Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausoireet kaksoisraskaudessa?

12.08.2006 |

Heippa! Meille tehtiin inssi yhdeksän päivää sitten ja minulla oli kaksi munarakkulaa puhkeamassa. Eli kaksoisraskaus olisi mahdollinen...=)

Nyt sitten on alkanut tuntua jo raskausoireita, lievää kuvotusta ja menkkamaisia tuntemuksia on vatsassa. Myös hajut käy nenään... alaselkää jomottaa ja väsyttää.

Voiko olla niin, että molemmat olisivat kiinnittyneet ja siksi oireita on näin pian? Testiä en ole tehnyt, koska tiedän ettei se voi näyttää vielä mitään... Onko teillä kaksosten äideillä/odottajilla minkälaisia kokemuksia? Kiitos etukäteen!=D

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli täsmälleen samat lähtökohdat kun sulla, mutta oireita ei oikeestaan nimeksikään, tein testinkin vasta muutaman päivän myöhemmin kun olisi jo voinut. Ainut oire taisi olla vihlonta, tuolla jossain munasarjojen ja kohdun seutuvilla, alkaen jo viikon inssin jälkeen. tuota vihlontaa jatkuikin sitten todella kauan, mutta kun en missään vaiheessa voinut huonosti tms, niin kyllähän sen kesti. Nyt sitten viikon 25 jälkeen on alkanut kolottamaan joka paikkaa ja supistelemaan jatkuvasti... Mutta tsemppiä vaan, toivottavasti teitäkin lykästää, ja lääkäri voi ultrassa todeta: siellähän ne molemmat näyttää uiskentelevan :)

Kerttuli rv 29

Vierailija
2/8 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden ensimmäisen kuun aikana. Rv 13+5 saimme tietää odottavamme kaksosia. Sitä ennen emme tienneet, että kaksosia odotan. Luomupoikia ovat. Ja kun vertaan esikoisen odotukseen niin väsymystä oli nyt paljon enemmän.

Santsuma, tyttö 10/04 ja kaksospojat 10.7.2006, syntyivät rv 31+4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi jo ennen rv 4+0(!), joten arvasin olevani raskaana jo nene hcg testiä, joka tehtiin pp12. Muuten ei eronnut esikoisen odotuksesta pahoinvoinnin suhteen. Molemmilla kerroilla aika samanlaista ( piti syödä min. 2 tunnin välein) ja loppu noin viikoilla 16.

Joskus ennen 18 viikkoa iski aivan älytön väsymys, etten meinannut jaksaa kävellä ja rytmihäiriöitä oli myös. Meni ohi muutamassa viikossa, onneksi. Nyt olo on ihan ok, mutta maha kasvaa hirveetä vauhtia esikoiseen verrattuan. Sf-mitta taivaissa, kun esikoisesta " miinuksilla"

Qvasi rv 21+ ( tuplat) ja esikoinen kohta 2v

Vierailija
4/8 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasan 5 päivää oviksesta tunsin kiinnittymisen. Siitä meni 2 päivää ja tulivat ekat oireet; öisin juoksin pissalla, erittäin runsas valkovuoto, repäisykivut, vilutus, SE tunne ja liharuokien himo (olen vege).

Mulla siis oli aivan selvät raskausoireet kovin varhain ja löytyihän niille se syykin ekassa ultrassa=) Tosin senkin aavistin melkein heti, vaisto kertoi + maha alkoi kasvaa tosi aikaisin ihan " väärästä" kohdasta joskus rv 11 tienoilla.

Tärppionnea!

Vierailija
5/8 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun niin moni oli vastannut!=)

Nyt olen itse ruennut kyllä ajattelemaan, että kuvittelen vaan kaikki oireet. Eilenkin oli loppujen lopuksi ihan normaali olo, huono olo voi johtua myös siitä, etten syönyt kovin hyvin.

Meillä on 3,5 vuotias poika ja olen kokonaan unohtanut minkälaista se pahoinvointi oli... sitä oli esikoisen raskaudessa todella vähän.

Nyt huono olo tuntuu olevan vähän koko ajan, mutta en ole syönyt moneen päivään hyvin, kun ruoka ei maistu. Johtuen varmaan tästä jännityksestä, mikään asia ei oikein suju niinkuin pitäisi, koska ajatukset pyörii vaan tässä asiassa.=( Ja kun sitä pahaa oloa oikein ajattelee niin oksettaa vielä enemmän! Että tahdonvoimalla saa kaikkea aikaan... Alaselkäsärky voi johtua jännityksestä tai muusta jumituksesta. Väsytys taas meni ohi, kun viikonloppuna sai nukkua pidempään.

Ainut oikea " oire" on tuo vihlonta ja jomotus alavatsassa. Kun esim nousee nopeasti niin tuntuu " repäisy" . Välillä juilii juuri niinkuin ennen kuukautisia ja vessaan mennessään pelottaa, että nyt ne kuukautiset alkoivat!

Myös siitä olin yllättynyt, että valkovuoto alkoi runsaantua pari päivää sitten. Yleensä niin käy vasta muutama päivä ennen kuukautisia josta sitten tiedänkin, että menkat alkaa...

Huoh, on tämä kummallisat. En haluaisi liikaa innostua, koska ollaan petytty jo NIIN monta kertaa (pikkukakkosta yritetty 3v, mitään vikaa ei ole kummassakaan) näiden vuosien aikana, ja suututtaa koska ennen ei ole ollut mitään tämänkaltaisia oireita! Nyt sitten haluaisi uskoa omiin tuntemuksiin, mutta ei uskalla ettei tipu liian korkealta!!! Ja jos se nega pamahtaa, niin kuinka sitä jaksaa seuraavaan kierrokseen...?

Onnea kaikille vielä odottaville ja myös jo pienensä saaneille!

hermoraunio killimilli

Vierailija
6/8 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa niin kovin tutulta!!! Muutama päivä vielä, niin pääset testaamaan, kyllä se vielä iloksi muuttuu, vaikka sitä ei tuossa vaiheessa uskalla edes ajatella.

Kerttuli

Vierailija
7/8 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen testiä jo voimakasta turvotuksen tunnetta alavatsalla.

Myöskin vihlontaa.

Väsymys oli kans jotain ennen kokematonta!!!

Testin tein tietysti heti ekana päivänä kun kuukautisten olisi pitäny alkaa...

Aamusumu

Vierailija
8/8 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oireet katosi eilen niinku tuhka tuuleen...=(

Ei jomota, ei koske saatika yökötä. Tissit saattaa ehkä vähän olla kipeet, mutta jos niitä tökkii ja puristelee. (säälittävää...)

Sunnuntai-iltana ne nimittäin tuli yht äkkiä tosi kipeiks, mutta sen jälkeen ei mitään. Ja hemmetti, perjantaihin asti pitäis jaksaa kärvistellä!!!!!

No, tänään tulee postissa ostamani acon 10 testit ja aijon kyllä tehdä yhden. Vaikka tiedän mitä se näyttää...

Kiitos kuitenkin kaikille vastanneille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi