Mikä täyte tekee voileipäkakusta tunkkaisen tai ummehtuneen?
Olen tekemässä isoihin sukujuhliin voileipäkakkuja ja haluaisin välttää virheet. Vieraita tulee noin 30-40.
Kommentit (11)
Toinen mikä tuntuu vanhanaikaiselta täytteeltä on maksapasteija. Joku hillosipuli voi yököttää myös.
Toisaalta katkaravut maistuu monelle, kinkku ja savupaisti varsinkin turvallisia. Vegaaniviritelmät sitten erikseen.
isot sukujuhlat korona-aikana?
toisekseen, jos joudut tätä kysymään netissä, niin oletko oikea henkilö tekemään niitä?
Tonnikala. Halvan makuinen. Kaikkien hengitys haisee kalalle juhlissa.
Liika majoneesi. Itse teen useimmiten tuorejuustosta, joskus laitan vähän majoneesia sekaan.
Komppaan myös tuota maksapasteijaa tai - makkaraa, ei niitä. Täytteeseen kannattaa aina laittaa proteiinin lisäksi myös kasviksia, esimerkiksi pieneksi silputtua paprikaa.
Lisäksi kannattaa varoa liian tiivistä leipää. Monet vuokaleivät ovat tiiviitä, raskaita ja tympeän makuisia. Olen viime aikoina tehnyt omat kakut Taikaruisleivästä, joka on pehmeää.
Purkkitonnikala ei sovi edes vokkiin, tällä ei tarkoiteta pannulla valmistettavaa aasialaista ruokaa.
Sulatejuusto. En tykkää. Mieluummin tuorejuustoa tai jotain majoneesihärpäkettä. Liika rasva ei ole tätä aikaa voileipäkakussa mutta maukkautta täytyy jostain tulla.