Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Usein kysytään, mikä saa nuoren uhmaamaan rajoituksia - olisiko vaikka se, että rajoituksille ei näy loppua?

Vierailija
27.03.2021 |

Itse ymmärrän rajoitusten uhmaamista, vaikka se ei sosiaalisesti hyväksyttävää olekaan.

Ei nuori halua viettää vuositolkulla näiden rajoitusten parissa. Nuoren kuuluu saada elää ja kerätä kokemusta. Teini-ikäkään ei kestä kuin muutaman vuoden. Sitten jo siirrytään työelämään tai pitkään opiskeluputkeen.

Joten ennen kuin syyllistät nuoria - mieti itse omia nuoruusaikojasi. Monilla ne sattuvat olemaan juurikin niitä elämän parhaimpia muistoja.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luulisi nimenomaan nuorten olevan helpointa sopeutua uuteen normaaliin, koska he eivät ole eläneet paljon vanhaa aikaa?

Vierailija
2/14 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No luulisi nimenomaan nuorten olevan helpointa sopeutua uuteen normaaliin, koska he eivät ole eläneet paljon vanhaa aikaa?

Uusi normaali on täysin epänormaalia, eikä kenenkään lähtökohtaisesti kuulu sopeutua epänormaaliuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellanduudelis sentään!

Vaakakupissa on kaikki tuo mainitsemasi lässytys ja toisessa kuolema. Noin rajusti yksinkertaistettuna.

Kaikkimulleheti -sukupolven ulina ei kiinnosta. Yhtään!

Vierailija
4/14 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaakakupissa on kaikki tuo mainitsemasi lässytys ja toisessa kuolema. Noin rajusti yksinkertaistettuna.

Ihmisiä kuolee vapauksien takia. Jatkuvasti ilman koronaakin.

Vierailija
5/14 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nuorten persettä nuoleva vähä-älyinen valkoritari. En tunne minkäänlaista myötätuntoa rajoituksia rikkovia nuoria kohtaan. Ne nuoret ovat itsekkäitä minä minä-sukupolven edustajia, joiden kasvatuksessa on täysin epäonnistuttu. Johtuu juuri ap:n kaltaisista kaverivanhemmista, jotka ovat nostaneet kersansa jalustalle.

Vierailija
6/14 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aikuinen ihminen ja en käytä maskia, koska tiedän, että korona on kanankakkaa verrattuna siihen, että ihmiset ovat voineet huonosti jo kauan ennen koronaa ja ketään ei kiinnosta. Nyt yhtäkkiä koronaan ei saa kukaan kuolla, mutta yksinäisyyteen ja masennukseen, antaa mennä vaan.

Up yours!

Vierailija
7/14 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo on joku peruste jättää korona huomiotta ja levittää vaarallista tautia niin huh huh.....

Ei vitttttu mitä kaltaisiasi kusipäitä maa päällään kantaa.

Vierailija
8/14 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aikuinen ihminen ja en käytä maskia, koska tiedän, että korona on kanankakkaa verrattuna siihen, että ihmiset ovat voineet huonosti jo kauan ennen koronaa ja ketään ei kiinnosta. Nyt yhtäkkiä koronaan ei saa kukaan kuolla, mutta yksinäisyyteen ja masennukseen, antaa mennä vaan.

Up yours!

Älä ulise.

Ja kaltaistesi vaikeudet eivtä kiinnosta tippaakaan.

Vierailija
9/14 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo on joku peruste jättää korona huomiotta ja levittää vaarallista tautia niin huh huh.....

Käyttäydyt kuten ihmiset levittäisivät tarkoituksella tautia. Ei kukaan tarkoituksella levitä tautia. Mutta vapauksissa on se riski, että tauti leviää.

Vierailija
10/14 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän maskeissa joka päivä.

Vierailija
11/14 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusministeri sanoi muutama viikko sitten, kun mm. yläkoulut laitettiin etäopetukseen, että tämän sulun jälkeen ei tehdä enää rajoituksia nuorille, vain aikuisväestölle. Tyhmää tsemppailla tuollaista etukäteen, kun jokainen järjellä ajatteleva tiesi jo silloin, ettei tule toteutumaan. Nyt puuhaavat sitten mm. liikkumisrajoituksia, jotka koskettavat todella paljon nuoria.

Vierailija
12/14 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäydyt kuten ihmiset levittäisivät tarkoituksella tautia. Ei kukaan tarkoituksella levitä tautia. Mutta vapauksissa on se riski, että tauti leviää.

Kyllä ja ei... välinpitämättömyys ja itsensä kuolemattomaksi tunteminen on käytännössä sama juttu.

Vierailija
13/14 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla on koko elämä edessään eikä siinä muutama viikko tai kuukausikaan pieniä epämukavuuksia pitäisi paljon painaa. Sinnitellään hetki ja jatketaan sitten normaalia elämää.

14/14 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuntuma, että suurimmat koronahusteerikot ja maskin puolesta mekastavat ovat lihavia, epäsosiaalisia nurkassaitkijöitä, joiden elämässä ei tapahtunut yhtikäs mitään ennen koronaa. Korona on yhtäkkiä ylentänyt heidän epäsosiaalisen ja kanssakäymiseen kyvyttömän elämäntapansa sankarilliseksi ja tavoiteltavaksi toiminnaksi. Kerrankin he saavat kokea olevansa oikeassa, sankareita ja parhaita ihan tekemättä mitään, poistumatta kotoaan, muuttamatta mitään he ovat päässeet oikeassaolijoiden parhaimmistoon. Kerrankin heidän elämässään tapahtuu edes jotain jännittävää. Niin että tottahan he haluavat pitää tästä kiinni kynsin hampain ja julistaa miten muut on itsekkäitä, tuhmia ja ikäviä, kun eivät anna heidän täysillä nautiskella tilanteen tuomista eduista ja vaatia jokaista peittämään kasvonsa naamarilla, ettei enää voisi erottaa, kuka on viehättävämpi kuin toinen.