Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi oikeassa, minä vai äitini?

Vierailija
12.08.2006 |

Antakaapa mielipiteenne seuraavasta tilanteesta:

Sain pienen sylikoiran kun olin 11-v. Koira kiintyi heti paljon äitiini, joka piti sitä paljon sylissä, syötti epäterveellisiä herkkuja ja hemmotteli kuin pikkuvauvaa.

Kun muutin opiskelemaan äiti kyseli hätääntyneenä, että annanko koiran jäädä hänen luokseen asumaan. Lupasin tietysti, koska koira on kiintynyt eniten äitiini, eikä juuri tottele muita. Koira on arvaamaton ja huonosti käyttäytyvä, koska äitini ei antanut kenenkään koskaan komentaa sitä.

Nyt äitini sairastui astmaan. Koira 13 vuotias, terve, mutta tosi huono käytöksinen. Äitini vaatii, että minun on otettava koira meille asumaan ja hoidettava sitä, että hän voi käydä katsomassa koiraa joka päivä, eikä sitä missään nimessä saa lopettaa. Meillä on pieni lapsi ja olen 9 viikolla raskaana (tätä äitini ei tiedä, tosin se ei muuttaisi hänen mielipidettään) Hän ei suostu ymmärtämään, ettei äkkipikaista koiraa voi ottaa lapsiperheeseen.

Hän vetoaa siihen, että koira on minun. minähän sen koiran halusin. Ja tässä äitini on täysin oikeassa, halusin palavasti koiraa kun olin 11 ja olin tosi iloinen kun sellaisen sain.

Äitini syyllistää minua siitä, että olen tappanut koiran, jos en ota sitä meille. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää silloin koiran lopettaminen. Niin äkäistä ja vanhaa koiraa ei voi sijoittaa uudelleen vieraaseen perheeseen.

Heräsikö teille mitään ajatuksia? Kumpi meistä on oikeassa? Onko minun pakko ottaa vastuulleni koira, jonka halusin 11 vuotiaana, mutta joka on ollut 13 vuotta pelkästään äitini koira.

Vituttaa rankasti, kun koira on äidilleni tärkeämpi kuin lapsenlapsen turvallisuus...

Ja ajatuskin siitä, että äitini ramppaisi meillä joka päivä koiraansa paapomassa, huhuh...

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä mahdollista, että koiralla ei ole enää paljon päiviä jäljellä, koska se on tosi ylipainoinen (mutta ei mitään sairauksia todettu, vaikka äitini on haukkunsa kanssa eläinlääkärin vaki-asiakkaita)

Lääkäri on käskynyt äitini luopumaan koirasta heti. Äitini on varmasti hoitoalan ihmisenä tunnistanut itsessään astman oireet jo vuosia, mutta lääkärille meni nyt vasta todellisen pakon edessä, kun on jo saanut kohtauksia.

Että eipä taida mun siivousapu auttaa, eikä ole kyllä aikaakaan. Meillä rakennetaan, meillä on uhmaikäinen poika ja mulla raskauspahoinvointi päällä.

ap

Vierailija
22/22 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi idea on täysin järjetön, eikä tietenkään sinulla ole mitään velvollisuutta ottaa koiraa. Muutenkin äitisi tuntuu olevan aika kohtuuton sinua kohtaan noissa koiran hoitamisen jutuissa. Tuntuu siltä, että äitisi on niin tottunut siihen, että voi pompottaa sinua miten haluaa, että hänelle voi olla järkytys, ette ole jo ottanut koiraa teille. Mutta kyllä hän siitä taatusti tokenee aikansa murjotettuaan, kun sanot vain tiukasti, että koira ei tule teille ja hänen pitää joko etsiä sille toinen koti tai lopettaa se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla