tourettea vai mitä?
olen varmaan yliherkkä nyt ja kuvittelen kaikenlaista. Mulla on siis 7kuinen vauva ja se on muuttunut omituseksi. Hengittää välillä niin kuin olisi astma ja happea vaike saada, mutta tekee sitä vain aika ajoin, eli ei varmaan kuitenkaan hengitystä ahdista..? Nykii kädellään tai puristelee sitä koko ajan ja vääntelee. Kun yritän syöttää soseita, huojuu ja vispaaa, ei keskity syömiseen, vaikka nälkä on. Hieroo silmiään syödessään jatkuvasti. Ei tahdo välillä keskittyä edes tissiin tai pulloon. Menee pitkään ennenkuin saa syötyä.. onko tämä ihan normaalia tämän ikäisillä vai olenko huolissani aiheesta!!! pelottaa mitä tämä on.
Kommentit (3)
Nyt tyttö jo välillä haukkoo henkeä jo unissaankin =( voivoivoi. Nukkuu kyllä tuolla ihan rauhassa, mutta äsken rupesi itkemään (yleensä ei kesken unien) ja kun annoin tutin rauhottui, mutta vetäsi henkeä taas silleen raskaasti tosi syvään, ja vinkui!
ap
ovat vakavasti otettavia oireita, joiden pohjalta tulisi sulkea astma pois. Tällä hetkellä ilmassa on siitepölyjä ja runsaasti Venäjän metsäpaloista johtuvaa savua. Veisin lapsen ilman muuta lääkäriin.
Hei!
Ymmärrän tavallaan huolesi, sillä ainakin itse oman lapseni kanssa (ensimmäinen lapseni) usein mietin, mikä on normaalia, vaikka ammattini puolesta minun pitäisi osata erottaa epätavallinen käytös. Vauvat kuitenkin ovat aika kummallisia välillä....
Minulla on 1v 2kk tyttö ja hän usein pienempänä hengitti äänekkäästi ja tiheästi, läähättäen. Usein hän oli silloin innostunut, mutta välillä tuntui, ettei mitään syytä ollut. Huomasin kuitenkin että hän lopetti sen, jos vein hänen huomionsa muuhun ja taas vastaavasti innostui tekemään sitä enemmän, jos kommentoin asiaa ja " kannustin" häntä siihen. Siitä päättelin ettei kyse ole mistään vakavasta.
Noista muista mainitsemistasi jutuista en osaa sanoa, muuta kuin että normaalilta vauvan käytökseltä se mielestäni kuulostaa. Mutta jos asia sinua kovasti vaivaa, voithan puhua siitä neuvolassa.