Kuinka todennäköistä on, että terveydenhoitaja saa th:n töitä?
Olen ollut ehkä vähän naiivi, kun ajattelin että th:n koulutuksella ei tarvitse mennä töihin johonkin vuodeosastolle tms. Itse siis toivoisin että valmistumisen jälkeen saisin töitä esim. kouluterveydenhoitajana, tai mistä vaan missä varsinainen hoitotyö ei olisi se pääasia, vaan neuvominen ja ohjaus. Olen itse suhteellisen hiljainen, mutta silti mielestäni hyvä ihmisten kanssa, joten ne esim. kouluterveydenhoitajan työt menee varmaan ensisijaisesti muille, sosiaalisemmille ihmisille?
Kommentit (7)
Oon saanut helposti th:n töitä. En oo tehnyt päivääkään sh:n töitä valmistumisen jälkeen. En ole itsekään mikään räpätäti, mutta se on ollut varmaan pikemminkin eduksi. Kuuntelutaito on tärkeämpää kuin se, montako sanaa muodostaa minuutissa - joskin kyllä suu pitää saada auki ja vaikeistakin asioista pitää pystyä puhumaan asiakkaan kanssa. Kyllä se siitä, lähdet vaan sinnikkäästi hakemaan th:n sijaisuuksia.
Valmistumisen jälkeen sain heti töitä terveydenhoitajana ja jatkoja on aina saanut, vaikkei vakituista paikkaa olisikaan ollut.
Th:n töitä riittää ainakin pk-seudulla. Itse tein aikoinaan sen virheen, että jäin pienelle paikkakunnalle tekemään sh:n hoitotyötä vuodeosastoille. Jaksoin liki 10 vuotta tehdä 3-vuorossa fyysisesti raskasta työtä.
Nyt jo toiset 10 vuotta sisäsiistiä päivätyötä omassa työhuoneessa terveydenhoitajana.
Erittäin epätodennäköistä jäädä th:n koulutuksella ilman th:n töitä, jos töitä haluaa tehdä.
Koulutus antaa valmiudet, mutta työ opettaa sitten kyllä myös sen puhepuolen.
Kiitos! Muutama päivä sitten luin täältä palstalta, että suurin osa ei saa th:n töitä ja siksi aloin miettimään liikaa. Hienoa kuulla että te th:t olette saaneet th:n töitä!
Up