Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lämpöä 37.1, väsynyt olo. Huominen töihin meno?

Vierailija
28.03.2021 |

Olo on väsynyt, jonka takia mittasin lämmön kainalosta. Mittari näyttää 37.1. Muita oireita ei ole. Näin koronan takia alkoi vaan mietityttää voinko mennä huomenna töihin...Asun seudulla jossa koronatilanne on rauhallinen tällä hetkellä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti testiin vaan. Meidän kunnassa saa tosi helposti varattua ajan testiin, ei tarvii laittaa kun rasti johonkin (yhteen ainoaan) kysymykseen (esim. Onko kurkku kipeä/onko lämpöä/onko nuhaa) niin koronabotti suosittaa testiin menoa. Ite kävin just tänään, pienen kurkkukivun takia. Nyt pitää olla vaan tarkkana. Jälkeenpäin kyllä harmittaisi ja nolottaisi, jos oliskin koronaa eikä olis käyny heti testissä. Vaikka itellä vahva epäily, että on normiflunssaa. Mutta kun ei voi olla satavarma. 🤷‍♀️

Vierailija
22/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisen normaali ruumiinlämpö on 35,5-37,5. Vain tuon ylittävä lasketaan kuumeeksi.

Dg: lorvikatarri ja kellon siirtämisestä johtuva väsymys.

Kuule minun normaalilämpö on 36,6 ja 37,5 on minulla kuume ja en pysty tekemään mitään. Lääkäri on myös aina sanonut, että yli 37 on kuume minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

37.6.näyttää korvamittari ja töihin menen.

37.5.yli menevät lasketaan lämmöksi

Vierailija
24/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisen normaali ruumiinlämpö on 35,5-37,5. Vain tuon ylittävä lasketaan kuumeeksi.

Jos ihmisellä jolla on normaalisti 35,5 astetta on toi 37,5 astetta niin sehän on kuin toisella ois 39,5 astetta.

Vierailija
25/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääsis koskaan töihin jos toi olis kuumetta!!!

Vierailija
26/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten mielestä on hienoa, jos ruumiinlämpö on alhainen. Ylpeänä kerrotaan, että oma lämpö on normaalisti 36 ja 37 on jo kuumetta. Naurattaa aina tämä ilmiö.

27/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, eipä ole ihme, ettei tästä koronasta päästä eroon, jos ihmiset tosiaankin menevät kipeänä töihin, ja arpovat jossain palstoilla, pitäisikö mennä koronatestiin. PITÄISI. Ei mitään asiaa töihin ennen negatiivista testitulosta.

Vierailija
28/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töihin.

Vierailija
29/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsälämpöä, sanoi santsari.

Eipä sitten ihme, että influenssat kiersi kasarmeja.

Kiersivät, mutta päävartio pysäytti portille.

Vierailija
30/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vain ja sairastuta ja tapa se riskiryhmään kuuluva työkaverisi. Tämä oli puhdasta kettuilua noin tyhmään kysymykseen.

Juuri eilen kävin taas ottamassa tikkua nokkaan ja oireena oli vain nuha. Testitulos negatiivinen eli voin mennä töihin.

Vierailija
31/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaanko soittaa terveyskeskukseen ja pyytää testiin pääsyä näin lievän lämmönnousun takia... ap

Kehtaat, jos vointi ja olo on normaalia huonompi.

Vierailija
32/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten mielestä on hienoa, jos ruumiinlämpö on alhainen. Ylpeänä kerrotaan, että oma lämpö on normaalisti 36 ja 37 on jo kuumetta. Naurattaa aina tämä ilmiö.

Just näin! Kai siinäkin joku pointti on olevinaan että alhainen ruumiinlämpö on

”hieno” juttu. Ehkä kuvitelma siitä että itse olis jotenkin tosi spesiaali lumihiutale. Ja voihan silloin tietty myös ”infektiossa” jäädä helpommin kotiin lepäämään.

Myöskään ei haluta ymmärtää, että ruuminlämpö vaihtelee riippuen vuorokaudenajasta, kuukautiskierrosta, siitä onko kylmä vai kuuma ilma, onko urheillut yms. Ja kotimittaaminen myös epätarkkaa.

Vierailija
33/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule minun normaalilämpö on 36,6 ja 37,5 on minulla kuume ja en pysty tekemään mitään. Lääkäri on myös aina sanonut, että yli 37 on kuume minulla.

Minulla myös. 37,3 astetta ja olen jo ”kanttu vei”. Nyt jos milloinkaan pelkkä flunssainen olo on peruste (ja käsky olla poissa töistä). Nuha = mene testiin. Kurkkukipu=mene testiin. Ripuli=mene testiin. Ja niin edelleen. Sitä kuumetta tai lämpöä ei jäädä nyt odottelemaan.

Vierailija
34/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töihin

Vierailija
35/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin! Kai siinäkin joku pointti on olevinaan että alhainen ruumiinlämpö on

”hieno” juttu. Ehkä kuvitelma siitä että itse olis jotenkin tosi spesiaali lumihiutale. Ja voihan silloin tietty myös ”infektiossa” jäädä helpommin kotiin lepäämään.

Myöskään ei haluta ymmärtää, että ruuminlämpö vaihtelee riippuen vuorokaudenajasta, kuukautiskierrosta, siitä onko kylmä vai kuuma ilma, onko urheillut yms. Ja kotimittaaminen myös epätarkkaa.

En mä tätä mitenkään hienona pidä. Mun ruumiinlämpö vaihtelee 35,7 ja 36,3 välillä. En koe itseäni mitenkään erityiseksi, enkä olekaan, monilla on näin. Mutta kyllä 37 asteen lämpö tuntuu musta ilmeisesti erilaiselta, kuin siitä, jolle se on normaalilämpö. Vai mitä itse veikkaat?

Vierailija
36/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media hehkuttaa kun tartunnat on laskeneet...miten mahtaa olla kun maanantai taas koittaa?

Vierailija
37/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaanko soittaa terveyskeskukseen ja pyytää testiin pääsyä näin lievän lämmönnousun takia... ap

Tottakai kehtaa soittaa! Sillähän se selviää!

Vierailija
38/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos jonkun normaalilämpö on 35,5 niin vaikka hänen lämpötilansa nousisi 37,4 eli lähes 2 astetta, se ei ole sinusta kuumetta?

Meidän suvun naisilla normaalilämpö on alhainen ja 37 tuntuu jo ikävältä....

Vierailija
39/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun nousee lämpö tuohon 37,0 niin olen niin kovassa horkassa, että melkein taju lähtee. Tåmä siis nykyään aikuisiällä, lapsena olen kuumeillut "normaalisti". Nykyään jos lämpö on 37,5 makaan peittojen alla enkä meinaa päästä edes vessaan. En tiedä mistä johtuu, mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja ruumiinlämpö normaalisti aika matala. Ehkä sillä jotain tekoa asian kanssa? En kestä myöskään kovia hellelämpötiloja tai saunaa. Olen äärimmäisen harvoin kuumeessa ja silloin siis todella sairas.

Vierailija
40/49 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti onko kuumetta vai ei, jospa mietit

A. Menetkö töihin ja työkaverisi tai hänen sukulaisensa kuolee ja perheessä on paljon kärsimystä

B. Et aiheuta kärsimystä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän