Järkyttävävää kuinka paljon monet suomalaiset juovat esim. kahvia tai alkoholia ottaen huomioon, että on paljon ihmisiä, jotka eivät...
Käytä noita olenkaan ja näin ollen laskevat keskiarvoa.
Kommentit (23)
Järkyttävävävän looginen havainto itsestäänselvyydestä.
Juoppo. kirjoitti:
Vai että oikein järkyttävää...
Ei vaan järkyttävävää.
Suomalaiset käyttävät ruohon täysin turhaan litkuun(kahvi) 330 miljoonaa euroa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut kärsiä tuosta "kaikki suomalaiset juovat paljon alkoholia" hokemasta elämäni aikana paljon, vaikka en juo juuri koskaan muuta kuin max. yhden lasin skumppaa juhlissa.
En juo tippaakaan kahvia. Aloitettuani voxra lääkityksen ei ole kahvi enää maistunut.
Vierailija kirjoitti:
En juo tippaakaan kahvia. Aloitettuani voxra lääkityksen ei ole kahvi enää maistunut.
Joo en minäkään ja tiedän monia muitakin. Kuinkakohan hurjaa kahvinjuojien todellinen kulutus on, kun aina sanotaan, että suomalainen käyttää vuodessa 12 kg kahvia.
20% suomalaisista kuluttaa 80% alkoholista.
Tai kulutti, nyt vedetään pönttö sekaisin huumeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut kärsiä tuosta "kaikki suomalaiset juovat paljon alkoholia" hokemasta elämäni aikana paljon, vaikka en juo juuri koskaan muuta kuin max. yhden lasin skumppaa juhlissa.
Minä en käytä ollenkaan alkoholia ja jostain kummallisesta syystä minä joudun aina selittämään, miksi en juo viinaa. Juomattomuus tuntuu olevan liian vaikea asia suomalaisen käsityskyvylle.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset käyttävät ruohon täysin turhaan litkuun(kahvi) 330 miljoonaa euroa vuodessa.
Yksikään kahviin käytetty euro ei ole koskaan turhaa. Tuo on typerä väite.
Kahvia menee 1-5 kuppia päivässä. Osa kotona osa töissä. En ole laskenut miten usein meille uusi kahvipaketti ostetaan, mutta arvioisin että noin 2kpl/kk. Kahden aikuisen taloudessa kulutamme siis noin viisi/kuusi kiloa kahvinpuruja hlö/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele
Minä aloitin kahvinjuonnin koska sillä on täysin kiistattomia terveysvailutuksia. Protestanttinen demonisointi ”piristeitä” kohtaan on vaan peittänyt tämän alleen.
En oikein pidä juuri minään ihmisiä jotka välttelee kahvia norsunluutornista sättien vedoten terveyasioihin. Silloin on liikkeellä tunteella eikä tiedolla.
Terv; terveystietojen maisteri joka ennakoi seuraavan kysymyksen ja vastaus siihen on googlaa ja yritä nähdä kristillisten tunkkaisten ennakkoluulojesi läpi
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin kahvinjuonnin koska sillä on täysin kiistattomia terveysvailutuksia. Protestanttinen demonisointi ”piristeitä” kohtaan on vaan peittänyt tämän alleen.
En oikein pidä juuri minään ihmisiä jotka välttelee kahvia norsunluutornista sättien vedoten terveyasioihin. Silloin on liikkeellä tunteella eikä tiedolla.
Terv; terveystietojen maisteri joka ennakoi seuraavan kysymyksen ja vastaus siihen on googlaa ja yritä nähdä kristillisten tunkkaisten ennakkoluulojesi läpi
Todella huono juoma ympäristön näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele
Typerä pyyntö, mutta pitäähän siihen toki vastata.
Koska minä pidän kahvin mausta, se on hyvää. Minä juon sitä paljon joka päivä. Ja oletan etten ole ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele.
Musta kahvi puhdistaa maksaa. Sitä meneekin itsellä monta kuppia päivässä, alkoa en käytä ollenkaan. Kahvi on hyvää nam
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en minäkään ja tiedän monia muitakin. Kuinkakohan hurjaa kahvinjuojien todellinen kulutus on, kun aina sanotaan, että suomalainen käyttää vuodessa 12 kg kahvia.
Minulla kulutus on ainakin tuplamäärä tuosta.
Juon kahvia sekä alkoholia, välittämättä siitä mitä muut tekevät. Kyllä täällä meillä Suomessa käytetään ruokaakin, välittämättä siitä että Afrikassa sitä ei juurikaan kaikille riitä, puhtaasta vedestä puhumattakaan jolla suomalaiset jopa huuhtelevat vessanpönttönsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele.
"
Kahvin viljely vaatii paljon maapinta-alaa, ja kasvavan kulutuksen vuoksi viljelmien tieltä raivataan metsää. Kahvin tuotannolla on vaikutuksia myös vesivaroihin.
Kupillisen ilmastovaikutuksista suurin osa tulee kahvipapujen viljelystä, kerrotaan Pauligin Luonnonvarakeskuksella teettämässä laskelmassa viime vuonna." WWF
Ja kahvihan kasvaa kaukana Suomesta—> korkea hiilijalanjälki. Orjatyövoima on myös ongelma.
Vai että oikein järkyttävää...