Kaverin exään ei kosketa eikä exän kavereihin.
Mitä mieltä olette tällaisesta periaatteesta? Minulla aika pitkälti tämä periaate. Toki jos ihastus sattuu olemaan joku exän ei niin läheinen tuttu, juttu on ok.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
MC-piireissä on tuo ihan klubin säännöissä.
Oikeesti? :)
Kaverin poikakaveri teki kaverista exän kanssani. En epäröinyt hetkeäkään .
No joo, exät on kyllä ulkopuolella, mutta vähän vaikea ymmärtää miksi jotku exän kaverit enää olisi ok.
Toki kukaan ei oikeasti voi ketää estää.
Huono periaate. Tilaisuus käytetään aina jos on pillua tarjolla. On se sen verran harvinaista herkkua.
onko tämä joku rikollisten periaate? en ole kuullut tällaisesta tavallisten ihmisten keskuudessa.
Mies863 kirjoitti:
Itse en ole koskaan seurustellut kavereideni ex:ien kanssa. Yhden kanssa olisi voinut syntyä jotain, kun selkeästi ajatukset synkkasi, mutta onneksi ei kuitenkaan... kiusallista olisi varmasti ollut. Eräs kaverini seurusteli hetken minun ex:äni kanssa ja kysyi ennakolta, että olisiko se minulle ongelma, ei todellakaan ollut.
Muuten sama minulla, paitsi ex ja paras ystävä lähinnä ilmoittivat olevansa menossa baariin ja kysyivät haluanko tulla mukaan kolmanneksi pyöräksi, vai olinkohan itse baarissa ja soittelivat kysyäkseen missä oon ja tulivat "seuraksi".
Molempien kanssa olen väleissä, mutta viileniväthän ne välit joksikin aikaa.
Toisen kaverin exän kanssa oli jotain ilmassa, mutta ero oli viikon tai kahden takainen niin päätimme odotella vähän aikaa. Kaverille kerroin joku aika sitten, ja ilmeisesti vieläkään, kymmenien vuosien jälkeen, aikaa ei ole kulunut tarpeeksi.
Eikös tämä ole joku pikkukaupunkien vanhentunut periaate. Eihän tuossa ole mitään järkeä, etenkin jos on aikuisista kyse.
Kaunis ajatus jota vanhemmalla iällä arvostan enemmän. Nuorempana minä ja silloinen kumppani erottiin ja ex alkoi samantien tapailla salaa parasta ystävääni, että satutti kun paljastui. Palasin sittemmin exäni kanssa vielä yhteen mutta ero tuli uusiksi. Tuon aiemmin parhaan ystävän tempauksen jälkeen olimme enää hyvänpäiväntuttuja. Hänen exänsä puolestaan alkoi vokotella minua kun molemmat oltiin sinkkuja. Pari kuukautta torjuin hänet moraalisyistä mutta lopulta hän sai taivuteltua tapailusuhteeseen joka kesti muutaman kuukauden ja mitä kadun vielä tänä päivänä. Kerroim tapahtuneesta molempien exille ja soppa oli valmis. Vihaan nykyisin draamaa ja olen onneksi asettunut aloille onnelliseen parisuhteeseen
En pidä tuollaisesta periaatteesta. Kun ihminen rakastuu tai ihastuu, hän tekee niin. Ei sillä ole sitten mitään väliä, kuka on joskus ollut jonkun kanssa, kun ei sillä hetkellä enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole oikeutta määrätä kuka saa olla kenenkin kanssa, mutta kun tiedän erään tutun olleen kahdenkin eri kaverin exän kanssa niin omaan suhtautumiseen vaikuttaa kyllä, eli ei kiinnosta olla hänen kanssaan tekemisissä enää.
Tuo käyttäytymistyyli alkaa jo yllättävän nuorena. Teini ihmettelee yhden ex kaverinsa toimintaa, joka eron sattuessa onkin lohduttamassa sitä poikaa eikä suinkaan ystäväänsä, joka seurusteli ko. pojan kanssa. Samainen henkilö valehtelee ihan tyynesti tilanteita omaksi edukseen.
Niin, ja kun tällaista seuraa vierestä niin vaikuttaa se, vaikkei asia varsinaisesti itseä koske.
Tässä omassa esimerkissäni kyseessä aikuiset perheelliset ihmiset. Takana pitkät (yli 10v molemmilla) avioliitot ja yhteisiä lapsia. Miten edes voi kiinnostua niistä eronneista perheenisistä, omien kavereiden lasten isistä?!
Ei tulisi mieleenkään kavereiden exät, ellei olisi kyse jostain vanhasta teinisuhteesta. Ja exän kaverit sama homma. Kuinka lojaali ihminen on, joka menee kavereiden exiä vokottelemaan?
Aika lapsellinen periaate, jos sen ajattelee täysin mustavalkoisesti. Minusta asiat ovat tilannekohtaisia. Toki jos kaveri on esim viikko sitten eronnut niin olisi tosi rumaa aloittaa joku peli tämän eksän kanssa. Mutta tilanteita on erilaisia. Jos tapaa kivan tyypin ja sitten selviää että tyyppi on joskus monta vuotta sitten seurustellut kaverin kanssa niin tällainen tilanne ei mitenkään ole verrannollinen ensimmäiseen versioon. En ainakaan itse kehtaisi kieltää rakkautta omalta ystävältäni, jos tämä olisi sattumalta tavannut ensimmäisen poikaystäväni, jonka kanssa seurustelin 8 vuotta sitten.
Ja eksän kaverit eivät kyllä mitenkään enää kuulu tähän yhtälöön.
Vierailija kirjoitti:
En pidä tuollaisesta periaatteesta. Kun ihminen rakastuu tai ihastuu, hän tekee niin. Ei sillä ole sitten mitään väliä, kuka on joskus ollut jonkun kanssa, kun ei sillä hetkellä enää ole.
Minä arvostan kyllä ystäviäni sen verran, että olen heille luottamuksellinen. Ei ole ikinä tullut katsottua "sillä silmällä" ystävien kumppaneita.
Onhan siinä suuri ero, että onko kyse jostain vuosia sitten olleesta muutaman kuukauden jutusta vai vuosia kestäneestä avioliitosta, jossa on lapsiakin. Jälkimmäinen on mielestäni ehdoton ei.
Mä oon aina nai nut exäni kavereita. Joko suhteen aikana tai sen jälkeen. Mitäs pahaa sinnä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MC-piireissä on tuo ihan klubin säännöissä.
Oikeesti? :)
Oliko jotain ihan uutta? MC-kultuurissa rauhaan jätetään jäsenen äiti, vaimo, tytär. tyttöystävä ja exä.
Harmillisen usein exän kaveritkaan eivät pääse nauttimaan täysvaltaisen MC-kaverin seksuaalisista ominaisuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin eksät on olleet yleensä nounou, vaikka poikkeuksiakin on. Eksien kaverit eivät ole koskaan kuuluneet tähän ryhmään. Mitä ihmeen järkeä siinä olisi.
No mietipä, jos otat exän kaverin, niin ainakin se kaveri on tilanteessa, jossa ottaa kaverin exän. Eli vaadit tekemään sen, mitä et itse tekisi.
Itse en ole koskaan seurustellut kavereideni ex:ien kanssa. Yhden kanssa olisi voinut syntyä jotain, kun selkeästi ajatukset synkkasi, mutta onneksi ei kuitenkaan... kiusallista olisi varmasti ollut. Eräs kaverini seurusteli hetken minun ex:äni kanssa ja kysyi ennakolta, että olisiko se minulle ongelma, ei todellakaan ollut.