Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatrian ja psykologien asiantuntijoiden apua kaipaan

Vierailija
27.03.2021 |

Mikä häiriö on sellainen, jossa ihmisen elämä on roolileikkimistä ja leikkimistä ylipäänsä? Siihen sisältyy outoja ulkopersoonallisia kokemuksia mm. liikehtimistä/eläytymistä sisäiseen maailmaan. Ajatuksiin ja tekemiseen uppoutumista ja ulkomaailman unohtamista. Pelkoa, pelkotiloja ja vainoharhaisuutta, myös toistuvaa masentuneisuutta. Identiteetin hämärtymistä/epävarmuutta identiteetistään jne. Apuja kaivataan!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä heti huomenna lääkäriin ja hankkiutua psykologin tutkimuksiin, tuo voi olla jopa skitsofrenia, ja se on pakko hoitaa koko elämän ajan jatkuvin lääkityksin.

Vierailija
2/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä heti huomenna lääkäriin ja hankkiutua psykologin tutkimuksiin, tuo voi olla jopa skitsofrenia, ja se on pakko hoitaa koko elämän ajan jatkuvin lääkityksin.

Moi! Mä olen tällä hetkellä psykoosipoliklinikan asiakas. Mulle on tehty psykologin tutkimukset ja viitteitä skitsofreniasta ei tullut. -AP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi! Mä olen tällä hetkellä psykoosipoliklinikan asiakas. Mulle on tehty psykologin tutkimukset ja viitteitä skitsofreniasta ei tullut. -AP.

Kaksisuuntainenmielialahäiriö

Vierailija
4/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajatila tms?

Vierailija
5/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt löyty oikea paikka!

Vierailija
6/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole käsittääkseni mulla koskaan ollut mania vaihetta päällä. Mä ylikuormitun helposti ja vetäydyn omiin oloihin latailemaan akkuja.

Vierailija
7/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole käsittääkseni mulla koskaan ollut mania vaihetta päällä. Mä ylikuormitun helposti ja vetäydyn omiin oloihin latailemaan akkuja.

Ja tämä AP:lta. Unohtui mainita :(

Vierailija
8/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajatila tms?

En tiedä, ei ole kukaan aiemmin sanonut ainakaan hoitohenkilökunnasta. Ehkä tälle tilalle ei ole mitään kuvaava nimeä. -AP

Vierailija
9/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vähän samankaltainen aina. Teininä diagnosoitiin masennus ja kolmekymppisenä diagnosoitiin aspergerin oireyhtymä. Neurokirjolla olevien mielenterveysongelmaisten kunnollinen hoito on melko erilaista kuin neurotyypillisten.

Vierailija
10/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuo "psykoosipoliklinikat" keskity lähinnä määräämään metabolisia haittavaikutuksia aiheuttavia lääkkeitä?

Joku dissosiatiivinen häiriö, persoonallisuushäiriö tai skitsoaffektiivinen häiriö tms tulee mieleen.

Vierailija
11/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP jatkaa: Itsetuntoa ja itsetuntemusta kuvaisin molempia huonoksi tai vaihtelevaksi. Jotenkin se oivallus itsestään puuttuu. Vietän paljon aikaa kotona netissä palstoilla ja foorumeilla tai jaksaessani pelejä pelaten. Välillä vaan musiikkia kuunnellessa. Käyn myös kävelyillä ja teen välttämättömät kotityöt jaksaessani/uppoutumiseltani ehtiessäni. Aika vaan kuluu yleensä johonkin, vaikkei mitään oikein saa aikaiseksi.

Yritän osallistua vapaaehtoiseen mielenterveyttä tukevaan toimintaan jaksamisen mukaan. -AP

Vierailija
12/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuisin autismikirjon ja adhd:n tarkkaamattomuuspainotteiseen add:n?piirteisiin. Tuntuuko tutulta?

Vierailija
13/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat rooli leikkimisellä? Jokaisella meillä on rooli. Ei se liity mitenkään mielenterveyteen.

Vierailija
14/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismin kirjolle kuuluva, jolla on jokin persoonallisuushäiriö (epävakaa, epäluuloinen tai eristäytyvä) tai dissosiaatiohäiriö? Kuulostaa siltä, että tuossa voisi olla monta eri diagnoosia päällekkäin.

Vierailija
15/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat rooli leikkimisellä? Jokaisella meillä on rooli. Ei se liity mitenkään mielenterveyteen.

Kehittelen itselleni videopeleissä ja netissä pseudo-identiteettejä ja eläydyn niihin ja eri hahmoihin populaarikulttuurin kiinnostuksenkohteissani. Jotain outoa tyydytystä tuo olla jotain muuta kuin "oma itsensä". -AP

Vierailija
16/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP jatkaa: Mulla on myös oikean elämän ystäviä, mutta koen yksinäisyyttä siitä huolimatta. En aktiivisesti etsi ihmissuhteita, pikemminkin 'ajaudun' niihin sosiaalisissa ympyröissä kun muut ovat tulleet juttelemaan.

Vierailija
17/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet huomiota tällä esittämälläsi pellen roolilla. Olet narsisti ja pahinta laatua.

Ei kiitos, en lähde vedätykseesi. Juokse vaikka järveen?

Vierailija
18/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs hoitaja puhui mulle autismin kirjon poikkeavuuden mahdollisuudesta. Skitsofrenia on toistaiseksi poissuljettu viime tutkimuksissa eli kognitiivinen suoriutuminen testeissä on keskitasoa ja pysynyt samalla tasolla vuosien seurannassa. -AP

Vierailija
19/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet huomiota tällä esittämälläsi pellen roolilla. Olet narsisti ja pahinta laatua.

Ei kiitos, en lähde vedätykseesi. Juokse vaikka järveen?

Moi. Olen itsekin epäillyt narsismia kun sitä mulle ollaan netissä tuputettu. Myös eräs psykiatri epäili että mulla olisi narsistisia piirteitä, joten en mene sitä kumoamaan. Suurin ongelmani onkin tämä mysteeri että mistä mun toiminta johtuu. Kukaan ei ole mun mieliala -ja psykoosioireilulle saanut lopullista selitystä aikaiseksi. Lähinnä oireita kuvattu ja traumataustaa selvitetty. Ehkä psykoterapia avaa tätä asiaa. -AP

Vierailija
20/20 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaperäistä oireilua, dissosiatiivista oireilua, dissosiatiivinen identiteettihäiriö, Aspergerin oireyhtymä, epävakaa persoonallisuushäiriö.

Piirteitä / sekoitusta noista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi