Miks suomalaisten täytyy olla niin pitkiä?
Suomi Top6 pitkien joukossa. Tinderkin vaatimus vähintää 185cm.
Aikamoinen lottovoitto syntyä 171cm miehenä tähän 5-miljoonan maahan. Ja nyt vielä korona aika, joten ulkomaatkin suljettu + Suomen epävarma työllisyys kaupan päälle.
Evoluutio is bitch.
Kommentit (35)
Olen 170 cm pitkä nainen ja 165 cm pitkä mies kelpaisi, mutta en ole tinderissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä itke, juuri sinunlaisia tappeja tarvitaankin, että saadaan se keskipituus pienemmäksi.
Ei välttämättä, jos löydän pitkän naisen. Ymmärrän, että hekin ovat saaneet paskaa osakseen ja sen vuoksi kelpuuttaisin. Tosin niistäkin aika moni voi olla nirso.
Itseäni ei yhtään haittaisi pidempi nainen. Ei se mua treenitaustan takia päihittäis kamppailulajissa/voimailussa tai mikä ittua ihmiset kokevat miehekkyyden olevankaan.
Olen 170 cm pitkä nainen ja 165 cm pitkä mies kelpaisi.
Mutta toi viimeinen lause on kummallinen. Mitä tarkoitat sillä?
Kaikki on suhteellista. Oon 187cm mutta NBA:ssa oisin pikku-ukko
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pannut toisin merkille.
Olen nainen, 175cm ja suurin osa kaupassa vastaan tulevista miehistä ovat lyhyempiä. 170cm on ihan tavallinen pituus suomalaiselle miehelle.
Naiset vieläkin lyhyempiä.
Olen itse kotoisin Eestistä ja olen huomannut että suomesta on vaikeaa löytää jopa sopivia farkkuja, joissa vyötärö on kapea ja lahkeet pitkät.
Ihan normaalilta pituutesi kuulostaa suomalaiseksi.
Olen 170 cm pitkä nainen ja todennut myös, että olen suomalaisille miehille liian pitkä.
Mielestäni olet normaalin pituinen mies, mutta ruikuttamisesi häiritsee.
158 cm, normaalin pituinen
Luuletko, että ne vaatimukset jää siihen pituuteen?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni olet normaalin pituinen mies, mutta ruikuttamisesi häiritsee.
158 cm, normaalin pituinen
Ei lähellekään.
Olen korkokengät jalassa 185cm ja kyllä suuri osa ihmisistä on aika lyhyitä.
Pituus, varsinkin pitkät jalat, on eduksi lumihangessa tarpoessa. Ihmettelenkin miksi pohjois-Suomessa asuvat miehet ovat usein aika lyhyitä. Luulisi evoluution korjanneet tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko perimästä koskaan kuullut? Liittyy myös sinun pituuteesi.
Myös väestön ravitsemustilanne vaikuttaa pituuteen. Mikäli Suomessa olisi pidemmän aikaa huono ruokatilanne, niin väestö kasvaisi pienikokoisemmaksi etenkin lapset ja nuoret. Väestön keskipituuden kasvu on vastaavasti ollut sidoksissa parempaan ravintotilanteeseen.
On muuten vain brittiläisen propagandan tulosta väittää että Napoleon Bonaparte olisi ollut erityisen lyhyt. Ranskalaisissa tuumissa hänen pituutensa on 5 jalkaa ja 2 tuumaa mikä vastaa suunnilleen 5 jalkaa ja 7 tuumaa brittiläisissä tuumissa. Tosin sanoen hän oli noin 169 cm pitkä, mikä on jonkin verran enemmän kuin ranskalaisten miesten keskipituus 1700-luvun lopulla ja 1800-luvun alussa.
Osittain tuota myyttiä tuki se että Napoleonin henkivartiokaarti koostui poikkeuksellisen pitkistä miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Pikkusiskoni oli 174 cm pitkä. Voitte arvata miten minua naurattaa, kun joku 170 cm pitkä mies yrittää tulla vonkaamaan minua (tai siskoa).
Alle 180 cm pitkät miehet kuuluvat LASTENLÄÄKÄRIN hoitoon. Pituuskasvu jäi kesken. Miesparka. Tuskin tulee koskaan saamaan piparia muuten kuin rahalla tai raiskaamalla.
Niin ja alle 20 sentin eli on pippeli eli varsin säälittävä kapistus.
En jostain syystä saa tänne enää linkitettyä nettisivuja, mutta Wikipediassa on sivusto, johon on merkitty eri maiden keskipituudet naisille ja miehille. Suomalaiset eivät todellakaan ole lyhyimmästä päästä, vaikka täällä (niin kuin varmasti muissakin maissa) on eroja alueittain. Tuon taulukon mukaan esim. USAssa keskipituus on lyhyempi.
Suomessa olen aina itse lyhyin meninpä melkein minne vain, ulkomailla näin ei ole (olen nainen).
Googlettamalla 'average human height by country' pitäisi tuo sivu löytyä.
Mä tunne kyllä monia lyhyitä miehi, jotka on parisuhteessa. Eli kyllä se johtuu jostain muusta kuin pituudesta jos ei kelpaa. Mutta ap vaikuttaa aika katkeralta mulkulta, niin en ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä itke, juuri sinunlaisia tappeja tarvitaankin, että saadaan se keskipituus pienemmäksi.
Ei välttämättä, jos löydän pitkän naisen. Ymmärrän, että hekin ovat saaneet paskaa osakseen ja sen vuoksi kelpuuttaisin. Tosin niistäkin aika moni voi olla nirso.
Itseäni ei yhtään haittaisi pidempi nainen. Ei se mua treenitaustan takia päihittäis kamppailulajissa/voimailussa tai mikä ittua ihmiset kokevat miehekkyyden olevankaan.
Nainen ei etsi miestä, joka treenitaustan takia päihittää naisen kamppailulajissa/voimailussa.
Nainen etsii älykästä miestä, koska äly on seksikästä.
Onnea vaan etsintään.
Ennemmin komea ja pitkä keskivertoälyinen lottomiljonääri kuin huippuälykäs työtä tekevä mies.
Suurin osa naisista ei ole kovin älykkäitä kuten ei miehistäkään ja nainen ei tee sillä miehen älyllä mitään, ellei se johda rahaan ja sosiaaliseen statukseen tai ellei nainen itse ole huippuälykäs. Muuten se johtaa vain riitoihin, kun miehen jutut menevät naiselta yli hilseen ja miestä turhauttaa naisen yksinkertaisuus.
Nainen ei etsi miestä, joka treenitaustan takia päihittää naisen kamppailulajissa/voimailussa.
Nainen etsii älykästä miestä, koska äly on seksikästä.
Onnea vaan etsintään.