Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotitöissä perinteiseen työnjakoon kasvatettu mies vielä kolmekymppisenä mahdollista "kouluttaa" uudelleen?

Vierailija
28.03.2021 |

Muuten hyvä mies, asutaan vielä erillään ja kumpikin hoitaa oman kotinsa. Suurimmaksi osaksi ollaan kuitenkin minun luonani ja vähän huolestuttavan paljon minulle jää sellaisetkin jutut, mihin mies voisi hyvin osallistua, esim. tiskien laittaminen koneeseen kun on syöty. Mies on sanonut ihan suoraan, että hänet on opetettu niin että nainen hoitaa sisätyöt ja mies ulkotyöt. Paitsi että jos muutetaan yhteen, mitään ulkotöitä ei tule olemaan, eli minä hoitaisin sitten kaiken. Onko kukaan onnistunut kouluttamaan tällaista miestä tasa-arvoiseen työnjakoon?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo on asenne ei sitä oikein voi kouluttaa, omaksua ihminen voi uusia asenteita minkä ikäisenä tahansa, mutta se lähtee omasta halusta ja motivaatiosta muuttaa niitä omia asenteitaan.

Vierailija
22/25 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit yrittää pedanttista listamenetelmää. Mies ei ehkä tajua, ellei selkeästi "määrää". Toisaalta voit toki ottaa myös perinaisellisen asenteen ja tehdä ne työt, mutta sysätä miehelle esim. rahanhankinnan. Sillai perinteiseen tyyliin, että sinä teet osa-aikatyötä ja käytät rahat itseesi, mies ottaa toisen työn, jos tulee tiukkaa.

Äitini on aina tehnyt kotityöt ja suunnilleen järjestänyt kaiken. Lisäksi on aina tehnyt enemmän töitä kuin isä ja tienannut enemmän. Muistan, kun oli eka päivän päätyössään ja illalla vielä neljä tuntia muualla. Palattuaan kotiin klo 21 alkoi ensimmäisenä siivota keittiötä, jossa kaikki oli jätetty leväälleen. Isä just ja just osasi lämmittää mikrossa meille ruokaa. Toisaalta isä oli siellä kotona meitä lapsia varten ja äitihän on vallankäyttäjä. Hän päättää kaiken. Isä syö sitä, mitä äiti antaa. Isä nauttii sohvalla televisiosta ja käyttää niitä vaatteita, joita äiti tuo jne. Sanotaanko, että isäni on tavallaan tohvelisankari, mutta toisaalta sopii laiskalle miehelle. Sama jatkuu edelleen eläkkeellä. Isä pystyy pitämään päänsä, muttei jaksa. Elämä menee näin mukavasti, kun antaa äidin hoitaa ja päättää. Rahatkin äiti nyysii isältä ja sijoittelee oman makunsa mukaan omiin nimiinsä. Ei isää kiinnosta. Jos tulisi ero, saisi isä kuitenkin puolet kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on selkävika ja maksan siskolleni asuntoni siivouksesta. Tämä karkoittaa naiset vaikka olen

sanonut, että maksaisin heillekin siivouksesta. Käyn töissä, mutta en pysty liikkeisiin joita tarvitaan siivouksessa. 

Vierailija
24/25 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan tehdä kaikki kotityöt niin ulkona kuin sisällä. Nainen ei valitettavasti osaa kaikkia kotitöitä. Ei tee mielellään lumitöitä, ei vaihda autoonsa renkaita, ei osaa sahata moottorisahalla saunapuita, ei käännä syksyisin peruna- ja kasvimaatamme lapiolla. Kai yli 30-vuotiaan naisen vois vielä kouluttaa näihin tehtäviin.

Vierailija
25/25 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö miehen omassa kodissa äiti tekemässä kotihommat?

Kuulostaa lähinnä tekosyitä. Mieheni isä ei kotihommia tehnyt, mieheni taas tekee niitä ilman mitään ongelmia, samoin veljeni.

Mies saattaa siivota vain silloin kun nainen on tulossa käymään. Monesti miehiä ei haittaa vaikka oma kämppä olisi sotkuinen ja mies laiskottelee mielummin kuin siivoaisi asuntonsa. Kukaan ei edes tiedä asiasta, koska asunto siivotaan vasta sitten kun joku on tulossa käymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi