Mikä huulirasvaksi, kun Bepanthen ei enää tehoa?
Tuli sekin päivä, kun Bepanthen ei enää tehoa. Huulet ovat rutikuivat ja kirvelevät. Mitä voisin kokeilla, kun hajustettuja tuotteita en oikein kestä? Blistexistä ehdin jo saada kunnollisen yliherkkyysreaktion.
Kommentit (31)
Mulla sama ongelma. Tulin allergiseksi aiemmin käyttämilleni huulirasvoille ja käytin pitkään Bepanthenia. Nyt olen käyttänyt Bevita R -nimistä huulivoidetta. Toistaiseksi on toiminut. Pitää vain malttaa olla sivelemättä sitä vähän väliä.
En ole tajunnut, että hydrocortisonia voisi kokeilla. On nimittäin niin, että jotkin juomat ja ruoka-aineet aiheuttavat huulille ja huulien ympäristöön ongelmaa.
Mehiläisvoidetta löytyy muuhun tarkoitukseen hankittuna ja taidanpa testata sitäkin.
Huulirasvan käyttö on usein vain paha tapa. Lopeta se huulien nuoleminen, niin pysyvät hyvässä kunnossa ilman voiteita ja pumadoita.
Labellon se valkoinen, onkohan nimeltään winter care. Pitää huulet pehmeinä koko päivän.
Locobase repair apteekista. Pieni oranssi tuubi. Tässä farmaseutin vinkki.
Kokeile imeyttää huulille muutama "kerros" vettä ennenkuin laitat voiteen. Odota, että vesi imeytyy, sitten uusi kerros. Itse tykkään juoda rooibosteetä, joten kupin loppuja hörppiessä painelen samalla teetä huulille pariin kertaan. Kuulostaa ehkä hassulta, mutta teehän toimii kuin hoitavana, antioksidanttisena kasvovetenä huulille. Sitten lisään voiteen, itsellä toimii parhaiten Weledan Everon. Jännä, että tämä kosteus+rasva-yhdistelmä, joka muuten on monille nykyään ihonhoidossa itsestäänselvyys, ei oikein ole siirtynyt huultenhoitoon, vaikka huulet ovat ihon ohuin ja helpoiten kuivuva osa.
Elisabeth Arden 8hour cream ellet ole sille allerginen/jos kestät sen tuoksua
Tuli mieleen että voisiko lansinoh auttaa? Sitä käytetään ainakin nännihaavojen hoitoon jos imetys ärsyttää rinnanpäitä.
Kiitos vastauksista! Toivottavasti jokin noista ehdotetuista tuotteista alkaa tehota. Aloitan vaseliinista.
Aika moni on viitannut ruokavalioon ja siihen, että pitäisi vieroittautua huulien rasvaamisesta. Löysin oheisen uutisen, jossa ihotautilääkäri kertoo, että asia on toisin. Minä tiesin sen jo omalta kohdaltani, ja näin viisikymppisenä näen selvästi, että tämä ihotyyppi on peritty sekä isältä että äidiltä. Hehkeä mutta herkkä. :)
"Syntymässä saatuun ihotyyppiin ei juurikaan voi itse vaikuttaa. Ihon kosteuspitoisuus tai sen rasvan tuotto ei Huttusen mukaan muutu ravintolisillä eikä esimerkiksi öljyjen lisäämisellä ruokavalioon."
https://yle.fi/uutiset/3-9213032
Ap
Voi auttaa myös hammastahnan vaihto. Viime talvena jonkin apteekin mainoslehdessä oli tuosta juttua.
Vitalis on parasta huulirasvaa. Ruokakaupoista saa, punakeltainen litteä purkki.