Olen työskennellyt ulkomailla ja Suomessa vaativissa tehtävissä, ja palaamassa vakituiseen virkaani
Olen työskennellyt ulkomailla useamman vuoden ajan mm YK:lla. Nyt olen palaamassa vakituiseen työpaikkaani Suomeen, mutta sieltä ei A) voida pyynnöistä huolimatta kertoa mitä tehtäviä olisi tarjolla nyt, B) ilmeisesti kun ei voida edes kertoa, niin ei voida tarjota mitään vaativampaa tehtävää. Tämän vuosien kansainvälisen kokemuksen hankkimisen aikana kaikki siellä aiemmin olleet minua myöhemmin tulleet ovat ylennetty.
Tosi ristiriitaiset fiilikset, ja mietin mikä olisi järkevä siirto. Tapauksessa jossa sellaiset ovat esimiehinä, joilla itsellään ei esim em. kokemusta ole, niin on ymmärrettävää että eivät sitä arvostakaan...
Miksi Suomessa etenee vain paikalla olemalla, ja pomon kaverina olemalla..? Miksei Suomessa arvosteta kokemusta maailmalta..?
Mitä te tekisitte?
Menisitte takaisin rooliin jota hoiditte jo 10v sitten, vai hakisitte kaikessa hiljaisuudessa muualle...? 🤔🤔🤔
Kannattaa palata takaisin johonkin hommaan, jos sellainen on sinulle kerran jäädytettynä ja alkaa sitten vähitellen etsiä muuta työtä, jos työkuviot ei miellytä. Tyhjän päälle ei kannata jäädä. Täällä ei todellakaan arvosteta jotain 10v ulkomaanvisiittiä ja jos ikää on vaikka 40+ ja tausta on joku humanistitausta ja ei ole tuttua sisäpiiriä palkkaamassa sinua vaikka johonkin puoluetyöhön, ajatushautomoon tai muuhun diipadaapaan, löydät itsesi herkästi Cittarin tai Lidlin kassalta.