Mekko on mekko ja hame on hame.
Sinä joka kutsut mekkoa hameeksi tai hametta mekoksi, kysyn että MIKSI?
Hieman turhauttavaa kun laitoin fb kirppikselle ostoilmoituksen mekosta ja minulle tarjotaan jos jonkinlaista HAMETTA.
Kommentit (30)
Mikä on olkain hame?
Tarkoittako se henkseleitä vai haalarihametta?
ihme juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on olkain hame?
Tarkoittako se henkseleitä vai haalarihametta?
ihme juttuja.
Googlas olkainhame tai vaikka feresi, niin näet kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllä minunkin lapsuudessa saatettiin puhua mekosta,olen 61,mutta yleensäoli kysymys arki-tai hellemekosta.
Paremmatolivat yksinkertaisesti pukujatai leninkejä.Leninki juontaa ruotsin kielisestä sanasta.
Eihän rippimekostakaan kukaan puhu eikä kai morsiusmekosta...vai
Valitettavasti ainakin iltapäivälehdet puhuvat häämekosta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllä minunkin lapsuudessa saatettiin puhua mekosta,olen 61,mutta yleensäoli kysymys arki-tai hellemekosta.
Paremmatolivat yksinkertaisesti pukujatai leninkejä.Leninki juontaa ruotsin kielisestä sanasta.
Eihän rippimekostakaan kukaan puhu eikä kai morsiusmekosta...vai
Valitettavasti ainakin iltapäivälehdet puhuvat häämekosta...
"Toimittajat" nyt puhuvat muutakin jaskaa ihan sivistymättömyyttään. Hääpuku on ihan hyvä sana, mutta nämä englannista kääntäjät eivät osaa mitään kääntää suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tanttu on käypä sana sekin.
Oi, tästä tuli mieleen lapsuus Pohjanmaalla, tätini puhui aina tantusta.
Vierailija kirjoitti:
Leninki on kaavoitettu ja kuositeltu naisen yksiosainen puku. Mekko on suoralinjainen yleensä väljemmin leikattu yksiosainen naisen puku.
Suomen sana leninki tulee Ruotsin kielen sanasta ’klänning’. Tarkoittaa naisen yksiosaista pukua/mekkoa.
Vierailija kirjoitti:
Hame on puolihame,leninki tai puku on kokoasu.Mekko on pikkulapsen vaate.En voi käsittää,miksi siitä on tullut naisten juhlavienkin leninkien kutsumanimi.Puhutaan jopa iltamekosta.
Tämäkään ei nyt selitä sitä, miksi minulle tarjotaan hameita kun haluan ostaa mekon.
Ei kukaan tarjonnut lasten tai nuken mekkoja, vaan hameita. Ja niillä ei ole mitään tekemistä mekon kanssa.
Tämä on biologiaa.Ihmiskehon habitusta.