Ärsyttää ihmiset jotka ottavat yhteyttä vain kun hyötyvät
Yksi tuttava soittaa jos hänellä menee huonosti tai tarvitsee apua. Jos tietää että minulla on vapaapäivä niin olettaa että silloin ehdin suttaa häntä. Jos puhelun aikana puhe kääntyy johonkin mikä häntä itseä ei kiinnosta, heti tulee kiire lopettaa. Hän on työtön sinkku, itse käyn töissä ja olen perheellinen. Joskus käy niinkin että jos laitan hänelle viestin, saattaa olla että hän on niin ”kiireinen” ettei ehdi vastata kuin kahden päivän päästä. Ja puhelimessa hän ei ehdi puhya jos sinä päivänä on kaupassa ja lenkillä käynti. Mutta olettaa minulla olevan aina aikaa hänen auttamiseen ja kuuntelemiseen.
Toinen henkilö puhuu aina omista työasioistaan suu vaahdossa. Mutta jos itse puhuisin hänelle työ tai muista asioista, ei kuuntele yhtään. Tai tosi laiskasti ha yleensä hänellä on silloin juuri kiire tms. Tosi itsekäs ihminen.
Olen alkanut kaittaa vähän rajoja näille tyypeille. En ole aina tavoitettavissa ja todellakin puhun vastavuoroisesti myös omista asioistani tai en kuuntele myöskään heitä.
Kummasti tällaisia ihmisiä riittää kyllä
Kommentit (2)
Koska muka muusta syystä ihmiset ottaisi yhteyttä kuin hyväksikäyttö? Koitin muistella, että kun minulta sitä neuvoa kysytään, välillä vippiä, välillä seksiä ja mitä nyt milloinkin, niin koska minut on kutsuttu vaikkapa baariin tai illanviettoon, syntymäpäiville tai mukaan jonnekin? Niin vaikka miten pinnistelen niin en muista yhtä ainuttakaan kertaa ikinä. Minulle voi sitten kyllä kertoa miten hauskaa oli ollut ja kavereiden kanssa ihan mieletön reissu tuli tehtyä. Sehän mukavaa.
.