Fb vauras nainen ryhmä
Ihan käsittämätön. Sijoittamisesta pitäisi keskustella, mutta ryhmän on varastaneet persaukiset, jotka jakavat köyhäilyvinkkejä.
Kommentit (17)
No entä sitten säästäjät-ryhmä.
Siellä juuri oli tapaus jossa joku oli tehnyt sikakalliin ostoslistan cittariin ja mietti miten saisi ruokakulujaan pienemmäksi. No moni kommentoi että älä mene cittariin vaan käytä prismaa ja lidliä + herkkujen pois jättäminen jne.
Ylläpito hermostui ja rajoitti että enää ei saa kommentoida mihinkään että prisma on edullisempi kauppa kuin cittari :D Koska ryhmä ei ole mikään kannatan prismaa -ryhmä :D
Ja siis onhan ostoskorit ihan vertailukelpoiset k-ruoka/foodie-sivuistoilla ja yleensä nyt prismakin yhtä lähellä kuin cittari. Ellei sitten ole saanut jotain sossukuponkia tiettyyn kauppaan tietystikin.
Ja eniten ihmettelen sitä että miten joku ostaa koko kuukauden ruokatarvikkeet kerralla, siis säilyvyys?
hahah, "vauraita" naisia todellaki... voisitteko kuvitella jonkun nalle walroosin miettimässä prismaa vai sittaria...
Ihan pohja oli pohdinta, että miten ikinä voisi jälkikasvu selvitä perintöveroista, kun ollaan toimeentulotuella. Että se perittävä omaisuus on ensinnäkin niin onnetonta, että siitä ei saa irotettua verorahaa ja toisaalta ei ole maksukykyä, että saisi lainaakaan sitä vastaan. Ihan tukielättejä ilmeisesti koko ryhmä täysi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan pohja oli pohdinta, että miten ikinä voisi jälkikasvu selvitä perintöveroista, kun ollaan toimeentulotuella. Että se perittävä omaisuus on ensinnäkin niin onnetonta, että siitä ei saa irotettua verorahaa ja toisaalta ei ole maksukykyä, että saisi lainaakaan sitä vastaan. Ihan tukielättejä ilmeisesti koko ryhmä täysi.
Lisäksi pa:den riitatilanteita on ip-lehdetkin pullollaan. Riidellään jostain mitättömistä ”omaisuuksista” ja ainut joka voittaa on asianajaja. Kaupan päälle menee vielä välit.
Tästä syystä suosin miesvoittoisia ryhmiä.
t. vaurastuva nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi pa:den riitatilanteita on ip-lehdetkin pullollaan. Riidellään jostain mitättömistä ”omaisuuksista” ja ainut joka voittaa on asianajaja. Kaupan päälle menee vielä välit.
Kun se ainoa arvokas on se tunnearvo, niin riidan saa siitä äiti vainaan paremmasta leningistäkin. Ja sitten on nämä sukumökit. Joku arvoton mörskä ilman vesiä ja sähköjä, jota ei suvussa ole remontoitu sitten 70 -luvun. Nykyisinhän ne tekevät avioehtojakin, että ei Timppa ei pääse mökillä käymään, jos ero tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se ainoa arvokas on se tunnearvo, niin riidan saa siitä äiti vainaan paremmasta leningistäkin. Ja sitten on nämä sukumökit. Joku arvoton mörskä ilman vesiä ja sähköjä, jota ei suvussa ole remontoitu sitten 70 -luvun. Nykyisinhän ne tekevät avioehtojakin, että ei Timppa ei pääse mökillä käymään, jos ero tulee.
Tunne on kallis arvo, kun samalla menee tonneja asianajajapalkkioihin.
Ja juu, kummankin vanhempani perinnönjaossa oli just sellaisia sossusiraruksia, jotka olivat pumpanneet mummojen tilit minimiin ja väitti rahojen menneen vanhuksen hoitoon, vaikka samalla pihaan oli ilmestynyt esim. uusi auto. Noh, turha tuollaisista parinkymmenen tonnin ”perinnöistä” oli itkeä, vanhempani ovat tienanneet aikana niin, että persaukisten kujeet eivät jaksa kuin naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
hahah, "vauraita" naisia todellaki... voisitteko kuvitella jonkun nalle walroosin miettimässä prismaa vai sittaria...
Silti, naisten osakesalkku tuottaa keskimäärin paremmin kuin miesten.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt välillä.... Säästämisessä ja säästeliäisyydessä ei ole mitään vikaa, mutta välillä ryhmän julkaisuja lukiessa tulee mieleen, että ryhmän perusajatus on vain säästää ruokakaupassa, löytää tuote halvemmalla ja ihannoidaan niitä jotka keksivät arjen parhaat säästövinkit.... Näkisin mielelläni enemmän keskusteluja juuri sijoittamisesta ja erilaisista tavoista vaurastua. Toki neuvot myös tukalassa tilanteessa ja vaikka lainojen järjestelyjä varten ovat ok. Kunhan eivät valloita koko palstaa.
Miksi mä en oo huomannut näitä..?
Mielestäni VN-ryhmässä on paljon kysymyksiä perintöön, verotukseen ja sitten aloittelijoiden sijoituskysymyksiä. Ja välillä ihan fiksuja keskusteluja, minusta keskustelun taso on parempi kuin monessa ryhmässä, ihan fiksuja keskustelijoita.
Nuo ruokajutut ja muut pihistelyt olen kyllä itse lukenut aika lailla tuolta mainitusta Säästäjät ja sentinvenyttäjät -ryhmästä.
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä suosin miesvoittoisia ryhmiä.
t. vaurastuva nainen
Mun mielestä Sijoituskerho-ryhmässä on taas paljon sellaista miesten pullistelua.
Minusta ehdottomasti ärsyttävin ilmiö ryhmässä on se, että niissä pihistän ja panostan -keskusteluissa ei saa ikinä sanoa, että esimerkiksi leikkaa itse hiuksensa, käyttää markettikosmetiikkaa tai irtisanoi kuntosalikortin ja käy sen sijaan treenaamassa ulkokuntosalilla samalla kun vie lapset puistoon. Aina tulee joku syyllistämään, miten tuolla tavalla säästämällä viedään leipä pienyrittäjän suusta.
Kaksi asiaa missä kannattaa siirtyä miesten seuraan on kehonrakennus ja varallisuuskeskustelut.
En ikinä uskaltaisi kertoa tuossa ryhmässä sijoittavani yli 2000€/kk tai että netto-omaisuuteni on kuusinumeroinen luku, jonka ensimmäinen numero on 3. Tuntuu, että siellä saa puhua vain lapsille sijoittamisesta tai muutaman satasen kk-sijoituksista. Kaikkiin kysymyksiin isompien summien käytöstä vastataan sijoitusasunnon osto.
Mutta ryhmästä saa myös paljon oikeaa tietoa esim. perintöasioista. Toki aina joku neuvoo väärin, mutta hänet korjataan yleensä nopeasti. Ryhmä on paisunut liian isoksi eikä siellä enää ole se fiilis, mikä oli alussa.
Eihän tuossa ryhmässä ole enää aikoihin keskusteltu muusta kuin matalakuluisiin indeksirahastoihin sijoittamisesta muutaman kympin-satasen kuukausipanoksella.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ehdottomasti ärsyttävin ilmiö ryhmässä on se, että niissä pihistän ja panostan -keskusteluissa ei saa ikinä sanoa, että esimerkiksi leikkaa itse hiuksensa, käyttää markettikosmetiikkaa tai irtisanoi kuntosalikortin ja käy sen sijaan treenaamassa ulkokuntosalilla samalla kun vie lapset puistoon. Aina tulee joku syyllistämään, miten tuolla tavalla säästämällä viedään leipä pienyrittäjän suusta.
No koska talous ei pyörisi, jos keskiluokka ei kuluttaisi. Toki jokainen voi valita, mihin kuluttaa. Mutta kun minulla oli opiskelijana työssäkäyvä ystävä, joka oli keskituloinen, hän pihisteli paljon. Saattoi juuri käydä kampaamokouluissa hiustenvärjäyksessä ja leikkuussa. Ja hänellä olisi ollut varaa kyllä. En tuomitse sitä, että joku on tarkka rahoistaan, mutta pidän kitsasteluna sitä, että keskituloinen ei voi maksaa kampaajasta, jos on varaa vaan viimeiseen asti pitää olla noin saita. Pidän tavallaan keskiluokan velvollisuutena kuluttaa, jotta talous pyörii ja yrittäjät saavat elantonsa. Ja haluan itsekin nauttia noista asioista. En samastu sellaiseen "miksi pitää juoda kahvia kahvilassa kun kahvit voi keittää kotonakin" -mentaliteettiin.
Mutta mielestäni noin on sallitumpaa sanoa VN-ryhmässä, tuolla Säästäjät ja sentinvenyttäjät -ryhmässä varmasti sinulla on paljon enemmän ymmärtäjiä.:)
Mun mielestä VN on ansioitunut purkamaan sellaisia stereotypioita, että sijoittaminen tai raha-asiat kuuluvat vain varakkaammille tai että ei voisi ottaa omaa taloudensuunnittelua haltuun. Olen itse ollut aina säästäväinen, mutta tuolla mukana olo tuo vielä sellaisen tietyn suunnitelmallisuuden ja tietoisuuden mukaan asioista.
Ja se on iso muutos. Tiettyyn maailman aikaan oli perheitä, joissa raha-asiat tai vaikka sijoitukset saattoi olla vain miesten hoidettavana. Ja sitä henkistä perintöä puretaan edelleen.
Samaa olen ihmetellyt välillä.... Säästämisessä ja säästeliäisyydessä ei ole mitään vikaa, mutta välillä ryhmän julkaisuja lukiessa tulee mieleen, että ryhmän perusajatus on vain säästää ruokakaupassa, löytää tuote halvemmalla ja ihannoidaan niitä jotka keksivät arjen parhaat säästövinkit.... Näkisin mielelläni enemmän keskusteluja juuri sijoittamisesta ja erilaisista tavoista vaurastua. Toki neuvot myös tukalassa tilanteessa ja vaikka lainojen järjestelyjä varten ovat ok. Kunhan eivät valloita koko palstaa.