Pärjääkö 90-vuotias vielä ulkomailla?
Kommentit (22)
No en kyllä nyt suosittelisi matkustelua.
Valtio ei sitten lähde ketään hakemaan jos kupsahtaa tai jää vuoteenomaksi.
Hyvin pärjää, tottakai , outo kysymys. Luonnollisesti kaikilla pitää olla matkavakuutus joka kattaa kotiin tuonnit ymv.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti matkavakuutuksessa on kotiinkuljetus kuoleman varalta, muuten ok.
Tiedän lähipiiristä tapauksen jossa paljon nuorempi, mutta huonokuntoinen (sydänvika) väen väkisin vastoin lääkärin neuvoja AJOI ITSE autolla Espanjaan. Sinne jäi. omaisille oli järkytys kuinka paljon ruumiin Suomeen tuonti maksoi koska mikään vakuutus ei korvannut.
(no toki itse kuolemakin oli järkytys)
5, sen saa kuolinpesän varoista kyllä.
Saako kattavaa matkavakuutusta? Itse jos lähtisin, niin vain sinne, missä Eurooppalainen-sairausvakuutuskortti toimii ja sanoisin, että jos kuolen, niin kuljettakaa tuhkana takaisin, sillä se tulisi edullisemmaksi.
Kysymys ei liene ajankohtainen, koska korona-aikana ei suositella matkustamista.
Meillä kävi jokunen vuosi sitten yliopistolla luennoimassa 94-vuotias tutkija. Harmi, etten muista nimeä. Kierteli ympäri maailmaa luennoimassa, joten eiköhän tuo ihan hyvin pärjännyt.
Miksi ei pärjäisi? Onhan sitä yli ysikymppisiä, jotka harrastavat kilpaurheilu tms. Ei kaikki ole 90-vuotiaana hauraita vanhuksia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi jokunen vuosi sitten yliopistolla luennoimassa 94-vuotias tutkija. Harmi, etten muista nimeä. Kierteli ympäri maailmaa luennoimassa, joten eiköhän tuo ihan hyvin pärjännyt.
Mielenkiintoista. Mistä aiheesta luennoi? Olisi kiva jäljittää.
Vierailija kirjoitti:
Valtio ei sitten lähde ketään hakemaan jos kupsahtaa tai jää vuoteenomaksi.
Lähteepäs. Pitää vain älytä matkustaa terrrorihommiin Syyriaan, niin ulkoministeri, res. perämies Pekka hakee sinut vaikka kiven silmästä kustannuksia säästämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Mistä aiheesta luennoi? Olisi kiva jäljittää.
Ruuan ilmastovaikutuksista tms. Opiskelin ravitsemustieteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän lähipiiristä tapauksen jossa paljon nuorempi, mutta huonokuntoinen (sydänvika) väen väkisin vastoin lääkärin neuvoja AJOI ITSE autolla Espanjaan. Sinne jäi. omaisille oli järkytys kuinka paljon ruumiin Suomeen tuonti maksoi koska mikään vakuutus ei korvannut.
Eli jäikö sinne vai maksoiko suku itsensä kipeäksi että saivat kalmon peijaisia varten Suomeen?
Riippuu ihan henkilöstä. Isäni ei pärjäisi yksin, koska ei osaa tehdä esim. lähtöselvitystä.
Alla on 90-vuotias ja kirurgi, leikkaa neljänä päivänä viikossa eikä suunnittele eläköitymistä (iltalehti.fi)
Osa toimii kirurgin hommissakin vielä tuossa iässä
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan henkilöstä. Isäni ei pärjäisi yksin, koska ei osaa tehdä esim. lähtöselvitystä.
Minäkään en luultavasti osaisi ilman apua. Olen 37-vuotias enkä ole matkustellut ja en ole kovin sinut tekniikan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa anarkismia. Taisi kuolla onnellisena.
riippuu ja roikkuu.
Mun ukkini käveli 20km pöivössö 99 ikävuoteen asti. Kuoli flunssaan 2 viikossa. hiukka ennen 100 vuoden ikää.
Ätini ei pysty 60 vuotiaana kävelemään 50 metriä ilman 5 minuutin lepoa välissä.
Kummallakin noista lanttu leikasi/leikkaa.
Isäni taas on fyysisesti hyvässä kunnossa, mutta aivoverisuonen katkeaminen vei hoksottimet 65 vuoden iässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tiedän 80+, joka hukkui aamu-uinnilla mereen. Olikin hitusen lIian kova aallokko nuorekkaalle ja niin hyväkuntoiselle mummelille. Sukulaiset äimänä, että miten mummeli saadaan vaakatasossa kotiin ilmaiseksi. Ei mitenkään, sinne jäi.