Mikä huulirasvaksi, kun Bepanthen ei enää tehoa?
Tuli sekin päivä, kun Bepanthen ei enää tehoa. Huulet ovat rutikuivat ja kirvelevät. Mitä voisin kokeilla, kun hajustettuja tuotteita en oikein kestä? Blistexistä ehdin jo saada kunnollisen yliherkkyysreaktion.
Kommentit (31)
Valkovaseliini, vanha taattu konsti.
Onko sinulla olleet aina kuivat huulet. Millaista ruokaa oikein syöt ja saatko kaikkia vitamiineja. En ole koskaan käyttänyt huulirasvoja ja ikää on jo 54v. Ei myöskään lähipiiristä kukaan köytä huulirasvaa.
Kokeile sheavoita, ja käy ihmeessä lääkärissä asiasta jos on noin paha :/ Tsemppiä!
Acon sinisessä putkilossa apteekista. Todella hyvää
tämä toimii ja on hajusteeton eikä aiheuta jatkuvaa tarvetta rasvata https://www.yliopistonapteekki.fi/lrp-cicaplast-lips-7-5-ml-53380
tai tämä https://www.yliopistonapteekki.fi/ceridal-lipogeeli-50-ml-88042
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla olleet aina kuivat huulet. Millaista ruokaa oikein syöt ja saatko kaikkia vitamiineja. En ole koskaan käyttänyt huulirasvoja ja ikää on jo 54v. Ei myöskään lähipiiristä kukaan köytä huulirasvaa.
Ainoa ero entiseen on se, että joudun asumaan tällä hetkellä paikassa, jossa huoneilma on ollut muutaman viikon ajan hyvin kuivaa. Ensimmäistä kertaa vuosiin olen joutunut käyttämään silmätippoja. Moni jo ehdotti vaseliinia, ja sitä onkin tulossa huomenna marketin ruokakuljetuksen mukana. Pitää kokeilla sekä Bepanthenin kanssa että ilman.
Bepanthen on aina tehonnut suurin piirtein kaikkeen, ja siksi tämä onkin niin outo tilanne. Minulla on ihotautilääkärin mukaan atooppinen iho, mutta se ei ilmoittele itsestään muuten kuin kuivumiseen taipuvaisina huulina. Tällainen vaiva, jota B ei paranna, on ihan uusi ilmiö.
Ap
Toisaalta voisi tehdä hyvää ns. nollata tilanne. Eli vähään aikaan älä rasvaa lainkaan. Anna lohkeilla ym. Iho voi ruveta korjaamaan itse itseään.
Minä olen tehnyt aina joskus noin, nimenomaan huulten ja suunympärysihon kanssa, ja on toiminut.
Täällä ihan hyviä vinkkejä ja itse olen testannut kaikkia keskustelussa mainittuja. Valkovaseliini ei toimi itselläni ollenkaan eikä kyllä bepanthenikaan. Lrp cicaplast on ihan ok ja ceraderm myös mutta tuntuu ettei mikään auta oikeasti. Jos huulet ovat kovin pahassa kunnossa nyt niin hydrocortison 1% kuuri on ok huulille. Sen jälkeen kannattaa kokeilla mehiläisvoidetta. Saa esimerkiksi Sokos emotionista. Musta tuubi jossa lukee mehiläisvoide. Myyjä vakuutti sen olevan paras, olin skeptinen niin monta tuotetta kokeilleena mutta hän oli oikeassa. Se on tähän asti kokeilemistani ehdottomasti paras. :)
Vierailija kirjoitti:
Acon sinisessä putkilossa apteekista. Todella hyvää
Tämä on ihan älyttömän hyvä, meillä käytettiin ennen Bepanthenia. Ei enää, minä ja kaksi tytärtä käytetään vain tätä. Maksaa noin 4€ putkilo.
Mulla ei ole koskaan ollut noin pahasti kuivat huulet. Mutta sen olen huomannut, että huulet tottuu rasvaamiseen ja kun saa sen kierteen katki niin oma kosteutus toimii taas paremmin.
Xylidermiä tai emulsiomaista Bepanthenia alle, bepanthenia tai muuta rasvaista päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole koskaan ollut noin pahasti kuivat huulet. Mutta sen olen huomannut, että huulet tottuu rasvaamiseen ja kun saa sen kierteen katki niin oma kosteutus toimii taas paremmin.
Eli juurikin tilanteen nollaus niin että ottaa tauon rasvaamisesta.
Oliko se Trofodermin joka toimi Johaugilla?
Luulisi olevan pätevä voide jos oikeasti käytetty urheilijalle huuliongelmiin vaikka siitä oli kiinnijäämisen riski.
Ei ole parempaa kuin Bebanthene. Mutta jos sinulla on jokin tauti tai muu tila, joka iho-ongelman huulilla aiheutata, käy lääkärillä.
Hehku huulivoide on ihan paras! Suomalainen tuote, myynnissä esim.Emotionissa.
Bepanthenia alle ja vaseliinia päälle. Yöksi paksulti.