***LOKAMAATUSKOJEN la-su***
Huomenia, täällä ollaan herätty 07. Aamuyöstä tosin olimme hetken hereillä tuossa 05 aikoihin kun herra ripuloi muutamaan otteeseen ja juotiin maito.
Toivottavasti tauti menee pian ohi, epäreilua kun jo toinen kerta kolmen viikon sisään, ei kivaa pikkuiselle.
Aurinko se vaan jatkaa mollottamistaan ja elokuun puoliväli häämöttää. Sinänsä mukavaa mutta kyllä on kuivaa joka puolella.
Poika tuossa harjoittelee konttausasentoa ja nousemista pinniksessä, ei taida päikkäriuni tulla ihan heti. Kunhan hetken riehuu niin eiköhän se unikin sieltä tule.
Itse odotan kuin kuuta nousevaa kolmen viikon päästä tapahtuvaa joka vuosittaista Tukholman retkeä, likkakavereiden kanssa lähdetään jo kuudetta vuotta meille perinteeksi muodostuneelle minireissulle. Kiva päästä katsomaan synnyinmaan lastenvaatetarjontaa, ja varsinkin lasten kirjoja. Olen ruvennut ' keräämään' Barpapapa kirjoja ja dvd' itä pojalle.
Olettekos muuta ruvenneet keräämään jotain tiettyä babyllenne?
Nyt muihin aamuhommiin, juuri saatiin alakerran varastoa vähän siivottua.
Aurinkoista lauantaita!
romi & 10 kk hilluja
Kommentit (10)
Tänään on ollu vilkas päivä...on niiin tajuttoman kuuma että meinaa järki lähtiä!!Yöllä vaikia nukkua,sekä äitillä että pojalla.Viikon niko nukku täydet yöunet kertaakaan heräämättä mutta nyt alkaa olemaan liian ahistavaa... käytiin aamupäivällä rantsulla uimassa ja niko tykkäs kauhiasti,shortsit oli " uimapökätsyinä" ja ohkanen pipo päässä ettei tu auringonpistos.siitä sitte lähettiin toiselle rantsulle,jossa oli täydenkuun tärskyt ja lasten aika,laulua,pomppulinnaa ym. Nikon ikäsille ei ollu kekattu laittaa mitään leikkikehää että ois siellä voinu leikkiä,mutta kylläpä tuo nurtsillaki tykkäs leikkiä.
Konttaus asentoa on nyt reenattu jo muutama päivä,eiköhän tuo kohta jo lähe liikkeellekki,tarpeeksi heijaa.. Kulmahampaat alkaa olemaan jo pikkuhiljaa näkyvillä,sitte onki jo 6 hampia tullu=)
Jotain puhetta oli turvaistuimista..meille ostettiin cittarista istuin,nimeä en muista,mutta sen saa myös sekä naama etusuuntaan että takasuuntaan,me pietään poikaa kasvot eteenpäin,tykkää olla enemmän niin ku näkeeki jotain muutaki ko selkänojan=)se makso jotain 103¿,oli tarjouksessa ja olen kyllä tykänny,kuin myös niko..
mitäkähän muuta oli..öö...en nyt muista sitte!!! pitäs käyä useammin,ni muistais vastaillakki kaikkiin...
nyt poistun.ai ni IHANAA TRUUTTA KU PÄÄSEE TAAS LUKEMAAN JA NAURAMAAN SUN JUTTUJA!!! Piristystä..hih..
Johanna ja Niko
romi:
Huomenia, täällä ollaan herätty 07. Aamuyöstä tosin olimme hetken hereillä tuossa 05 aikoihin kun herra ripuloi muutamaan otteeseen ja juotiin maito.
Moi Romi
Ootko koittanut antaa ripuloivalle pojallesi OSMOSAL nestettä?
Sitä saa apteekista ilman reseptiä. Se on jauhetta mikä sekoitetaan 500ml vettä. Ja koko liuos on juotava päivän sisässä. Siinä on siis suoloja mitkä poistuu ripulin / oksennuksen mukana.
Jos ei siis muuten ruoka pysy sisällä.
...Pitkästä aikaa täällä kirjoittelenkin =)
Kaisa ja Niko 9,5kk
Haluutteko Mattii ja Teppoo (tänään ei valikoimissa Seppoo):Mä joka päivä töitä teen vaiko Paula Koivuniemee:Aikuinen nainen mä oon???
Oon nääs nyt tehnyt 3 päivää putkeen töitä, ja voi jee, että NAUTIN! Ihanaa, ihanaa..Lapsetkin tuntuu niin suloisilta, ainaskin kun yleensä nukkuvat mun tullessa kotiin puoli kympän mailla...No, jos oisin joka päivä töissä 8 tuntia, niin tuskin tykkäisin, mutta tää sopii mulle kuin hajuvesi lihapullaan.
Romi: Jos on poitsulla vain ripulia, siis ettei muuten oo sairaan oloinen, eikä oksentele, niin koklaa ihan vanhan kansan konstia eli sekoita hedelmäsoseeseen lusikallinen perunajauhoa! ( niin, ja siis syötä se pojulle, ei tehoo muuten, hehheh!)Kuulostaa omituiselta, mutta itse kokeilleena tiedän, että aikas nopeesti ripuli sitkistyy ja kakki normalisoituu..Ei todellakaan tehoo mihinkään rota-virukseen tmv., mutta joskus tuntuu ittelläkin jo kuuma ilma saavan vatsan vähän kuralle, niin toi on toiminut meillä..Ja eipä siitä ainakaan mitään vaaraa tai haittaa ole.
Meillä on kans semmonen pikku-pikku uima-allas Milolla, ja ihan onskana siinä istuu ja roiskuttelee vettä..Siihen ei kovin monta ämpäriä tartte vettä kantaa, niin on tosi sopiva tommoselle babylle ja maksoi vissiin jotain alle 4 euroa!
Keräilyä en harrasta, aikanaan esikoiselle keräilin Tenavat-videoita ja ne on meillä vieläkin, ja katsottu niin miljoonaan kertaan koko sarja..Mutta tykkäävät lapset niistä edelleenkin.
Sanja kyseli vaatteista: mä oon ehdottomasti haalarin kannalla! Se on niin kätevä vetästä pikkuselle päälle ja sisävaatteet kun on alla, niin on helppo riisua ja pukea vaikka kerhoon tai muskariin mennessä..Jotenkin housut ja takki on musta isomman lapsen juttuja, ja housujen alla sisävaatteet on jotenkin " aseteltava" paikalleen ja tuntuu, kuin ois tuplavaatteet päällä..Toki sitte jos haluaa kyläreissulle tai kaupunkiin pukeutua, niin ehkäpä haalari ei oo sitte niin siistin oloinen, kuin takki ja housut.. Reimatecista oon kuullut puolesta ja
vastaan mielipiteitä, mutta oikeesti se on kyllä musta aikas ylihinnoiteltu, jos haalarista joutuu maksamaan satasen.. Ne Jesper Juniorissa myytävät Jonathanin kosteussuojahaalarithan on kanssa valmistettu käsittääkseni samalla systeemillä ja hoito-ohjeetkin ovat samat, ja ovat kuiteskin puolet halvempia! Mutta jokainen tyylillään..Ja jos meinaa pikku-kakkosta tekasta, niin sittenhän voi jo aatellakin hyvällä omallatunnolla investoivansa kunnon ulkovaatteisiin, kun jäähän se sitten seuraavalle(toki väri voi tuottaa ongelmia sukupuolesta johtuen). Ja talvipuvuissa on musta kanssa haalari ehdoton, kun ei sitä lunta sitten mene vyötäröstä sisään, jos takki nousee ylöspäin..Mutta, mutta.. mielipiteitähän on yhtä monta kuin käyttäjääkin, niin varmasti jokainen löytää itselleen sopivan ratkaisun.. Hui, ei ollut tarkoitus saarnata, mutta taas ihan innostuin papattamaan..Onneksi ette sentäs joudu mua kuuntelemaan:O).
Tää aikuinen nainen taitaa ny tehdä katoamistempun ja mennä tellun ääreen ja nostaa jalat kohti kattoa, ja korkata ihanan, kylmän olusen!!
Ihanaista illanjatkoa ja onnentoivotukset sankareille tänäänkin!
Moikat!
Truide
Juu kiitos vinkeistä, Osmosal on kokeiltu ja tuo perunajauhe juttu laitettiin korvan taakse. Muuten on kyllä ihan oma iloinen ja touhukas itsensä, että tällä kertaa ei ole muita oireita onneksi. Osmosalia saan vaan menemään ruiskun kera mutta se on kaverista kivaa ja suu ammollaan odottaa seuraavaa...
Kiva kun Kaisa1977 kävit linjoilla!
Meillä on myös syksyksi ostettu Jesper & Juniorista Jonathanin kosteussuojahaalari. Ja mummo osti sadetakin, housut/henkselihousut tarvis vielä hankkia.
Mutta nyt mädin ja sen hässäkän kimppuun, nam. Vietämme vuosipäivää.
Illanjatkoja!
..Romille toivottamaan erityisen romanttista vuosipäivää!!! Tuskin luet tänään enää, mutta toivottavasti saat hymyn huulille jälkikäteen vuosipäivää muistellessa:O).
Nyt kaikille; nati nati, ja oman kullan kuvia!
Truutta
Nyt on sit lyhyt tukka ja peilistä kattelee joku ihan outo tyyppi...
Eilinen päivä meni ihan koomassa, ei jaksa vanha enää... onneks pimukin nukkui monet pitkät päikkärit eilen.
NASU: Harmi sen lainan kanssa. :(
SANJA: Kyllä ne unet ja potan täytteet sieltä vielä takas tulee, elä hättäile. :)
Nyt tuntuu pää lyövän tyhjää vieläkin et parempi ehkä poistua takavasemmalle ja palata sitten kun on taas jonkinlaista aivotoimintaa...
Mukavat sunnuntain jatkot ja viikonalut jos en enää tänään tänne eksy.
-mari-
..Jos tää ihan aikuisten oikeesti on NÄIN kamalan kuollutta tää maatuskojen pinoutuminen, niin taitaa vaan olla parasta sanoa että;Hei, hei ja halaus...hyvän onnen toivotus!!!(Ti-ti-nallea lainatakseni...).
Ehken heti heitä kirvestä kaivoon, mutta kaivon kansi on jo avoinna...
En tiiä, onko kesäflunssa iskenyt, vai alkaako pujo-pirskatti tehdä temppujaan, kun aamulla herätessä oli kurkku kipeä, nenä tukossa ja päätäkin hiukan vihmo! Yleensä kyllä joka elokuu saan samat oireet, ja nyt jo tämä ilman laatu on kait sitä luokkaa, ettei täällä paljon ilman kuonokoppaa kantsis hengitellä, heh!
No, Mari..Onko tukka jo tullut tutuksi??? Itse vaan huomaan, että joka kerran kampaajalta tultuani on pakko mennä johonkin tavaratalon vessaan tmv. ja yrittää asetella tukkaa oman maun mukaan, ennenkuin kampaajan käsitykseen sopivasta tyylistä tottuu...
Paljon oli jossain vaiheessa juttua vaavien kengistä, ja nytpä kiinnostaisikin, kuinka moni pitää jo kenkiä beibillä?? Meillä ei oo ku paljaat varpaat ja korkeintaan sukat toistaiseksi jalkojen ilona! Ehkä sitten syssymmällä, kun jo lämpötilakin vaatii jotain suojaa jaloille..
