Intersektionaalisen rokotusjärjestys: suomen transnaiset ry huomauttaa lgbtm-ihmisiin kohdistuneesta sorrosta, rokotusjärjestystä mietittävä kokonaissortokertoimilla!
Pelkkään ihonväriin pohjautuva rokotusjärjestys aiheuttaa eriarvoistumista, moni seksuaalivähemmistöinen kokee jo ennestään ettei heidän erilaisuuttaan arvosteta riittävästi.
Pelkkä ihonväri ei voi olla ainoa määrittelevä tekijä laskettaessa kuka saa etuoikeiden rokotteeseen, on mietittävä kokonaissortokerrointa joka saattaa harvinaisen seksuaaliseen poikkeavuuden omaavalla valkoisella nousta jopa sotaa ja vainoa paennutta I ra kilaista korkeammaksi!
Vaikea laskea sortokertoimia ettei kukaan tunne poikkeavuuttaan väheksyttyvän!
Kommentit (9)
Siis en tajua miten tämä liittyy rokotuksiin...? Ovatko ihmiset ihonvärin tai transsukupuolisuutensa takia jotenkin riskiryhmässä?
Itse olen ajatellut, että rokotteet menevät ensin riskiryhmäläisille, eli vanhoille ja fyysisesti sairaille, enkä ajatellut niiden menevän ihonvärin tai edes jonkun sukupuolessa olevan häiriön johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Siis en tajua miten tämä liittyy rokotuksiin...? Ovatko ihmiset ihonvärin tai transsukupuolisuutensa takia jotenkin riskiryhmässä?
Itse olen ajatellut, että rokotteet menevät ensin riskiryhmäläisille, eli vanhoille ja fyysisesti sairaille, enkä ajatellut niiden menevän ihonvärin tai edes jonkun sukupuolessa olevan häiriön johdosta.
Taantumuksellista! Tietyissä seksuaali-ja ihonväri ryhmissä on rakenteellisia syitä ansaita erikoisetuja ja tämä on jokaisen rasistisesti tiedostettava!
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan sorto ja viharikollisuus aiheuttaa henkistä stressiä joka heikentää vastustuskykyä. Transsukupuoliset ovat meistä suurimmassa vaarassa!
Vierailija kirjoitti:
aprillipäivä on vasta torstaina!
Internetissä ja eduskunnassa aprillipäivä on joka päivä.
Tumma ihon väri altistaa d vitamiinin puutteelle ja se taas on yksi suurimmista vakavan koronan riskeistä. Kannattaa valkon aamankin napsia d vitamiinia purkista.
Jos olet valkoinen olet rasisti. Jo pelkkä rokotusjärjestyksen pohtiminen on rasismia. Georges Floyds kuoli valkoisen poliisien tartuttamaan Koronaan vain koska häntä ei oltu rokotettu!
Vierailija kirjoitti:
Tumma ihon väri altistaa d vitamiinin puutteelle ja se taas on yksi suurimmista vakavan koronan riskeistä. Kannattaa valkon aamankin napsia d vitamiinia purkista.
No sitä suuremmalla syyllä tummien tulisi pitää ppf2 suojaimia, välimatkoja ja pysytellä kotona mahdollisimman paljon.Tietysti työssä on käytävä mutta se on vain pieni vähemmistö koska työttömyysi heillä huitelee 50%. Muiden kannaattakin pysyä visusti pois julkisilta paikoita. Sen sijaan luonnossa liikkumiseen kannustan. Itä-helsingissä on vallan mahtavat uutelat, sipoot,mustavuoret. Puhumattakaan Espoon ja Vantaan luontoreitesitä.
Sori, mutta vaikka vakavat mielenterveyden ongelmat ovat lääketieteellisiä asioita, niin eivät ne kuitenkaan liity koronaan tai koronarokotteeseen.
aprillipäivä on vasta torstaina!