Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys ruokakauppojen tilausten keräilemisestä

Vierailija
27.03.2021 |

Olen jo vuoden ajan tilannut kaiken ruokani verkon kautta Prismasta ja K-Citymarketista. Kävisin kaupassa mielelläni itse, mutta nyt en muuta voi, ja välillä harmittaa. Osaako joku kertoa hieman tuotteiden keräilemisen käytännöistä?

1. Miten parasta ennen -merkintään suhtaudutaan? Olen saanut nyt muutaman kerran niin vanhoja tuotteita, että ruokaa on pitänyt heittää pois, kun ei omaa pakastinta ole.

2. Kun asiakas ostaa vaikka 10 kpl herkkujogurttiaan ja ruksaa kohdan "saa korvata", katsooko keräilijä sitä, paljonko sitä on varastossa ja tasapainottaa tilauksia niin, ettei jokin suosittu tuote pääse loppumaan? Melkein aina, kun olen antanut luvan korvata tuotteen toisella jogurttilaadulla, vähintään puolet on korvattu. En uskalla ruksata kohtaa "ei saa korvata", koska jos tuotetta ei ole, jään kokonaan ilman jogurttia, ja se olisi kamalaa.

Olen ihan näiden verkkokauppojen varassa, joten olisi kiva tietää näitä juttuja. Ilman pakastinta ja vähissä rahoissa on tavallistakin kurjempaa huomata, että kahvimaito on päässyt juoksettumaan ensimmäisen kerran kolmeenkymmeneen vuoteen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ongelma?

Vierailija
2/12 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole koskaan tullut päiväysvanhoja asioita. Jos en halua että jonkun saa korvata vapaasti, niin kirjoitan kommenttikenttään että saa korvata tällä ja tällä, mutta ei tällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin en osaa vastata.

Mutta joka kerta kun joku Kalevi, Jorma, Jalmari tai Uolevi tilaa rintsikoita, sukkahousuja, pikkareita, liukkaria, kurkkuja, makkaroita ja kortsuja, niin otan lähetyslistasta snapshotin ja jaan sen facen Naistenhuoneessa.

Nimet, osoitteet, kaikki näkyy!

Niin parasta!

Vierailija
4/12 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Noihin en osaa vastata.

Mutta joka kerta kun joku Kalevi, Jorma, Jalmari tai Uolevi tilaa rintsikoita, sukkahousuja, pikkareita, liukkaria, kurkkuja, makkaroita ja kortsuja, niin otan lähetyslistasta snapshotin ja jaan sen facen Naistenhuoneessa.

Niin parasta!

Ajatteletko olevasi kovinkin hauska?

Itse tilaan samalla ostokset sekä itselleni että syöpää sairastavalle isälleni. Ajattelen, että myös tällä tavoin voin omalta osaltani työllistää ihmisiä. Sinuakin.

Vierailija
5/12 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole koskaan tullut päiväysvanhoja asioita. Jos en halua että jonkun saa korvata vapaasti, niin kirjoitan kommenttikenttään että saa korvata tällä ja tällä, mutta ei tällä.

En minäkään ole päiväysvanhoja saanut, mutta läheltä on välillä pitänyt. Pitää ryhtyä kirjoittelemaan keräilijöille juu/ei-listoja. Toivottavasti eivät hermostu.

Ap

Vierailija
6/12 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanni16kerava kirjoitti:

Noihin en osaa vastata.

Niin parasta!

Ajatteletko olevasi kovinkin hauska?

Itse tilaan samalla ostokset sekä itselleni että syöpää sairastavalle isälleni. Ajattelen, että myös tällä tavoin voin omalta osaltani työllistää ihmisiä. Sinuakin.

Se koira älähti, johon kalikka kalahti!

Kummalle teistä menee kurkut ja liukkarit?

Vierailija
7/12 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sulla ongelma?

Onhan mulla. Kun ei ole pakastinta ja rahat ovat vähissä, on suunniteltava kaikki tarkasti. Nyt kuljetushinnatkin ovat nousemassa, ja jos joka viikko tekee tilauksen, pelkkään kuljetukseen voi mennä kuukaudessa 60 euroa. Minun kuukausituloistani siis yli 10 prosenttia.

Ap

Vierailija
8/12 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin s-ryhmässä on se lisätietoja kohta, kirjoittele sinne. Kai siihen voi laittaa, että soittavatkin sulle jos tarvii.

Mä oon myös alkanut taas tilata, ihan hyvältä tuntuu se.

Vierailija
9/12 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään aina ne tuotteet, jotka on hyllyssä lähinnä ja niin tekee muutkin. Ihan sama mitä päiväyksiä niissä tuotteissa on.

Vierailija
10/12 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksystä asti tilannut, kun tänne alkoivat toimittaa. 2 kertaa reklamoinut ja pari kertaa miettinyt mitä hittoa se keräilijä on ajatellut korvatessaan tuotteita. Päiväystä ollut aina reilusti ja hedelmät jopa turhan raakoja, pitää aina ostaa myös omenoita, että on jotain mistä pääsee heti aloittamaan.

Tyytyväinen olen ollut.

Citymarketia käytän.

Vierailija
11/12 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sulla ongelma?

Onhan mulla. Kun ei ole pakastinta ja rahat ovat vähissä, on suunniteltava kaikki tarkasti. Nyt kuljetushinnatkin ovat nousemassa, ja jos joka viikko tekee tilauksen, pelkkään kuljetukseen voi mennä kuukaudessa 60 euroa. Minun kuukausituloistani siis yli 10 prosenttia.

Ap

Kannattais varmaan pidentää tuota tilausväliä vaikka 1,5 tai 2 viikkoon, niin ei mene niin paljon rahaa kotiinkuljetuksen maksuun. Tilaat vain kerralla enemmän!

Jos noiden parasta ennen päiväyksien kanssa on usein ongelmaa, niin laittaisin kaupalle palautteen, että kiinnittävät tähän huomiota.

S-kaupalta tilatessahan voi vaikka joka tuotteen kohdalle kirjoittaa lisätietoja eli millä voi korjata, jos on loppu.

Vierailija
12/12 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaistyttö on tehnyt keräilykeikkaa ja hän sanoi, että siinä Cittarissa oli 4 päivää se raja, mitä nopeammin vanhenevaa ei saanut ottaa, ellei ollut asiakkaalta lupaa laitettu. Joskus jäi sitten toimittamatta, jos tuoreempaa ei ollut hyllyssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi