Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka kasvoitte 90-2000-luvuilla: kuritettiinko teitä fyysisesti?

Vierailija
26.03.2021 |

Niin?? Itseäni tukistettiin, sain luunappeja ja remmistä joskus vielä 14-vuotiaana. Olen syntynyt 1994

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-88 syntynyt ja kyllä koko -90 luvun ainakin tuli tukistuksia ... ihan ansiosta yleensä.

Vierailija
22/30 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin 60-70zz-lubuilla enkä saanut selkääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös syntynyt -94. Ei ollut fyysistä väkivaltaa, mutta muutaman kerran uhattiin antaa remmistä. En kyllä ottanut sitä ollenkaan tosissani, taisi mennä niin että äiti uhkasi isän antavan remmiä jos ei X. Isä oli alkoholisti, muttei koskaan väkivaltainen. Äiti meidän kanssa kyllä oli usein pitkiä aikoja yksin kun isä oli osastolla tai laivalla (töissä) tai jossain. Hänellä taisi mennä pari kertaa kuppi nurin sillä lailla, että läimäytti ja säikähti itse aivan hirveästi ja otti heti syliin ja pyysi anteeksi. Ei jäänyt traumoja siitä, ymmärrän ihan hyvin. Olen ollut itse myös jumissa kiireisenä ja väsyneenä omien lasten kanssa ja hirveää sanoa, mutta milloinkaan muulloin ei normaalielämässä "ns. lievä" väkivalta tunnu ajatuksena yhtä oikeutetulta kuin lasten perseillessä väärään aikaan väärällä tavalla. Toistaiseksi olen pystynyt hillitsemään itseni koska varmasti tuntuisi pahalta itsestäkin ja lapsista tietysti, onneksi alkavat olla jo vähän helpompia. Tämä ei ollut siis mikään puolustus väkivallalle, tunnistin vain itsekin joskus täysin yllättävää taipumusta siihen

Vierailija
24/30 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska olin kiltti ja tein niin kuin sanottiin (tai en jäänyt kiinni). Isosiskoa kuritettiin mm. tukasta vetämällä, koska oli väkivaltainen silloin tällöin minua kohtaan.

Olemme syntyneet -90 ja -88

Vierailija
25/30 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Se oli ihan normaali ysärillä. Eikä jättänyt traumoja. Ei minua toki muuten kuritettu kuin vähän tukkapöllyä ja luunappeja antamalla. 

N37

Vierailija
26/30 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen saanut remmistä, on tukistettu ja riepoteltu ja kerran potkittukin. Henkisestä väkivallasta puhumattakaan. Nämä olivat olevinaan kurinpitoa, mutta oikeasti olivat vain itsehillintänsä menettäneen aikuisen raivokohtausten seurauksia. Syyt olivat kertakaikkisen mitättömiä. Olin erittäin kiltti lapsi ja omaa tahtoa on ollut vaikea aikuisenakaan löytää. Olen koko ikäni kärsinyt ahdistuneisuushäiriöistä ja yhä jonkin näköisestä PTSD:stä jonka laukaisevat äkilliset kovat äänet.

-89

Vierailija
27/30 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki. Se oli ihan normaali ysärillä. Eikä jättänyt traumoja. Ei minua toki muuten kuritettu kuin vähän tukkapöllyä ja luunappeja antamalla. 

N37

Varmaan poikien keskuudessa oli vielä yleisempää fyysinen kurittaminen, sillä tunnustan, että poikiin ei tietyissä tilanteissa fyysistä kipua pienempi uhka tepsi. Vahingoittaa ei mielestäni saa, mutta lievä kipu voi tilanteen tehosteena totaalisessa tottelemattomuudessa joskus harvoin olla oikeasti tarpeen.

Vierailija
28/30 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukistettiin, mutta ei piiskattu. Yksi kaveri kertoi saaneensa piiskaa ja jollain oudolla lapsen logiikalla tulin kateelliseksi.. Kehuin sitten päiväkodissa, että minua piiskataan. Äiti kauhistui kun kuuli ja sanoi, ettei tuollaista saa keksiä... Eli piiskasminen jotenkin meni yli sen rajan, mitä äitini piti sallittuna. Ja äiti itsekään ei muuten ollut saanut piiskaa lapsena.

Vierailija
29/30 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran sain remmistä, kerran avokämmenestä ja lukemattomia kertoja luunappeja ja tukkapöllyä. Mitäänhän ei vanhemmat enää nykyään myönnä.

Olen syntynyt -96

Onoo tämä tavallista, että vanhemmat kieltävät kurittaneensa fyysisesti?

Vierailija
30/30 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran annoin poitsulle vitsaa kun meni vieressäolevalle vilkkaasti liikennöidylle sähköjunanradalle pelleilemään. Joskus 1999

Kylläpä pelästytti touhu mutta en kiivastuksissa rankaissut. Ei varmaan edes sattunut häntä mutta se teatteri oli se juttu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi