Miksi sinne markettiin pitää mennä koko perheen voimin?
Eikö jompikumpi vanhemmista voisi olla niiden kullannuppujen kanssa kotona?
Kuitenkin vain yksi ottaa kärryihin tavaraa, toinen sitten rattaiden kanssa hyörii muiden asiakkaiden tiellä.
Kommentit (57)
Taas joku katkera sinkku tivaamassa tätä. Tietenkin perheelliset tekee asioita koko perheen voimin.
Joo, en myöskään ymmärrä. Meillä lapset odottavat usein toisen vanhemman kanssa autossa. En todellakaan vie heitä korona-aikana nuolemaan ostoskärryjä ja lääppimään kassatasoja.
Koska hallitus kaavailee mitä ihmeellisempiä rajoituksia, mutta tätä ei oo saatu tehtyä. Kauppaan yksin.
Kaupoissa on päivittäin vanhuksia rollin kanssa, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Taas joku katkera sinkku tivaamassa tätä. Tietenkin perheelliset tekee asioita koko perheen voimin.
No eivät tasan kuule kaikki tee!
Ollaan käyty korona-aikana yhden käden sormilla laskettavat määrät kaupassa. Silloin otetaan lapset mukaan sovittamaan kenkiä, takkeja, housuja...
Verkkokauppa ei ole toimiva vaihtoehto saada kaikkea. Sitäpaitsi, kun yritimme ostaa verkosta, saimme toimituksen osoittain R-kioskiin, jossa oli paljon epämääräistä porukkaa sisällä ahtaissa tiloissa, vaikka olimme ilmoittaneet, että tahdomme toimituksen pakettiautomaattiin, joka on tilavassa parkkihallissa! Tilaamamme vaatteet oli myös pakattu typerästi kolmeen eri pakettiin, jotka oli toimitettu kolmeen eri noutopaikkaan! Paketeissa oli paljon tyhjää tilaa tai siis pahvia täytteenä!
Minustakin erikoista silloin, kun on olemassa vaihtoehto, ettei lapsi/lapset ole mukana. Toisaalta kaikilla vanhemmilla ei ole mahdollisuutta tähän.
koska naisilta valahtaa aivot istukan perässä synnytyksessä, eikä miehillä ole perheissä sananvaltaa
Silloin, kun lapsemme olivat vielä pieniä, ruokakaupassa kävi aina vain toinen meistä vanhemmista. Jos lapset tulivat mukaan kauppaan, syynä oli se, että heille oltiin ostamassa jotain.
Se on kivaa. Ja on vaihtelua.
Kun ei nyt edes uimaankaan pääse mistään tapahtumista puhumattakaan.
Jotakin sitä elämässään sentään täytyy tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan käyty korona-aikana yhden käden sormilla laskettavat määrät kaupassa. Silloin otetaan lapset mukaan sovittamaan kenkiä, takkeja, housuja...
Verkkokauppa ei ole toimiva vaihtoehto saada kaikkea. Sitäpaitsi, kun yritimme ostaa verkosta, saimme toimituksen osoittain R-kioskiin, jossa oli paljon epämääräistä porukkaa sisällä ahtaissa tiloissa, vaikka olimme ilmoittaneet, että tahdomme toimituksen pakettiautomaattiin, joka on tilavassa parkkihallissa! Tilaamamme vaatteet oli myös pakattu typerästi kolmeen eri pakettiin, jotka oli toimitettu kolmeen eri noutopaikkaan! Paketeissa oli paljon tyhjää tilaa tai siis pahvia täytteenä!
Mä olen tilannut kaikki vaatteet verkosta lapsille ja itselle. Saa myös kotiinkuljetuksella, jos haluaa. Lapsille on helppo ostaa vaatteita koon mukaan ja kengistä olen ostanut vain yhtä numeroa isommat kuin edelliset oli. Osta samaa merkkiä kuin edelliset. Mä olen tehnyt näin jo monta vuotta.
Meidän Janette-Hannele ja Harry-Tapio haluaa itse valita omat karkkinsa hyllystä.
Lapset ja äiti kuuluu yhteen. Isä ajaa autoakun autolla on helpompaa tuoda paljon tavaraa ,jota sinkku ei voi ymmärtää. Lasten pitää oppia elämää joka vuosi eikäheitä voi jättää kotiin yksin, vaikka olis korona. Normaali elämä ,normaalia varovaisuutta noudattaen,. Pestään käsiä, aikuiset käyttää maskia. Ihmisiä, omaa sukua tavataan koko ajan. lapsei voivat tavata isovanhempiaan normaalisti, muuten olisi outoa jos uohdetaan vanhat ihmiset. Eihän meitäkään olis ilman mumma ja ja pappaa. Heillä voi olla vaikka viimeinen vuosi menossa. eikä lapset tutustu jos ei olla yhdessä. Emme tunne ketään sairastunutta.Mökilläkin käydään yhdessä. Sinut sanokoo mitävaan. Eivät he mitään määrää täällä, itsekkäitä.
Voi, voi taas on jonkun rattaat ja rollaattori ollut jonkun yksiäisen jakatkeran vanhanpiian tiellä. Ja mitä sitten . Minämenen kauppaan ihan järkevänl liikunnan tähden joka päivä. Liikunta ja raitis ilma tekee on normaali elämää meillä. Kotona kökkimnen eikäy meille. Eikämeillä nuolla ostoskärryjä. Muuta korpeen jos ihmiset kaupuissa noin rassaa.
Sitten edetään siinä käytävällä hitaana viiden hengen rintamana, vellotaan eteenpäin kuin vankkurin perässä.
En halua lukita lapsia kotiin. Pitäisi kai sitä kaupassa käymistäkin joskus harjoitella, muuten valitetaan kuinka lapset eivät osaa käyttäytyä kaupassa.. +mies ei osaa ostaa oikeita tuotteita ja minä en jaksa kantaa kaikkia kauppakasseja.
Vierailija kirjoitti:
Se on kivaa. Ja on vaihtelua.
Kun ei nyt edes uimaankaan pääse mistään tapahtumista puhumattakaan.
Jotakin sitä elämässään sentään täytyy tehdä.
Menkää ulos. Käyttäkää mielikuvitusta.
Vierailija kirjoitti:
Joo, en myöskään ymmärrä. Meillä lapset odottavat usein toisen vanhemman kanssa autossa. En todellakaan vie heitä korona-aikana nuolemaan ostoskärryjä ja lääppimään kassatasoja.
Tätä koko perheen Prismassa pyörimistä tapahtui ennen koronaakin.
Aiheellinen kysymys. Meillä ainakin jo yli vuoden verran mennyt vain yksi aikuinen kauppaan ja vain kerran viikossa