Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lämpöä 37.1, väsynyt olo. Huominen töihin meno?

Vierailija
28.03.2021 |

Olo on väsynyt, jonka takia mittasin lämmön kainalosta. Mittari näyttää 37.1. Muita oireita ei ole. Näin koronan takia alkoi vaan mietityttää voinko mennä huomenna töihin...Asun seudulla jossa koronatilanne on rauhallinen tällä hetkellä.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten mielestä on hienoa, jos ruumiinlämpö on alhainen. Ylpeänä kerrotaan, että oma lämpö on normaalisti 36 ja 37 on jo kuumetta. Naurattaa aina tämä ilmiö.

Just näin! Kai siinäkin joku pointti on olevinaan että alhainen ruumiinlämpö on

”hieno” juttu. Ehkä kuvitelma siitä että itse olis jotenkin tosi spesiaali lumihiutale. Ja voihan silloin tietty myös ”infektiossa” jäädä helpommin kotiin lepäämään.

Myöskään ei haluta ymmärtää, että ruuminlämpö vaihtelee riippuen vuorokaudenajasta, kuukautiskierrosta, siitä onko kylmä vai kuuma ilma, onko urheillut yms. Ja kotimittaaminen myös epätarkkaa.

Mulle sanoi kerran lääkäri, että kuume on huono yleiskunnon mittari koska se ei kerro täysin sitä, onko yleisvointi hyvä vai ei. Jännä että ihminen voi jäädä kotiin vaikka pelkästä ripulista, mutta jos on vain "lämpöä" ei ole muiden mielestä sairas. Mua ärsyttää tämä suomalaisen työkulttuurin piirre, missä töistä voi jäädä pois vasta kun kuume on yli 38. Kaikilla ei vain nouse lämpö sinne asti! Ja kun se ei nouse ja jos menet töihin, mikä on lopputulos? Jälkitaudit.

Moni toitottaa tätä alhaista ruumiinlämpöä siksi, että niin moni pyörittelee silmiä jos ruumiinlämpö on yli 37 muttei kuitenkaan yli 37,5. Siinä ei ole mitään erikoisuuden tavoittelua!

Minulla, äidilläni sekä edesmenneellä mummollani oli tismalleen sama perusruumiinlämpö! Joskus mulla tippuu lämpötila jopa alle 35! Eli siis 34 jotain. Kuumetta mulla on ainoastaan pitkään jatkuneissa jälkitaudeissa ja silloin olen jo pyörtymässä! Normaaliflunssassa yleensä 37-37.3.

Vierailija
42/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten mielestä on hienoa, jos ruumiinlämpö on alhainen. Ylpeänä kerrotaan, että oma lämpö on normaalisti 36 ja 37 on jo kuumetta. Naurattaa aina tämä ilmiö.

”hieno” juttu. Ehkä kuvitelma siitä että itse olis jotenkin tosi spesiaali lumihiutale. Ja voihan silloin tietty myös ”infektiossa” jäädä helpommin kotiin lepäämään.

Myöskään ei haluta ymmärtää, että ruuminlämpö vaihtelee riippuen vuorokaudenajasta, kuukautiskierrosta, siitä onko kylmä vai kuuma ilma, onko urheillut yms. Ja kotimittaaminen myös epätarkkaa.

Saattaa liittyä siihen, että hyvä kunto ja hoikkuus laskee sykettä. Eli alhainen syke on tavoiteltavaa. Tämä mielikuva on siirtynyt alhaiseen ruumiinlämpöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bolivar kirjoitti:

Huh huh, eipä ole ihme, ettei tästä koronasta päästä eroon, jos ihmiset tosiaankin menevät kipeänä töihin, ja arpovat jossain palstoilla, pitäisikö mennä koronatestiin. PITÄISI. Ei mitään asiaa töihin ennen negatiivista testitulosta.

Eihän ei tarvii olla edes oireita! Riittää kun epäilee altistuneensa.

Ap voi huoletta varata ajan. Jatkuvasti testataan ihmisiä "varmuuden vuoksi ".

Vierailija
44/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätavallinen väsymys on tyypillinen koronan oire, samoin lievä lämpö. Koronatestiin!

Vierailija
45/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa liittyä siihen, että hyvä kunto ja hoikkuus laskee sykettä. Eli alhainen syke on tavoiteltavaa. Tämä mielikuva on siirtynyt alhaiseen ruumiinlämpöön.

Luuletteko ettei ihmiset kokeile mitata lämpöään myös muulloin kuin sairaana? Voin sanoa ettei mulla kuumuus, urheilu, menkat, ovulaatio ym vaikuta ruumiinlämpöön juuri mitenkään. Kylmä ilma voi toki laskea sinne 34..... vuorokaudenaikakaan ei merkkaa niin paljoa ettenkö tietäis että 37 ei ole mulla normaali.

Syke mulla on normaalisti levossa 56, en ole urheilija ja jälkitaudeissa syke voi nousta 100-100 asti.

Jotenki typerää tämä että joutuu vakuuttelemaan muille että on sairas koska kuului niihin joilla kuume ei mahdu normeihin ja sitten kun sen sanoo ääneen niin leimataan erikoisuuden tavoittelijaksi. Voitteko jo päättää??

T.41

Vierailija
46/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

* siis 100-110

Vierailija
47/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mitä saikuttelijoita. Ei toi ole mitään muuta kuin laiskuutta. Töihin mars ja lopetetaan se valivalivalitus.

Vierailija
48/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koronatestiin tarvita edes kuumetta.

Olet kipeä, mene testiin.

Ei töihin.

Vierailija
49/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei alhainen ruumiinlämpö ole "hienoa" eikä kukaan kuvittele olevansa "tosi spesiaali lumihiutale" sen takia. Siitä mainitaan siksi, koska niin moni tuntuu kuvittelevan, että 37,5 lämpö merkitsee samaa kaikille ja että toinen vain laiskottelee, jos tuntee olevansa kipeä kun ruumiinlämpö on tuo. Tässäkään ketjussa tuskin kukaan olisi tuntenut tarvetta mainita koko asiaa, ellei ensin olisi tullut diagnoosia lorvikatarrista.

Myös te ihmiset, joille vähän päälle 37 lämpö ei tunnu missään, voisitte lopettaa tekemästä yleistyksiä oman ruumiinlämpönne perusteella ja moittimasta muita sen takia. Sitten ehkä huomaisitte, että kukaan ei tulekaan "hienostelemaan" sillä, että sattuu omaamaan luonnostaan alhaisen ruumiinlämmön. Ja tottakai kuukautiset yms. vaikuttavat myös ruumiinlämpöön, mutta harva meistä huvikseen alkaa kuumetta mittaamaan. Syynä siihen on yleensä se, että tuntee itsensä kipeäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi