Miksi niin moni pukeutuu mustaan sanoen, että se on väri joka sopii kaikille?
Todellisuudessahan musta ei sovi juuri kenellekään ainakaan kasvojen lähellä.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä kyllä pukeudun mustaan sanoen, ettei se sovi minulle. Mutta en välitä. Tykkään, että kaikki sopii yhteen.
Mielestäni ei näytä kovinkaan hyvältä, jos jokainen vaate on samaa väriä.
Yritin kokeilla värejä, mutta juutuin heti pulmaan, sopiiko tummansininen tummanruskean kanssa yhteen.
En tykkää mustasta mutta silti minulla on paljon mustia vaatteita. Ihan siksi että kaupat on väärällään mustaa. Mieluusti ottaisin värejä, mutta jos pitää valita sopivan mallin ja värin väliltä jää väri toiseksi. Sitten vielä kun ne pari värivaihtoehtoa on monesti epäsopivampia ja epämieluisampia kuin musta ( esim tummansininen, oliivinvihreä, oranssi).
Olen värianalyysissa talvi, ja minulle sopii musta. Aika harvalle suomalaiselle tosiaan kuitenkaan sopii.
Musta on tyylikäs. Värejä käytän vain joissain mekoissa ja niissäkin yleensä vihreää, punaista tai tummansinistä. Kirkkaat värit saavat mut näyttämään hirveältä. Tummissa lumivalkoinen ihoni näyttää kuulaalta, sanokaa mitä sanotte. Pidän kalpeasta ihosta, eikä haittaa että se korostuu mustaa vasten.
N27
Vierailija kirjoitti:
Musta on tyylikäs. Värejä käytän vain joissain mekoissa ja niissäkin yleensä vihreää, punaista tai tummansinistä. Kirkkaat värit saavat mut näyttämään hirveältä. Tummissa lumivalkoinen ihoni näyttää kuulaalta, sanokaa mitä sanotte. Pidän kalpeasta ihosta, eikä haittaa että se korostuu mustaa vasten.
N27
Kalpeaa ihoa voi korostaa myös kauniisti, musta harvemmin niin tekee.
Käytän aika useasti talvella mustia farkkuja, mutta en ole vuosikausiin osannut käyttää mustaa paitaa. Väri ei oikein vain istu/sovi päälle, en ole ymmärtänyt miksi. Se ei vaan taida olla minun ihonväriin sopiva väri, käytän mieluummin tummansinistä. Jotkut valkoisen sävytkään ei sovi minun iholleni ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kalpea suomalainen iho ja mustat vaatteet = järkyttävä kokonaisuus
Witchy woman kirjoitti:
I like to look witchy
I prefer bitchy.
Käytän mustia vaatteita. Paidan saa elävöitettyä koruilla ja huiveilla ettei ole kuin hautajaisiin menossa.
Musta on paras väri
Bonuksena vielä tämä:
Witchy woman kirjoitti:
I like to look witchy
Värinpilkahduksena ruskeat kengät ja esim. hopeiset korvakorut ja takin napit, jne.
Vierailija kirjoitti:
Just tämä, musta ei sovi kalvakalle suomalaisiholle. Iho näyttää harmaalta, silmänaluset tummilta jne. Täytyy olla meikki vähintään tai rusketusta, että sopii.
Värianalyysissä ihmiset voidaan jakaa esim kevät, kesä, syksy ja talvi väreihin ihon sävyn mukaan.
Musta sopiikin talvi-ihmisille, kun esim. vaaleahiuksisille ja - ihoisille sopii usein kesän viileän pastelliset sävyt.
Talvi-ihmisen ihokin voi olla vaalea, hänellä vaan on tummat silmät, kulmat ja hiukset yleensä, mitkä tekevät mustan käytön pukevammaksi. Ja väreiltään hailakammille ja vähemmän kontrastisille löytyy kyllä mustan sijaan muita pukevia tummia sävyjä esim. sinisestä, harmaasta ja ruskeasta, ei tarvitse pastelleissa pitäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii kyllä melkein kaikille. Parhaiten toki cis-naiselle. Korostaa niitä tyypillisiä piirteitä mukavasti.
Juu, varmaankin jos ihon oma väri oliivinsävyinen, ruskettunut tai meikkivoidetta.
Riippuu millainen oliivi tai rusketus. Mielestäni kovin tummille ei sovi musta lainkaan, vaan kokonaisuus on tunkkainen. Esim. Meghan Markle, jolla on keskimääräistä valkoihoista tummempi iho, ei näytä lainkaan hyvältä mustissa.
Musta on cool.
Materiaaleilla, leikkauksilla ja asusteilla on hyvä leikitellä!