Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-avomies uhkaa eron jälkeen laskuilla ja haluaa antamansa lahjat takaisin. Miten suhtautua?

Vierailija
28.03.2021 |

Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta ja miten minun tulisi reagoida?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät täysin huomiotta. Älä alennu typeryksen tasolle.

Vierailija
2/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että yrittää saada minut manipuloitua takaisin. Tietää että olen rahaton, itse on varakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette kirjoittaneet mitään sitovaa sopimusta esim niistä laskuista voit sanoa exälle että pyyhkii niillä persuksensa. Ja mitään lahjoja ei anneta takaisin. 

Vierailija
4/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja on annettaessa vaihtanut omistajaansa, joten ei palautusta. Eikä mitään laskuja pidä hyväkyä koska et asiasta ei ole olemassa sopimusta mihin laskut perustuisivat.

Vierailija
5/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä yritti laskuttaa jotain kirpparilta mulle ostamaansa viiden euron takkia ja vaati, että hakisin heti hänen varastostaan muuttokuormani pois. Olimme olleet siis ns. erillissuhteessa ja olin vuokrannut hänen varastonsa kuormaa varten ja maksanut siitä olikohan 50e/kk jo etukäteen siten, että hänen olisi pikemminkin pitänyt palauttaa rahaa minulle, koska vuokrasuhde jäi aiottua lyhyemmäksi. Lisäksi kun hain muuttokuorman, hän seisoi vieressä huutamassa solvauksia, pyrkimyksenä ilmeisesti panikoida minut niin, että unohtelisin tavaroita. Näin kävikin, eikä hän päästänyt minua varastoon enää uudestaan hakemaan niitä. Suunnittelin rikosilmoitustakin mutta jätin tekemättä. 

Muistaakseni en saanut vuokrarahoja takaisin mutta en tietenkään myöskään maksanut hänelle sitä takkia ja jotain muuta esinettä, jota hän myös yritti laskuttaa. Jäin ehkä parikymppiä tappiolle. 

Se, miten sinun tulisi reagoida, riippuu siitä, onko laskuissa mitään järkeä. Jos hän yrittää laskuttaa jostain, mistä teillä on suhteen aikana ollut yhteisymmärrys, ettei sinun tarvitse maksaa sitä, sinun ei tietenkään tarvitse suostua. Lahjat voi ehkä palauttaa niiltä osin kuin se on mahdollista, jos hän kerran niin haluaa? Se ei kai ole täysin tavatonta suhteen päättyessä. 

Vierailija
6/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä laskuilla? Onko niissä sun nimi?

Aika lapsellista tivata lahjoja takaisin, mut se nyt kai haluaa kiusata eikä keksi muutakaan. Itse oon ihan suosiolla kysymättä palauttanut aina eroissa kaiken, pääsee helpoimmalla.

Vierailija
7/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja ei pyydetä eikä anneta takaisin. Aika huono veto äijältä, todellinen luuseri 😂

Vierailija
8/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääset miehestä lahjat palauttamalla niin mikset palauttaisi? Pääsisit rauhaan ja jatkamaan elämääs nopeiten. Onko materia vai mielenrauha tärkeämpää?

Mun ex osti mulle telkkarin, jota on n ikinä edes halunnut kun tiesin että siitä tulee taistelua. Oli joka riidan yhteydessä viemässä sitä pois niin pitkään kunnes itse vahingossa rikkoi sen :D

Vierailija
9/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään hätää. Ei yksityishenkilö voi laskuttaa yksityishenkilöltä antamiaan yksittäisiä lahjoja ilman velkakirjaa. Tietysti, jos hän on esim jonkin auton sinulle antanut lahjaksi, sen hän voi ottaa sinulta pois, ellette sovi siitä sopivaa kauppahintaa. Mutta ei siinäkään mitään laskuja kirjoitella. 

Vierailija
10/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies palauttanut ap kaikki lahjasi hänelle? Voit myös itse keksiä laskuja miehelle. Vain taivas on rajana. Itse laittaisin äijän estoon.

Vierailija
11/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippuu lahjoista. Jos kyse on hänen sukunsa monen sukupolven arvokoruista tai  taulussa esim. Gallen-Kallelan signeeraus, niin silloin ne pitää palauttaa. Olet pian käräjillä  tappelemassa niistä. Muuten anna asian olla. Lahjat olet saanut ja ne myös voit pitää.

Myös höpötykset laskuista ovat pelkkää sanailua. Raha tarkoittaa hänelle valtaa ja sitä hän nyt haluaa käyttää sinuun kielteisessä muodossa niin kuin koetti tehdä sinuun vaikutuksen piirittäessään sinua suhteenne alussa.Hän ei osaa muutoin ilmaista itseään kuin euroissa.

Vierailija
12/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun sain tietää exän paneskelleen ympäriinsä. Mä olin juuri sillä hetkellä hänen asunnossaan ja näin ympärilläni aika paljon mun sinne ostamia juttuja. Sen verran v*tutti että vein kaiken mennessäni. Kyllä sitä tavaraa yksi autollinen oli. Vastavuoroisesti toki postitin hänelle sitten kaiken mitä olin häneltä saanut. (Mahtui yhteen kirjekuoreen.) Mikähän mahtaa olla aloittajan tarina?

Vierailija
13/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että yrittää saada minut manipuloitua takaisin. Tietää että olen rahaton, itse on varakas.

Raha on valtaa ja hän yrittää nyt käyttää sitä valtaa sinuun. Älä anna sen hetkauttaa itseäsi. Ja lahjoja ei voi vaatia takaisin. Hänelle kuuluvat omat esineet kyllä.

Vierailija
14/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienointa erossa on se, että enää ei tarvitse esittää että eksän hullutukset olisi jotenkin tärkeitä tai huomioonotettavia.

Estä hänet ja jatka elämääsi hyvin mielin.

Vierailija
15/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä haastakoon oikeuteen, jos on todistettavasti jotain takaisinperittävää. Muussa tapauksessa mesotkoon keskenään. Estoon vaan jos ei ole lapsia. 

Vierailija
16/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan lasket, millä summalla olet ostanut hänelle ruokaa suhteenne aikana (noin) ja kirjoitat siitä laskun hänelle.

Vierailija
17/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaan lasket, millä summalla olet ostanut hänelle ruokaa suhteenne aikana (noin) ja kirjoitat siitä laskun hänelle.

Miksi alentua samalle tasolle kuin idiootti?

Vierailija
18/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippuu lahjoista. Jos kyse on hänen sukunsa monen sukupolven arvokoruista tai  taulussa esim. Gallen-Kallelan signeeraus, niin silloin ne pitää palauttaa. Olet pian käräjillä  tappelemassa niistä. Muuten anna asian olla. Lahjat olet saanut ja ne myös voit pitää.

Myös höpötykset laskuista ovat pelkkää sanailua. Raha tarkoittaa hänelle valtaa ja sitä hän nyt haluaa käyttää sinuun kielteisessä muodossa niin kuin koetti tehdä sinuun vaikutuksen piirittäessään sinua suhteenne alussa.Hän ei osaa muutoin ilmaista itseään kuin euroissa.

Miten niin pitää palauttaa? Käräjille toki voidaan joutua ja siellä on vain sana sanaa vastaan, mutta ei ole kyse siitä, että pitäisi palauttaa vaan että kannattaa palauttaa. 

Vierailija
19/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on laittamassa laskuja yrityksensä nimissä. Suhteen aikana olen siis käyttänyt hänen yrityksensä palvelua ja hän on antanut ymmärtää ettei ole mitään palkkiota vailla. Minulla ei ole eikä olisi aiemminkaan ollut varaa siitä edes maksaa, mikä hänellä on ollut tiedossa. Nyt sitten pitkän ajan kuluttua kun erottiin, hän onkin rahaa vailla.

Lahjoja on annettu puolin ja toisin. Nyt vaatii että vaihdamme huomenna keskenään tavarat. Tarkoituksena varmaan päästä näkemään ja yrittää viimeisen kerran pomottaa minua.

Ap

Vierailija
20/33 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja ei palauteta!! Mun ex yritti tätä myös, mutta tajusi lopettaa kun sanoin haluavani vastaavasti kaikki minun ostamat takaisin.

Yllättäen ex:lleni ei olisi jäänyt kovinkaan montaa vaatetta päällensä, jos niin oltaisiin tehty. Samalla olisi lähtenyt iso osa tavaroista.... vittuillasi kerkesin kuitenkin palauttaa suoristusraudan :/ Haluaisin vain tietää mitä sillekin tapahtui... :)