Minkälainen ihminen ei tiedä, mikä suuruste on ruotsiksi?
Kuka on tämä ihminen, joka ei tiedä, mikä suuruste on ruotsiksi? Eikö hän häpeä olemassaoloaan?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että 99% Maapallon ihmisistä ei tiedä.
Sanoisin, että 99,86%.
No kyllä norjalaiset ja tanskalaisetkin tietää, sen verran kielissä on yhtäläisyyksiä, että joitain ruokasanoja ymmärretään. Suomen kieli on noista kielistä täysin sivussa.
Mitä helvettiä minä muka teen sillä tiedolla, että mikä suuruste on ruotsiksi, venäjäksi, kiinaksi, arabiaksi...
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä minä muka teen sillä tiedolla, että mikä suuruste on ruotsiksi, venäjäksi, kiinaksi, arabiaksi...
Sivistynyt tietää.
En tiedä edes mikä suurus on ruotsiksi. Ei, en häpeä turhan tiedon puutetta. Tietääkö ap Helsingin Senaatintorilta kirkolle johtavien portaiden lukumäärän? Hävettääkö vakava yleistiedon puute?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistynyt tietää.
Ruotsihan on barbaarien kieli verrattuna suomenkieleen jonka sivistyneistö kehitti.
Ap, sana on suurus, suuruste on rantaruotsalaisten väärin ymmärretty väännös.
Utelias elämänmyönteinen kokki tietää
Minä olen 66 v, enkä koskaan ole tarvinnut ruotsinkielistä suurustetta.
Terveisin oppikirjojen kuvittaja, nyt jo eläkkeellä.
Ps. Keksi parempi aihe, mokomakin suurustaja!
Oijoi, nyt alkoi tehdä mieli kiisseliä kun puhuttiin suurusteesta.
Hohhoijaa, et sitten parempaa keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on suuruste?
Suussa oleva ruste.
Pitipä ihan hetki miettiä, ennen kuin muistin, mitä on suuruste. Ruoanlaittoon se liittyy, sen osasin heti yhdistää. Jos oikein muistan kotitaloustunnilta 1980-luvulla saamaani oppia, suuruste on jauho, joka laitetaan kastikkeeseen tai kiisseliin, jotta siitä saataisi vähemmän juoksevaa.
Veikkaan, että 99% Maapallon ihmisistä ei tiedä.