Kirkkoonliittymislahja
Liityin kirkkoon ja sain sieltä tänään postia. Kirjeessä minut toivotettiin tervetulleeksi seurakuntaan. Sitten siinä sanottiin, että saan kirkkoonliittymislahjan joka on noudettavissa kirkkoherranvirastosta.
Huomenna pääsen noutamaan sen lahjan. Osaako kukaan sanoa mikä tuo lahja voisi olla?
Kommentit (19)
Eiköhän se ole ihan seurakuntakohtaista, tuleeko lahja ja mikä se on.
Repullinen synnintuntoa. Onnea valitsemallesi tielle.
Täällä se oli seurakunnan historiasta kertova kirja
Kirja. Richard Dawkinsin Jumalharha.
Vanhoille asiakkaille ei taaskaan mittään.
En tiiä. Kerro huomenna. Varmaa raamattu
En tiedä, mutta veikkaisin että jotain seurakunnan tai yhteisvastuukeräyksen tuotteita, esim. kangaskassi, enkeliheijastin tms.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Aivan se ja sama minkä puljun asiakas olet ollut vuosikymmeniä, ei koskaan mitään hyvää. Mutta auta armias, jos jätät ko. puljun, niin kyllä lirkutellaan takaisin ties millä alennuksilla ja lahjoilla.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä. Kerro huomenna. Varmaa raamattu
En usko että Raamattu. Seurakunta antaa Raamatun lahjana rippikoululaisille ja avioliittoon vihityille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Aivan se ja sama minkä puljun asiakas olet ollut vuosikymmeniä, ei koskaan mitään hyvää. Mutta auta armias, jos jätät ko. puljun, niin kyllä lirkutellaan takaisin ties millä alennuksilla ja lahjoilla.
Tuota tuota... oletko katsonut, mitä seurakuntasi tarjoaa sinulle? Katso huviksesi netistä seurakuntasi sivut. Löydät todennäköisesti ruokaa (aamiais- ja lounasruokailuja, viime kädessä diakonia-apu), liikuntaa, kokoontumisia, harrastuksia, retkiä ja yöpymisiä (leirit ja retriitit) joka lähtöön. Lähteminen riippuu sitten sinusta itsestäsi.
Tervetuloa Kristilliseen perheeseen. Jumalan lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu?
Ei varmasti, liian kallis.
Vierailija kirjoitti:
Kirkossa et kauaa kristittynä pysy. Lähde pois, jos olet kristitty. Lahjaksi arvaan shampanjaa, pitkävartisia ruusuja tai yötä hotellin sviitissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkossa et kauaa kristittynä pysy. Lähde pois, jos olet kristitty. Lahjaksi arvaan shampanjaa, pitkävartisia ruusuja tai yötä hotellin sviitissä.
Onkai siel nyt ihan ok pappeikin/srk jäseniä. Jotka seuraa/uskoo Jeesukseen.
Mut on totta että esim Patriarkka Kirill toiminnan moni muu kyseenalaistaa,siunaa sotaretkiä.
Kumminki kasvaa Jumalan lapsena Jeesuksessa.
Aikoinaan 40 v sitten kun halusin erota kirkosta, jouduin ihan papin puhutteluun, kysyi että miksi haluan erota kirkosta. Vastasin, että siksi kun olen tullut uskoon. Se riitti vastaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan 40 v sitten kun halusin erota kirkosta, jouduin ihan papin puhutteluun, kysyi että miksi haluan erota kirkosta. Vastasin, että siksi kun olen tullut uskoon. Se riitti vastaukseksi.
Jaa,että sellanen seurakunta sulla. Kyllähän seurakunta ois iha hyvä paikka muiden veljie/siskoje tapaamiseen,sakramentit,raamattupiirit jne.tapahtumat.
No jokainen omalla tavallaan sit. Kunha on Jeesus-suhde kunnos
Mä liityin ev.lut kirkkoo ku tulin uskoon. Ei oo liia kallist. Kyllähä ne evankelioiki ihmisiä. Kertoo Jeesuksesta.
Suuri puinen risti jota saat kantaa olkapäälläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota tuota... oletko katsonut, mitä seurakuntasi tarjoaa sinulle? Katso huviksesi netistä seurakuntasi sivut. Löydät todennäköisesti ruokaa (aamiais- ja lounasruokailuja, viime kädessä diakonia-apu), liikuntaa, kokoontumisia, harrastuksia, retkiä ja yöpymisiä (leirit ja retriitit) joka lähtöön. Lähteminen riippuu sitten sinusta itsestäsi.
Kysytäänkö siellä jäsenkirjaa vai saako myös kirkkoon kuulumattomat osallistua? Aamiaiset/lounaat ym. eläketoiminta ei kiinnosta, koska olen työelämässä. Ja leirit ja retket vielä vähemmän.
Erosin kirkosta viime vuonna ja hyvin tyytyväinen olen siihen päätökseen. Eikä noi mainitsemasi aktiviteetit mitään ilmaisia ole, aika ison summan olen elämäni aikana maksanut kirkollisveroja.
Raamattu?