Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joille perätilan takia tehty sektio! Mulla rv 29 ja vauva perätilassa, vielä ehtii kuulemma kääntyä.

Vierailija
12.08.2006 |

Katsovat rv 36 neuvolassa. Miten teillä seurattiin kääntyykö ja missä vaiheessa tehtiin sektiopäätös ja mikä siihen vaikutti?

Tuntuu välillä kuin vauva kuitenkin potkisi ylöspäin... ehkä ne on sitten vaan kädet tms.

Olen kiitollinen kaikesta informaatiosta :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kiireesti ultraan ja leikkauspöydälle.

Neuvolassa eivät siis uskoneet, missä kohtaa tunsin liikkeet. Samoin synnytyksen käynnistettyä lääkäri ja kätilö ihmettelivät, miksi sydämenlyönnit kuuluivat niin huonosti. Ai miksi vai? No kun se anturi ei ollut päässä vaan pepussa :DD

Vierailija
2/14 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmettelen tuota tuntemusta että ylöspäin tulisi voimakkaampia liikkeitä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikattiin 39+3, eli vain muutama päivä ennen laskettua aikaa.

Vierailija
4/14 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

th sanoi, ettei ne liikkeet voi siellä tuntua...

Vierailija
5/14 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapsi oli perätilassa koko ajan. Rv 36 yritettiin kääntöä joka epäonnistui. Halusin perätilasynnytykseen, otettiin röntgenit ja sanottiin " Ei tule kuuloonkaan!" . Määrättiin syntymäpäivä lapselle. Sektio oli suoraan sanottuna elämäni hirvein kokemus.

Vierailija
6/14 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla huomattiin neuvolassa n. rv 35, että vauva on kenties väärinpäin. Sain lähetteen äitipolille ja siell ravasinkin sitten joka viikko vauvan syntymään saakka.

Väärinpäinhän se oli eikä kääntää voinut, sillä napanuora oli kaulan ympäri. Kerran viikossa kävin tarkistuttamassa tilanteen, mutta eipä asiaan muutosta tullut.

Sektiopäätös tehtiin rv38 ja itse sektio siitä kahden päivän päästä (alakautta en uskaltanut yrittää). Normaalisti ei kai noin aikaisin(?) leikata, mutta koska kaksi edellistä lastani ovat syntyneet rv38 (synnytys alkanut vesien menolla, mutta silti pitänyt käynnistää) niin lääkäri oli sitä mieltä, että tämä kolmaskin saattaa lähteä samoin syntymään. Sitä riskiä ei halunnut ottaa.

Vierailija
7/14 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikattiin 38+4.

Liikeittä ei minusta tuntunut kamalasti(melkein jo huolestuin) kunnes sitten 37 viikolla oli ultra ja selvisi, että väärin päin oli. Oli kyllä ollut kylkiluu varmaan kuukauden kamalan kipeä(vauvan pää painoi) ja nlatäti uskotteli sen olevan peppu, mutta en ollut tosiaan itse yhtään yllättynyt, että ultrassa selvisi vauvan olevan perätilassa. Liikkeistä en hirveesti osaa kertoa, koska ne tuntui vähän joka puolella.

Vierailija
8/14 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä kahdessa normaalissa, varsinkin loppuvaiheessa kaikki liikkeet tuntuivat heti rintojen alla. Myös se, kun vauva työnsi pyllyään tissejä kohti, aiheutti välillä melkein hengenahdistusta :) Tämä kolmas pt-vauva liikutteli jalkojaan (tai siis liikkeet tuntuivat) vain vasemmalla ja ihan selkeesti navan alapuolella. Samalaisia ahdistavia pyllyn työntöjä ei myöskään ollut.

7

Vierailija
9/14 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon parempi kuin 28h kestänyt " normaali" alatiesynnytys, josta vauva vielä teholle. Siellä oli muuten alteitse syntynyt perätilavauva samaan aikaan. Äitinsä itkeskeli mulle että lääkäri oli puhunut ympäri alatiesynnytykseen ja vauva oli juuttunut välille vaikka oli tosi tarkasti tutkittu että hyvin mahtuu tulemaan. Hätäsektioon oli päätynyt tämä yritys. Lapsella ikuiset aivovammat hapenpuutteesta ja äiti tosi pahasti revennyt. Eli vaadi sektiota jos vauva ei käänny! Toki hyvin menneitä alatieperätilojakin on mutta en ikinä uskaltaisi ottaa tuollaista riskiä vaikka lääkärit sitä yrittääkin tuputtaa.

Vierailija
10/14 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mahan muodosta huomasi hyvin, miten päin vauva oli ja pysyikin, pää pullotti sitäpaitsi selkeästi ylhäällä. Äitiyspolilla kävin joskus 35+, (pt oli huomattu neuvolassa pari viikkoa aiemmin) lääkäri määräsi sektioon - ei siis antanut " ottaa mitään turhia riskejä" , joka tehtiin 38+2. Kaikki meni hyvin, vaikki etukäteen hirvittikin.

Vierailija
11/14 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvathan on yleensä sellaisessa linkkuveitsiasennossa.

Vierailija
12/14 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua yritettiin kovin puhua synnyttämään alateitse perätilavauva, en edes harkinnut ottavani sitä riskiä. Lääkäri sanoi, että nykyään ei ole mitenkään harvinaista nuo alasynnytykset, vaikka perätila. Mulla se oli toinen sektio ja hyvin meni! Pelkästään hyviä muistoja, kuin myös ensimmäisestä! =)

Ja kääntämistä myös yritettiin ja mulle vakuuteltiin, että se on ihan pikkujuttu, ei tunnu missään..Ja se oli oikeesti ihan kauheeta, kiemurtelin siinä sängyllä ja teki kipeetä, vaikkei muka pitäis. En halua pelotella.. =)

Liikkeitä taisi tuntua kyljissä jonkunverran, aika vähän kaikenkaikkiaan tuntui liikkeitä.

Onnea!=)

Vierailija
13/14 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei edes tarvinnut vaatimalla vaatia sektioo vaan kaikki lääkärit sanoivat, ettei alakautta ketään pakoteta synnyttämään.

7/10

Vierailija
14/14 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnytin vaikka vauva oli perätilassa ja kaikki meni ihan loistavasti. Ei ne riskit siinä niin paljon ole suuremmat kun normaalissa synnytyksessä ja isot riskit on leikkauksessakin ja toipuminen kestää kauan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi