Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruuan suhteen nirson puolison kanssa eläminen

Vierailija
28.03.2021 |

Meillä tulee kohta ajankohtaiseksi, että muutetaanko tästä vuokralta omaan kotiin, mennäänkö naimisiin ja muuta.

Avomieheni on muuten täydellinen, mutta hän on ruuan suhteen todella nirso. Melkein jo ruokavammainen. Samanlainen on hänen isänsä.

Mies ei syö:
- kermakastiketta tai juustokastiketta. Kelpaa vain tomaattikastike. Ei saa olla esim. kookosmaitoa. Vain paseerattuja tomaatteja, jos on kastiketta.

- valkosipulia tai sipulia. Mikään ei saa maistua sipulille tai valkosipulille.

- maitotuotteita. Ei ole allerginen, mutta ei vain syö. En voi tehdä lasagnea, koska siinä ei saa olla valkokastiketta.

- mureaa lihaa. Pitää olla mustaksi paistettu. Haudutettu ei käy, pitää paistaa pannulla toisen kerran kuoliaaksi.

- hedelmiä. Vain banaaneja, ei mitään muuta.

- kokonaisia perunoita. Pitää olla perunamuussia.

Listaa voisi jatkaa pitkälle. Hän on ihana mies muuten, mutta tuleeko tästä tulevaisuudessa liian iso este parisuhteelle?

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy kaupassa ja kokkaa, sinä ostat ja valmistat lisäksi haluamiasi ruokia.

Vierailija
2/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kun mies laittaa ruoan. Jos haluat herkutella niin laitat itsellesi omia ruokia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisille uusien tapojen opettaminen ei ole helppoa. Mä antaisin hänen kokata omat eväät ja itse tekisin omani. Jos ruuanlaitto on intohimo niin kai sitä voi puolisolle pyöräyttää omat pöperöt kaiken muun ohella...

Vierailija
4/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu siihen että jos saatte lapsia he oppivat nirsoilemaan esimerkin voimalla..

Vierailija
5/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies tekee sitten itse omat ruokansa. Näin meilläkin, olen itse se nirso ja jos vaimon suunnittelema ruoka ei kelpaa niin teen itse omani ja molemmat saa mitä haluaa. Ei ole vaikea järjestely.

Vierailija
6/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat valmistavat omat ruokansa.

Vierailija
7/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kommentit ovat aina yhtä tyhjän kanssa. Harvalla on kotona 2 keittiötä. Jos tullaan samaan aikaan kotiin niin onhan se aivan järjetöntä, että toinen odottaa 1-2 tuntia että toinen saa ruokansa tehtyä ja alkaa sitten tekemään omaa ruokaa.

Joku kompromissi täytyy löytää.

Vierailija
8/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tekisi ruuasta estettä, sitä voi käydä vaikka kaverien kanssa ravintoloissa, jos mies ei nauti hyvästä ruuasta.

Vierailija
9/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kommentit ovat aina yhtä tyhjän kanssa. Harvalla on kotona 2 keittiötä. Jos tullaan samaan aikaan kotiin niin onhan se aivan järjetöntä, että toinen odottaa 1-2 tuntia että toinen saa ruokansa tehtyä ja alkaa sitten tekemään omaa ruokaa.

Joku kompromissi täytyy löytää.

Kokkaa isompia annoksia, niin saa kokata vuoropäivinä.

Vierailija
10/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mitään estettä jos teette omat ruokanne. Meillä tehty näin vuosikymmeniä kun puolisolle ei kelpaa tekemäni ruuat niin hän tekee omansa. Teen ruokani just sellaisen josta itse tykkään enkä mitään sipulittomia ja mausteettomia. 

Vierailija
11/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin valmistaa omat ruokansa. Ei tule ongelmia. Perhettä en tuollaisen kanssa kyllä perustaisi.

Vierailija
12/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pakkomielteiseltä enkä itse kestäisi katsella tuollaista yhtään. Mutta jos itse jaksat niin sopisin että molemmat tekevät aina omat ruoat eivätkä kommentoi toistensa syömistä koskaan mitenkään. Välit menevät jos ruokaehtoja on tuhottomasti ja teet aina väärin. En myöskään jaksaisi syödä montaa viikkoa ruokavammaisen menuta

Vierailija
13/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen käytös viittaa siihen, että hän on muissakin asioissa hyvin rajoittunut ja kapeakatseinen.

Itse en elämää sellaisen puolison kanssa kestäisi, mutta sinä tietysti valitset itse.

Vierailija
14/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pakkomielteiseltä enkä itse kestäisi katsella tuollaista yhtään. Mutta jos itse jaksat niin sopisin että molemmat tekevät aina omat ruoat eivätkä kommentoi toistensa syömistä koskaan mitenkään. Välit menevät jos ruokaehtoja on tuhottomasti ja teet aina väärin. En myöskään jaksaisi syödä montaa viikkoa ruokavammaisen menuta

Ei pakkomielle vaan syömishäiriö.

Vierailija
15/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on muuten täydellinen ihminen, niin hyväksyisin. Sillä ehdolla, että lapsia ei tule, ja että kumpikin hoitaa omat ruokansa täysin kommentoimatta toisen valintoja. Ravintolassa kävisin jatkossa yksin, koska en siedä julkisella paikalla ruokien närppimistä, enkä itse halua syödä missään pikaruokaloissa. Matkailu yhdessä voisi olla myös vaikeaa, joten senkin hoitelisin yksin.

Vierailija
16/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä te olette? Kuulostaa tosi lapselliselta, ei hän ehkä Niin täydellinen kuitenkaan ole...!

Vierailija
17/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni ei syö "punaista" lihaa ja syö vain vähän maitotuotteita. Itse taas en syö kalaa ja äyriäisiä. Ei meillä silti mitään ongelmia ole ollut. Usein tehdään yhteistä ruokaa, mutta toisinaan myös syödään eri ruokia. Ihan sen mukaan, mitä tekee mieli.

Minusta on outo ajatus, että pariskuntien pitäisi muuttua jotenkin toistensa kopioiksi ja tehdä jokainen asia yhdessä ja samalla tavalla. Pitääkö teillä olla samat harrastuksetkin ja samat kaverit jne?

Vierailija
18/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en katselisi tuollaista pelleilyä yhtään. Mun ruoanlaittovuorolla tekisin tavallista ruokaa ja mies syö tai on nälässä. Pari yksittäistä nirsoilua on ihan ok, esim. oma mieheni ei syö fetaa eikä aurajuustoa. Hän oli aluksi ’lihaa ja perunaa’ -tyyppi, mutta nykyään suht kaikkiruokainen. Kaikesta ei tykkää, mutta syö. Hänen ruoanlaittovuorollaan minä puolestani syön mitä tarjotaan, vaikka esim. uunimakkara ei ole suosikkejani.

Jos kyse on allergioista niin tilanne on ihan eri. Niin tuskin on tässä tapauksessa. Ja aistiyliherkkyys... No, siinä tapauksessa aikuisen ihmisen pitää osata kertoa ongelmasta ja alkaa ratkaista sitä hiljalleen.

Vierailija
19/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en katselisi tuollaista pelleilyä yhtään. Mun ruoanlaittovuorolla tekisin tavallista ruokaa ja mies syö tai on nälässä. Pari yksittäistä nirsoilua on ihan ok, esim. oma mieheni ei syö fetaa eikä aurajuustoa. Hän oli aluksi ’lihaa ja perunaa’ -tyyppi, mutta nykyään suht kaikkiruokainen. Kaikesta ei tykkää, mutta syö. Hänen ruoanlaittovuorollaan minä puolestani syön mitä tarjotaan, vaikka esim. uunimakkara ei ole suosikkejani.

Jos kyse on allergioista niin tilanne on ihan eri. Niin tuskin on tässä tapauksessa. Ja aistiyliherkkyys... No, siinä tapauksessa aikuisen ihmisen pitää osata kertoa ongelmasta ja alkaa ratkaista sitä hiljalleen.

Kuulostat niin kivalta seuralta, että nirsoilijat varmaan itkevät itsensä uneen joka ilta, kun missasivat mahdollisuuden pariutua kanssasi...

Vierailija
20/121 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa syödä mitä haluaa. Parisuhteessa olo ei tarkoita, että pitää olla siamilaiset kaksoset. Aikuinen vastuussa omista syömisistään, ei niistä toisen tarvitse huolehtia.