Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pitäisi tehdä lista elämäsi keskeisistä vaiheista, miten muotoilisit sen?

Vierailija
25.03.2021 |

Ei saisi pyytää apua ennakkotehtävään, hyi hyi minua. En vain meinaa saada mitään järkevää aikaiseksi. Kaiken muun olen saanut kyllä tehtyä

Tehtävä kuuluu siis:
"Liitä mukaan myös aikajärjestyksessä etenevä lista elämäsi keskeisimmistä ja omasta mielestä tärkeimmistä kokemuksista, opiskeluista, töistä sekä sinuun henkilökohtaisesti vaikuttaneista asioista"

Laittaisitteko esimerkiksi tarkat päivämäärät? Laitanko mitään lapsuudesta, vai onko se täysin turhaa tietoa, että esimerkiksi rakastin lukemista lapsena? Tai että menin peruskouluun, sillä kaikkihan sinne menee. Olen nyt vähän hukassa ja olisin kiitollinen jos joku haluaisi auttaa

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vain itse tehtävät. Tehtävänanto antaa hyvin vapaat kädet, tee miten haluat ja erotu mahdollisesti sillä joukosta.

Vierailija
2/6 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee vain itse tehtävät. Tehtävänanto antaa hyvin vapaat kädet, tee miten haluat ja erotu mahdollisesti sillä joukosta.

Niinhän se taitaa antaa, mutta silti pelkään, että teen sen jotenkin väärin :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en laittaisi päivämäärätarkkuudella, ellen olisi ollut paikalla kouluampumisessa, WTC-tornien romahtamisessa tai muussa vastaavassa muillekin muistettavassa ja merkityksellisessä päivässä.

Onko tehtävän tarkoitus olla jotenkin luova vai valottaa opiskeluhistoriaasi cv:n tyyliin?

Vierailija
4/6 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon riippuu siitä, mihin tuo ennakkotehtävä tehdään?

Jos se tulee johonkin kurssille, esim kirjoittajakurssi tai psykologian opinnot tai vastaava, ÄLÄ KIRJOITA SIIHEN MITÄÄN OIKEASTI YKSITYISTÄ, ÄLÄKÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA MITÄÄN PÄIVÄMÄÄRIÄ tai vastaavia identifioivia yksityiskohtia. Näistä otetaan usein pätkiä yhteiseen käsittelyyn.

Jos se tulee esim rekryfirman cv-kurssille, keskity opintojen ja työelämän saavutuksiin. Unohda lapsuus. Päivämäärät ovat tärkeitä.

Jos se tulee omien terapia-istuntojesi tueksi, kirjoita, mikä sinusta tuntuu tärkeältä.

Vierailija
5/6 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällaista voi tehdä väärin kuin ylianalysoimalla. :)

Hieno itsereflektion paikka! Kirjoita tajunnanvirtalista ihan kaikesta, mitä muistat sinulle elämäsi aikana käyneen. Sitten järjestät ne järjestykseen ja poimit sieltä hakukohteeseesi sopivat tapahtumat. Pyöristät niitä haluamaasi suuntaan.

Älä tee liian masentavaa, ei sellaista jaksa kukaan lukea. Älä tee myöskään ylipirtsakkaa "elämäni on ollut pelkkää kukkaistuoksua!" koska sekään ei ole mielenkiintoista.

En laittaisi päivämääriä. Niitä harvemmin noin pitkällä aikajanalla käytetään.

Vierailija
6/6 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tällaista voi tehdä väärin kuin ylianalysoimalla. :)

Hieno itsereflektion paikka! Kirjoita tajunnanvirtalista ihan kaikesta, mitä muistat sinulle elämäsi aikana käyneen. Sitten järjestät ne järjestykseen ja poimit sieltä hakukohteeseesi sopivat tapahtumat. Pyöristät niitä haluamaasi suuntaan.

Älä tee liian masentavaa, ei sellaista jaksa kukaan lukea. Älä tee myöskään ylipirtsakkaa "elämäni on ollut pelkkää kukkaistuoksua!" koska sekään ei ole mielenkiintoista.

En laittaisi päivämääriä. Niitä harvemmin noin pitkällä aikajanalla käytetään.

Niin mietinkin että parempi jättää pidemmämpuoleinen masennusjaksoni kokonaan pois, heh. Mutta kiitos, viestisi auttoi saamaan aivot takaisin toimintakuntoon :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan