Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei voi vaan seurustella?

Vierailija
25.03.2021 |

En ymmärrä miesten hinkua asua yhdessä. Enkä varsinkaan, jos on lapsia. Miksi se uusi nainen pitäisi saada lasten ja kodinhoitajaksi. Eikö ne osaa olla yksin?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

YH-isi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oma kokemukseni tuon estäisi? - Mutta joo. - Koska olen asunut aina yksin (lukuunottamatta opiskeluaikaani, jolloin asuin jonkin aikaa solussa ja armeija vuottani) niin on ollut hämmentävää kuulla ennakkoluuloja tämän johdosta. Suomessa kuitenkiin on yli miljoona(!) yksin asuvaa...

Suomessa on yli miljoona ei oman halun takia yksinasuvaa. Kyllä he, jotka vartavasten haluavat asua yksin, ovat suhteellisen harvassa. Itsekin tunnen kyllä tällaisia henkilöitä, mutta heilläkin on lähinnä ongelmana, etteivät ole löytäneet sopivaa kumppania, vaan roikkuvat suhteessa, josta eivät saa ihan sitä mitä haluavat. Toki myös sellaisia on, jotka oikeasti haluavat asua yksin. Itsekin tykkään yksinasumisesta, koska olen ollut kahdessa ihan peräjälkeen alkaneessa suhteessa 10 vuotta. Kyllä yksinasuminen maittaa ja on ihanaa, vaikka lapsen kanssa toki meneekin viikot... mutta katson lapsen kanssa asumisen yksinasumiseksi, koska lapsi on kuin osa minua. 

Epäilen kyllä, etä Suomessa olisi yli miljoona, jotka ovat yksin asuvia vastoin omaa halua. - Se kun on nykyisin moraalisesti hyväksyttävää ja arika harva on ni-in avuton, etteikö pärjäsi arjestaan ilman kumppanin fyysistä läsnäoloa ja eloa rinnalla saman katon alla.

Itse olen vielä niin pöhkö, että rajoittuneessa ja ahtaassa mielessäni aina toisinaan aattelehdin, että saattaisin olla jollekulle (naiselle) vielä parempi kumppani siksi, että viihdyn ja nautin omasta seurastani niin paljon. -

En ainakaan koe tai tunne, etä elämäni lman kumppania olisi, jotenkin puolinaista, joko kohoaisi vasta parsuheen ja yhdessä asumisen myötä, jotenkin merkittävämmäksi ja arvokkaammaksi.  

- Vai tässäkö syy yksin asumiseni ja sinkkuuteni onkin? - Viihdyn ja nautin elämästäni iseni liian paljon.

Toki, jos löytäisin ja kohtiaisin -kuten toivon, että ehkä vielä mahd. joskus-  naisen, jonka kokisin haluavani muodostaa parisuheen ja hän toivon mukaan tuntisi minusta suunnilleen saman suuntaista, niin tokihan silloin toivoisin, että voisimme yhdessä olla enemmän kuin kumpikaan yksin. 

Mutta tästä huolimatta minulla ei välttämättä olisi hoppua ja kiirettä muuttaa ja asettua saman katon alle.      

Vierailija
22/37 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kyllä päinvastoin. Miehet haluavat vain tapailla loputtomiin, eivät muuttaa yhteen tai seurustella.

Tällä palstalla voi onneksi olla kaksi rinnakkaista totuutta, kunhan molemmissa miehissä on jotain vikaa. 😂

Oma, epäortodoksinen veikkaukseni olisi, että jopa miehet ovat yksilöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän samoja kokemuksia. Siis itselleni on osunut kohdille joko näitä ikuisuustapailijoita, jotka eivät siis kunnolla sitoudu seurustelusuhteeseen ja toisaalta väenvängällä yhteen muuttamista haluavia miehiä. Itse taas haluaisin että on oma rauha ja oma koti tarvittaessa, mutta myös se oma kulta, jonka kanssa jakaa arkea ja juhlaa yhdessä. Mutta kaitpa tämä on sitten vain rusinoiden pullasta hakemista, kuten eräs entinen kumppani sanoi minulle, kun en suostunut 8 kk seurustelun jälkeen muuttamaan hänen luokseen. Huoh...

Se on juuri sitä rusinat pullasta meininkiä. Joko sitoudut ja muutat yhteen sekä lopulta naimisiin. Toinen vaihtoehto on se että et sitoudu kehenkään vaan nait ketä nait.

Et voi saada kummastakin vain hyviä puolia.

Vierailija
24/37 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä kyllä, olen huomannut asian olevan juuri niin että joko haluavat muuttaa yhteen tosi nopeasti tai eivät koskaan :D Ystäväni valitti ihan hiljattain kun hänen uusi miesystävä halusi tavata 4-5 kertaa viikossa. Meni kyllä aika pian vaihtoon kun ystävä ei muutenkaan oikein syttynyt. 

Normaali ihminen haluaa nähdä miesystäväänsä joka päivä.

Miksi edes seurustelet ihmisen kanssa jota et halua nähdä?

Vierailija
25/37 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAIKKI MIEHET

Minua ei kyllä kiinnosta pelkkä seurustelu. Jos naisen kanssa alan niin haluan myös lapset. Muuten on ihan sama pysyä yksin.

TÄMÄ!

En ole ikinä ymmärtänyt tätä seurustelua aikuisilla ihmisillä. Joko naimisiin ja lapsia tai sitten olla sinkkuna.

Vierailija
26/37 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät kaipaa vieraita naisia kotiinsa. Miksi lapset on erotettu äidistään. Ellei ole jotenkin ikäväluonteinen.

Vierailija
27/37 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä kyllä, olen huomannut asian olevan juuri niin että joko haluavat muuttaa yhteen tosi nopeasti tai eivät koskaan :D Ystäväni valitti ihan hiljattain kun hänen uusi miesystävä halusi tavata 4-5 kertaa viikossa. Meni kyllä aika pian vaihtoon kun ystävä ei muutenkaan oikein syttynyt. 

Ei minusta siinä sitten ainakaan kovin vahvoja tunteita voi olla. Koska itse ainakin rakastuneena haluan olla yhdessä mahdollisimman paljon.

Vierailija
28/37 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään naisena ymmärrä. Joko ollaan yhdessä ja sitoudutaan (tai se tavoitteena kuitenkin), tai sitten ei mitään. En lähtis mihinkään välimalliin

Tietämättä minkä ikäinen olet ja millaisia muunlaisia odotuksia sinulla on tulevaisuuden suhteen, niin en (miehenä) ymmärrä miksi se, etä molemmilla on omat asunnot estäisi vastavuoroisen suhteen, johon kumpikin on sitoutunut yhtä paljon.

- Ymmärrän toki, että lapsiperheessä on luultavasti toimivampaa, jos eletään kaikki saman katon alla. Toiseksi onhan se toki totta, että yksin asuminen on suhteellisesti kalliimpaa... 

40+ vuotias mies (sinkku)

Koska suurin osa ihmisistä haluaa jakaa kumppaninsa kanssa elämän.

Vierailija
29/37 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

YH-isi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oma kokemukseni tuon estäisi? - Mutta joo. - Koska olen asunut aina yksin (lukuunottamatta opiskeluaikaani, jolloin asuin jonkin aikaa solussa ja armeija vuottani) niin on ollut hämmentävää kuulla ennakkoluuloja tämän johdosta. Suomessa kuitenkiin on yli miljoona(!) yksin asuvaa...

Suomessa on yli miljoona ei oman halun takia yksinasuvaa. Kyllä he, jotka vartavasten haluavat asua yksin, ovat suhteellisen harvassa. Itsekin tunnen kyllä tällaisia henkilöitä, mutta heilläkin on lähinnä ongelmana, etteivät ole löytäneet sopivaa kumppania, vaan roikkuvat suhteessa, josta eivät saa ihan sitä mitä haluavat. Toki myös sellaisia on, jotka oikeasti haluavat asua yksin. Itsekin tykkään yksinasumisesta, koska olen ollut kahdessa ihan peräjälkeen alkaneessa suhteessa 10 vuotta. Kyllä yksinasuminen maittaa ja on ihanaa, vaikka lapsen kanssa toki meneekin viikot... mutta katson lapsen kanssa asumisen yksinasumiseksi, koska lapsi on kuin osa minua. 

Otteita Hesarin artikkelista Rakkautta kahdessa kodissa:

"Suomessa ja läntisen Euroopan maissa noin 10 prosenttia aikuista elää erillissuhteissa."

ja "kolmasosa virallisesti yksin asuvista suomalaisaikuisista on suhteessa erillään asuvan kumppanin kanssa"

Myös:

"”Miehillä on vähän suurempi sitoutumishalu tällaisessa tilanteessa, sillä heillä on tutkimusten mukaan useammin sosiaalisen tuen tarve. Naisilla on usein miehiä enemmän ystäväpiiriä, josta he saavat tukea ja joiden kanssa jakaa asioita.”

Kärjistetysti puoliso on usein miehen ainoa hyvä ystävä."

Artikkelia referoitu täällä: https://www.vauva.fi/keskustelu/4103614/hs-rakkautta-kahdessa-kodissa

Vierailija
30/37 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät kaipaa vieraita naisia kotiinsa. Miksi lapset on erotettu äidistään. Ellei ole jotenkin ikäväluonteinen.

Eikä lapset tarvitse vieraita miehiä kotiinsa. Lapsia ei saa erottaa isästään.

Vierailija
31/37 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta siinä sitten ainakaan kovin vahvoja tunteita voi olla. Koska itse ainakin rakastuneena haluan olla yhdessä mahdollisimman paljon.

"Kontulan mukaan myös seksielämä koetaan keskimäärin paremmaksi ja seksiä harrastetaan useammin kuin virallisissa avo- tai avioliitoissa.

Tähän voi vaikuttaa se, että arjen askareet eivät hallitse yhdessäoloa. Yhteinen aika on varattu yhdessä harrastamiselle, lepäämiselle, läheisyydelle ja hellittelylle. Kun ei koko ajan näe, myös kaipaa toista."

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000007883479.html

Vierailija
32/37 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YH-isi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otteita Hesarin artikkelista Rakkautta kahdessa kodissa:

"Suomessa ja läntisen Euroopan maissa noin 10 prosenttia aikuista elää erillissuhteissa."

ja "kolmasosa virallisesti yksin asuvista suomalaisaikuisista on suhteessa erillään asuvan kumppanin kanssa"

Myös:

"”Miehillä on vähän suurempi sitoutumishalu tällaisessa tilanteessa, sillä heillä on tutkimusten mukaan useammin sosiaalisen tuen tarve. Naisilla on usein miehiä enemmän ystäväpiiriä, josta he saavat tukea ja joiden kanssa jakaa asioita.”

Kärjistetysti puoliso on usein miehen ainoa hyvä ystävä."

Artikkelia referoitu täällä: https://www.vauva.fi/keskustelu/4103614/hs-rakkautta-kahdessa-kodissa

Tuollainen ei ole parisuhde.

Vierailija
33/37 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kontulan mukaan myös seksielämä koetaan keskimäärin paremmaksi ja seksiä harrastetaan useammin kuin virallisissa avo- tai avioliitoissa.

Tähän voi vaikuttaa se, että arjen askareet eivät hallitse yhdessäoloa. Yhteinen aika on varattu yhdessä harrastamiselle, lepäämiselle, läheisyydelle ja hellittelylle. Kun ei koko ajan näe, myös kaipaa toista."

Avioliitto on muutakin kuin seksi. Se on sitä että jaetaan myös se elämän huonot hetket yhdessä. Sitä että se toinen on tukena kun sitä tarvitsee.

Toi toiminta on rusinat pullasta meininkiä.

Vierailija
34/37 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on muutakin kuin seksi. Se on sitä että jaetaan myös se elämän huonot hetket yhdessä. Sitä että se toinen on tukena kun sitä tarvitsee.

Toi toiminta on rusinat pullasta meininkiä.

Selitä lisää. Miten se, ettei virallisesti asuta yhdessä mutta jaetaan elämä muuten yhdessä ja on sitouduttu suhteeseen ja yhteiseen tulevaisuuteen, on rusinat pullasta meininkiä jossa ei jaeta elämän huonoja hetkiä yhdessä?

Vierailija
35/37 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään naisena ymmärrä. Joko ollaan yhdessä ja sitoudutaan (tai se tavoitteena kuitenkin), tai sitten ei mitään. En lähtis mihinkään välimalliin

Tietämättä minkä ikäinen olet ja millaisia muunlaisia odotuksia sinulla on tulevaisuuden suhteen, niin en (miehenä) ymmärrä miksi se, etä molemmilla on omat asunnot estäisi vastavuoroisen suhteen, johon kumpikin on sitoutunut yhtä paljon.

- Ymmärrän toki, että lapsiperheessä on luultavasti toimivampaa, jos eletään kaikki saman katon alla. Toiseksi onhan se toki totta, että yksin asuminen on suhteellisesti kalliimpaa... 

40+ vuotias mies (sinkku)

Koska suurin osa ihmisistä haluaa jakaa kumppaninsa kanssa elämän.

Eli jos  kumppanillasi olisi neljä jääkiekkoilevaa poikaa niin osallistuisit kustannuksiin ja olisit aina jäähallilla? Lisäksi pesisit koko ajan pyykkejä?

Vierailija
36/37 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa ei haluaisi rusinoita pullasta, jos yhdessäasuminen on ikävämpi ratkaisu, erillään asuminen on vain järkevää.

Itselläni on eron jälkeen seurustelusta juuri se kokemus, että alunperin erillissuhdetta halunneet miehet ovat nopeasti alkaneet ehdotella yhteenmuuttoa, vaikken sitä lasteni vuoksi halua. Niinpä nämä suhteet ovat kariutuneet.

Vierailija
37/37 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti yhteen muuttoa haluavat miehet yrittävät hyötyä naisesta eli on taloudellisesti järkevämpää asua yhdessä. Nainenhan se sitten kätevästi ottaakin siivous-, tiskaus-, pyykinpesu-, ruuanlaittourakan siinä samalla. Ja kun nainen alkaa tyytymättömyyttään nurista, mies voi mennä ruikuttamaan kavereilleen, että taas se akka nalkuttaa. 

Jos mies haluaa asua yksin, hänellä on todennäköisesti säätöä muidenkin kanssa. Eli haluaa jatkaa poikamiesmenoaan. Tinder on täynnä näitä "etsitään naista kivaan yhdessäoloon ja tekemiseen"-tyyppejä. Tässä todella halutaan rusinat pullasta. Että ollaan yhdessä vaan sillon jos on kivaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi