Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Benecol ja alentajat huijausta kolesteroli vai nousi!! Ei mitään hyvää vaikutusta!

Vierailija
27.03.2021 |

Käytin Benecol alentaja jogurtteja sekä alentaja 2 levitettä 3kuukauden ajan koska kolesterolini oli 5.3 ja ldl kolesteroli oli 3,7.

No nyt sain kolesterolimittaustulokset ja ldl kolesteroli edelleen 3.7 kokonaiskolesteroli oli 5.5 koska trigly arvot olivat nousseet. Ja mainittakoon että paino oli pysynyt mittausajan täsmälleen samana.

Ainakaan mulla nämä benecol ja alentajatuotteet ei todellakaan auttaneet asiaa vaan kolesteroli oli jopa noussut. Syön muutenkin aika terveellisesti olen normaalipainoinen ja en tupakoi tai käytä alkoa. Liikuntaa en ole niin paljon harrastanut että sitä yritän seuraavaksi lisätä ja vaikka olen normaalipainoinen voisi 4-5kg painonpudotus auttaa minua paremmin kuin nämä suositellut kolesterolinalentajat.

Kaiken lisäksi nämä benecol alentaja tuotteet aiheuttavat minulle vatsavaivoja mm ripulia joten en jatka näitä.

Olen tosi pettynyt että nämä tuotteet eivät auttaneet ja ovat aika kalliita olleet, taisin olla vain mainosten uhri vaikka terveydenhoitajakin näitä ensin mainosti että ota käyttöön.

Onko muille käynyt näin että ei nämä benecol alentajatuotteet kolesteroliin ei ole tehonneet tai kolesteroli jopa pahentunut?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta margariinien ja leipälevitteiden käyttö kokonaan niin tippuu huino kole 1.0 pykälää vähintään.

Toimi minulla.

Vierailija
2/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitää sitä vähän muutakin tehdä kuin lisätä benecol ruokavalioon.

Muut ruuat?

Miten sulla liikunta?painonpudotus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi 23 joten normaalipaino, liikuntaa harrastan vain kävelyä, eli sitä olisi varaa lisätä mutta pienten lasten kanssa ei ole juurikaan nyt ollut aikaa. Syön 5krt pvässä säännöllisesti, käytän pehmeitä rasvoja, pähkinöitä, kalaa 2 krt vkossa. Joskus syön hampurilaisia ja pizzaa 1-3 krt kuussa joten nämä varmaan pitää vähentää. Karkkia syön välillä viikonloppuisin. En mielestäni syö mitenkää. Epäterveellisesti , toisella vanhemmalla on kolesterolilääkitys ja sen jälkeen sai 2 tyypin diabeteksen joten tiedostan että myös perinnöllisyyttä on tautiin ja haluaisin pienentää riskiäni.

En kuitenkaan haluaisi ihan askeettiseksi ruokavaliota. Miehen mielestä minun pitäisi syödä rasvaisempaa kermaa ja sikanauta jauhelihaa tms mutta kaikkien ohjeiden mukaanhan minun pitää jatkaa tätä vähärasvaista linjaa. Joskus olemme tilanneet muksuboksia ja siellä on aina kerma 22% rasvaa ja rasvaista lihaa itselleni teen sillon jotain kevyempää .

Vierailija
4/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine?

Vierailija
5/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine on vielä ollut normaali 120/82

Vierailija
6/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesteroliin ei aina auta ruokavalio eikä liikunta. Kyse on perinnöllisestä taipumuksesta korkeaan kokesteroliin, jolloin statiinit on vaihtoehto. Itsellä on muut arvot hyvät paitsi LDL on 3. Käytän Alentaja- rasvaa leivän päällä ja kevennän ruokavaliota. Katsotaan auttaako tuota alentamaan edes vähän. Statiinia kokeiltiin mulla mutta ei sopinut yhtään. En saanut enää nukuttua ja lihaskivut oli vakavia. Minulla on kyllä myös verenpainelääkitys ja olen lihava.

Vierailija
7/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu alkoi käyttää juuri noita ja sai vuoden päästä massiivisen sydärin, sinne jäi.

Vierailija
8/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesteroliin auttaa aina elintavat, mutta jos  on perintönä , niin voi silti olla koholla vaikka tekis kaiken, mutta jos ei tee mitään niin takuulla ois plajon korkeemmalla arvot.

Vierailija
9/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoitko ap ihan oikeasti, että margariinit ovat elimistölle hyväksi?

Vierailija
10/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskoin koska terveydenhoitaja niitä suositteli minulle ja nämä alentajatuotteet mainitaan myös käypä suosituksessa koelsterolin alentamiseen että alentavat 10% ldl kolesterolia, oikeasti uskoin että jos minulla on jo aika hyvät elintavat voisin näillä saada ldl laskuun mutta näin ei käynyt. En ollut koskaan ennen kokeillut näitä.

Minulle sanottiin että nämä tuotteet olisi hyvä ottaa käyttöön koska elintapani muutenkin jo ihan hyvät ja ei kehoitettu laihtumaan.

Nyt olen itse sitä mieltä että jos saisin 5kg pois painosta sillä voisi olla parempi vaikutus kolesteroliin kuin näillä alentajilla tms.

Vaikka en ole ylipainoinen minulla on omasta mielestä varaa kiinteytyä keskivartalon osalta ja koskaan lääkäri tai terveydenhoitaja ei ole sanonut minun olevan lihava tai pyytänyt laihduttamaan mutta onhan tuossa vatsassa vähän löysää ja helposti selkään tulee kahvaa että ehkä se näkyy sitten kolesterolissa. Olen siis 60kg ja pituus 163 olen nuorempana painanut 56kg ja silloin kolesteroli oli normaali. Joten ehkä yritän nyt keskittyä tuohon liikuntaan ja ruokavalioon tarkemmin ja tosiaan en ala näillä arvoilla vielä lääkkeitä ottamaan. Minulla on vielä varaa vähentää pikaruoka ja namit pois ja lisätä liikuntaa toivottavasti se auttaa.

Vierailija
11/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä uskoin koska terveydenhoitaja niitä suositteli minulle ja nämä alentajatuotteet mainitaan myös käypä suosituksessa koelsterolin alentamiseen että alentavat 10% ldl kolesterolia, oikeasti uskoin että jos minulla on jo aika hyvät elintavat voisin näillä saada ldl laskuun mutta näin ei käynyt. En ollut koskaan ennen kokeillut näitä.

Minulle sanottiin että nämä tuotteet olisi hyvä ottaa käyttöön koska elintapani muutenkin jo ihan hyvät ja ei kehoitettu laihtumaan.

Nyt olen itse sitä mieltä että jos saisin 5kg pois painosta sillä voisi olla parempi vaikutus kolesteroliin kuin näillä alentajilla tms.

Vaikka en ole ylipainoinen minulla on omasta mielestä varaa kiinteytyä keskivartalon osalta ja koskaan lääkäri tai terveydenhoitaja ei ole sanonut minun olevan lihava tai pyytänyt laihduttamaan mutta onhan tuossa vatsassa vähän löysää ja helposti selkään tulee kahvaa että ehkä se näkyy sitten kolesterolissa. Olen siis 60kg ja pituus 163 olen nuorempana painanut 56kg ja silloin kolesteroli oli normaali. Joten ehkä yritän nyt keskittyä tuohon liikuntaan ja ruokavalioon tarkemmin ja tosiaan en ala näillä arvoilla vielä lääkkeitä ottamaan. Minulla on vielä varaa vähentää pikaruoka ja namit pois ja lisätä liikuntaa toivottavasti se auttaa.

No voi yhden kerran!

Vierailija
12/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi yhden kerran!

Olen käyttänyt lapsuudestani saakka Beceliä yhdessä muun pääosin terveellisen ruokavalion osana. Lapsuudessani syötiin paljon täysjyväviljoja, kasviksia, kalaa ja juhlina punaista lihaa. Äiti on dieettiruokavalioiden suurtalousemäntä vanhustyön yhteydessä. Olin hoikka ja normaalivartaloinen, terve lapsi.

Nuoruudessa, kun muutin yksin asumaan ruokavalioni muuttui epäterveelliseksi. Aloin syömään enemmän ulkona sekä ikään kuuluen käyttämään alkoholia sekä tupakoimaan satunnaisesti. Minulle tuli ylipainoa ja myös arvot alkoivat kohenemaan.

Aikuisiällä korjasin liikettä takaisin, kuten kotona on opetettu sekä pääosin jätin punaisen lihan kokonaan pois ja minulla on ihannearvot nykyisin. Samoin puolisoni, joka ennen sanoi aina voita, voita, enemmän voita sekä suolan vähentämisen kautta niin saanut kuriin kohonneet verenpaineet.

Tosin hänellä kyse on myös paljon määristä, koska syö paljon.

Ihan vain ajatuksena, voisiko kyse olla myös kokonaisuudesta, kuten aktiivisesta liikkumisesta, mahdollisesta ylipainosta, punaisesta lihasta, vähäisestä kasvisten syömistä, alkoholin käytöstä sekä krapulapäivien mässäilystä. Joku Becel ei siinä nyt enää tunnu, jos kebabin päälle syö leivän, jossa on Beceliä.

Vierailija
13/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi yhden kerran!

Olen käyttänyt lapsuudestani saakka Beceliä yhdessä muun pääosin terveellisen ruokavalion osana. Lapsuudessani syötiin paljon täysjyväviljoja, kasviksia, kalaa ja juhlina punaista lihaa. Äiti on dieettiruokavalioiden suurtalousemäntä vanhustyön yhteydessä. Olin hoikka ja normaalivartaloinen, terve lapsi.

Nuoruudessa, kun muutin yksin asumaan ruokavalioni muuttui epäterveelliseksi. Aloin syömään enemmän ulkona sekä ikään kuuluen käyttämään alkoholia sekä tupakoimaan satunnaisesti. Minulle tuli ylipainoa ja myös arvot alkoivat kohenemaan.

Aikuisiällä korjasin liikettä takaisin, kuten kotona on opetettu sekä pääosin jätin punaisen lihan kokonaan pois ja minulla on ihannearvot nykyisin. Samoin puolisoni, joka ennen sanoi aina voita, voita, enemmän voita sekä suolan vähentämisen kautta niin saanut kuriin kohonneet verenpaineet.

Tosin hänellä kyse on myös paljon määristä, koska syö paljon.

Ihan vain ajatuksena, voisiko kyse olla myös kokonaisuudesta, kuten aktiivisesta liikkumisesta, mahdollisesta ylipainosta, punaisesta lihasta, vähäisestä kasvisten syömistä, alkoholin käytöstä sekä krapulapäivien mässäilystä. Joku Becel ei siinä nyt enää tunnu, jos kebabin päälle syö leivän, jossa on Beceliä.

No voi toisen kerran!

Vierailija
14/25 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt 60-70% Beceliä monta vuotta. Vuosi sitten vaihdoin Alentajaan ja lääkäri alkoi ehdottelemaan kolesterolilääkkeitä. Vaihdoin takaisin Beceliin ja kolesteroliarvot ovat taas hyvät. Taitaa rasvoissa olla eroja?

Vierailija
15/25 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no pitääkin käyttää sitä Benecol KEVYT margariinia, ei sitä rasvasinta. Ite oon käyttäny ja laski 0.5 astetta eli sen mitä lupasikin. Nyt aattelin lopettaa kun on puolet kalliimpaa kun Risk margariini.

Vierailija
16/25 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin noita benecoleja ja alentajia pari vuotta ilman mitään mainittavaa parannusta. Sitten lopetin ja aloin harrasta juoksua, laihduinkin liki 10 kiloa, mutta en ole nyt päässyt kolesterolimittaukseen.

Vierailija
17/25 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta margariinia ikinä, ja leipääkin todella harvoin. Aina olleet veriarvot kunnossa.

Vierailija
18/25 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta että Alentajan käytöstä johtuisi jalkoihin vaivoja? Minulla etenkin sääret aivan kuin tukossa, en jaksa kävellä niin kuin aikaisemmin. 

Vierailija
19/25 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on geenilotossa saanut huonot geenit, ei auta liikunta eikä ruokavalio.  Silloin on nöyryttävä lääkkeisiin tai sitten vaan toivoo parasta.

Vierailija
20/25 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se yksistään riitä jos muut ruokatottumukset päin puuta. Tietty perimäkin voi hankaloittaa. Varmasti on parempi valinta kuin voi siitä huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän