Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä nimistä ette pidä?

Tuatel
27.03.2021 |

Eli mitkä nimet on teille semmosia, joista ette tykkää? Ja mieluiten viel jos on joku tarina, että miks just se on inhokkinimi, niin kertokaa!

Esim. Itse en tykkää Ilmari nimestä, koska ala-asteella oli sen niminen poika, joka piereskeli todella paljon ja siitä on ikuisesti jäänyt mielleyhtymä ilmavaivoihin.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kim, Kimi, Timi, Jimi

Vierailija
82/93 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä en ole koskaan pitänyt nimistä Tytti, Lotta ja Ella.

Sitten on nämä Jannicat ym. Ja Kyllikki, Ritva, Reija ym, mutta ne ovat oman aikakautensa nimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää väkisin väännetyn kuuloisista nimistä.

Joku Jadessa, Emmiina, Adette jne. Kuulostaa ihan jotain e-pillerimerkiltä.

Lisäksi en ymmärrä nimeä Vanilja tai Vanilla. Kuulostaa stripparilta tai huonetuoksulta. Minusta on myös dorkaa, jos lapselle annetaan jokin tuotemerkin nimi, kuten Chanel. Ihan kuin tämä tekisi lapsesta jotenkin hienomman ihmisen.

Vierailija
84/93 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään pariskunnan, joka suunnittelee antavansa lapselleen arabiankielisen nimen vaikka kummallakaan ei ole mitään yhteyttä kieleen tai kulttuuriin, eikä kumpikaan puhu sitä. Siis tyyliin Aisha tai Zahra tai Alia.

Kauniita nimiä, mutta minusta tämä on vähän hassua.

Vierailija
85/93 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mire/mirkkuli

Vierailija
86/93 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ns. tavalliseen nimestä on vähennetty kirjaimia tai lisätty, jotta ne saataisiin jotenkin hienommiksi. Esim. Jennie, Annie, Jaako jne.

Vierailija
87/93 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvi johtuen siitä että tunnen erään sohvi nimisen vanhuksen (85.v) ja hän on ilkein, kylmin ja kaksinaamaisin ihminen kenet olen koskaan tavannut.

Vierailija
88/93 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jimi, Jesse, Jemina - moiset ovat liki järjestään pahalaatuisia hörhöjä - yleensä nistejä. Vanhemmiltaanhan he ovat nimensä saaneet, joten moiset nimet ovat nistipiireissä jostain syystä suosittuja nimiä. Ole ikinä keksinyt syytä mutta niin se vain on. Lapsiparat kiittävät, ja Todella usein myös "jatkavat sukuperintöä" koko rahalla. Älä koskaa lainaa senttiäkään kenellekään em. nimellä varustetulle niin pääset kokemuksella helpommalla!

Vierailija
89/93 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarita, Carita, Anita

Vierailija
90/93 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sami. Lapsuudessani oli naapurissa sen niminen koira, joten minusta se on koiran nimi.

Vierailija
91/93 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unna.

Vierailija
92/93 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla olin todella surullinen, kun erään ikäiseni pojan nimi oli Ville. En voinut ymmärtää miten vanhemmat olivat voineet antaa niin kamalan nimen lapselleen. Nyt jo pystyn surematta ajattelemaan Ville nimisiä poikia ja miehiä. Ikuista traumaa ei jäänyt.

Vierailija
93/93 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla olin todella surullinen, kun erään ikäiseni pojan nimi oli Ville. En voinut ymmärtää miten vanhemmat olivat voineet antaa niin kamalan nimen lapselleen. Nyt jo pystyn surematta ajattelemaan Ville nimisiä poikia ja miehiä. Ikuista traumaa ei jäänyt.

Mun mielestä Ville on oikein hyvä perusnimi, mutta mielipidekysymyksiähän nämä on.