Kuka teillä kotona tekee nämä?
Vaihtaa verhot, pesee ja silittää?
Siirtää huonekalut.
Pyyhkii ovet ja kaapit, seinät?
Pesettekö tai pyyhittekö esim seiniä?
Meillä tulee nokea aikalailla.
Mielenkiinnosta kysyn kun tuntuu että saan itse tehdä viikonloppuisin näitä. Mies kokee että arkisin töissä, niin pitää saada rentoutua. Minäkin olen töissä, tosin teen etänä täyttä päivää.
Kommentit (13)
Ei noita tule tehtyä välttämättä edes joka vuosi. Miksi rasittaa itseään tuollaisella. Teen silloin kun on inspiraatiota.
Samat verhot olleet 15 vuotta. Ei tarvitse siirrellä huonekaluja. Ei tule nokea, kun ei ole takkaa.
1. Ei kukaan. Viimeksi vaihdettiin verhot 2v sitten kun kissa oli repinyt ja kiipeillyt niissä.
2. Miksi huonekaluja pitäisi siirtää? Molemmat siirretään huonekaluja vähän imuroidessa mutta ei muuten.
3. Minä pyyhin jos näen roiskeita tai likaa. Oletan että mies tekee samoin. Ei pyyhitä seiniä.
Kuulostaa että keksit itsellesi turhaa työtä ja uhriudut kun toinen pärjäisi hyvin ilmankin noita.
Verhoja ei ole ja 2 kertaa vuodessa siivooja pesee seinät. ovet, jne. Ja viikko siivouksissa siirtää huonekaluja tarpeen mukaaan.
Meillä mies pesee kaksi kertaa vuodessa ikkunat ja kokkaa silloin tällöin, loput teen minä. Toki isommat kauppareissut yhdessä. Olen tyytyväinen, koska itse olen tosi tarkka siivouksen suhteen.
Viemärien pesu ✔️
Ikkunoiden pesu✔️
Verhojen pesu/silitys✔️
Sohvanpäällisten pesu✔️
Kaikkien huoneiden siivous✔️
Kukkien hoito✔️
Puutarhan hoito✔️
Auton pesu sisältä ja ulkoa✔️
Ruoanlaitto✔️
Lista on loputon. Minä tein kaikki, ex makasi sohvalla. Ei kuulemma haitannut jos viemärit tukossa tai ikkunoista ei näe läpi.
Vierailija kirjoitti:
Ei noita tule tehtyä välttämättä edes joka vuosi. Miksi rasittaa itseään tuollaisella. Teen silloin kun on inspiraatiota.
Esim hellan ja jääkaapin takana oleva pöly on paloturvallisuus riski.
Huonekaluja siirtää se joka imuroi. Jos otetaan matot pois, toinen nostaa huonekaluja ja toinen vetää maton poi. Seinät, ovet yms. pyyhitään ehkä kerran vuodessa, en edes muista kumpi sen on viimeksi tehnyt. Verhoja ei vaihdella, ostettiin muuttaessa uudet verhot ja silitin ne silloin, mies ripusti.
Siirtää huonekalut?
Miksi niitä pitää siirrellä alvariinsa? Mies siirtää sohvan kun imuroi, minä en. Nuo muut asiat teen minä, tosin verhoja en juurikaan pese, vaan puistelen, ja säilytän niitä niin ettei tarvitse silitellä.
Huonekaluja siirrellään vähän siivotessa. Mulla on huonekaluilla kesä- ja talvijärjestys, koska talvella kaivellaan patterit esille. Tulee samalla kahdesti vuodessa siivottua tosi perusteellisesti. Sama kesä- ja talviverhot. Talvella hiton paksut, keväällä pimennysverho makkarissa ja kevyet muualla. Ei olis niin väliksi, mutta on kiva rymsteerata välillä.
Minä nämä hoidan, mies hoitaa jos jaksan ohjeistaa. Ei ole aloitekykyinen ihminen, mutta onneksi tekee kunnolla eli on perinpohjainen kun sen saa aloittamaan.
Kuka ihme jaksaa pestä seiniä? Muuttaessa vois pyyhkäistä ja jos on tahroja. Ei habituaalisesti.
Ei ole verhoja, ei pyyhitä seiniä (joskus kyllä vois), kaappien ovia pyyhin minä enemmän, mutta liian harvoin.