En kyllä tämän enempiä viitsi haastella, kun on niin kuollutta touhua..Mutta toivon, että joku maatuskoista edes vähän ryhdistäytyy ja saadaan taas jonkinsortin höpinää aikaiseksi...
Heipsansaa, ja onnea 10-kuisille, nimpparisankareille jne...
Truutta ja Milo
ja tosiaan on hiljaista....
Aamupäivä tuli siivottua ja sitten käytiin ' nukutuskahveilla' Haltialassa ja sitten meninkin veljeni pojan 5v-synttäreille kakkua syömään...se siitä laihiksesta taas!
KENGISTÄ me pidetään sellaisia tossuja pojalla, ei vielä kenkiä jossa voisi kävellä. Sitten ostetaan kunnon kengät kun alkaa kävellä, ja siihen menee kuitenkin vielä tovi.
-Hikoileeko teidän vauvat kuinka paljon?
Nyt mulla on tuossa jalkojen juurella sellainen hikinen ja aika väsynyt poika joka ' tahtoo' kylpyyn...tarttee siis mennä.
TRUIDE älä nyt vaan häviä mihinkään! Kävin muuten ostamassa sitä perunajauhoa joten illan puurososeeseen laitan teelusikallisen sitä ja ans kattoo sitten auttaako löysään vatsaan. Parempaan suuntaan on kuitenkin jo menossa, miltei ohi jo.
MARI siis leikkaisitko ihan lyhyeeksi lyhyeeksi vai kuinkas? Tuletkos tiistaina mammatreffeille?
Juu nyt tarvii mennä....hei.
Juhlat on juhlittu ja.. no.. ei se vanha vissii enää sovi nuorten baareihin. Sieltä sai vain pään kipiäks ja nilkan turvonneeks, nyrjäytin sitte oikee kunnolla ja samaten otin maakosketuksen, en ollu ees ottanu juur mitää (..heh..), porukkaa seiso rappusilla ja minulle uus paikka, joten pitäis vissii enemmä kattoo eteesä eikä kattoon.. heh.. Eikä minulla ollu edes korkeita korkoja vaan matalat kengät.. seliseli..
Romille paranemisia poitsun kanssa. On tuo ripuli vaa inhottava juttu.. No onneks ootte jo paranemaa päi.. tsemiä..
Truide, älähän nyt katoo mihkää, kun kerra palasit takas piristämää tätä pinoa..
Nyd ei jakka enempii höpistä, palailen. Nyt kohta kukkumaan edellisyön univelkoja pois.
Annilla meni muutes eka yö mummilassa ilman äippää hyvin, turhaa ite jännäsin.. huoh.. nyt voi jättää sit hyvillä mielin toisenkin ja kolmannen kerran..
Huomenna on 10kk neuvola, taidan antaa pientä palautetta siihen suuntaan. Oon nimittäi pettyny siihe tättärää, kun ripuli aikaa sinne soittelin ja kerroin oireita sun muita, ni tää täti joka kerra vaan sano et hyvältä kuulostaa, paranemaan päin on. Sit oltiikii sairaalassa tipassa...
No.. eihän hän nähnyt tytyä, mutta...
Kut natt ja kullan kuvia..
-eekkis-
Kaks yötä tuo neiti jakso nukkua. Viime yönä heräiltiin taas useamman kerran... :( Ja pottakin on sen yhen onnistumisen jälkeen pysynyt tyhjänä... Tosin ei me niin ahkerasti olla siinä potalla istuttukaan, et ei mikään ihme.
Meidän tytön tavaroista kyllä huomaa, et äippä ja mummi on aikamoisia Nalle Puh faneja. Löytyy vaikka minkälaista tavaraa ja tuotetta :) Muita " sarjoja" en kerää, ainaskaan vielä ;)
Prinsessa on uinu aika ahkeraan nyt kesällä. Mummi osti sellasen pikku pikku altaan (alle 3v) meille ja itelleen ja niissä pimu on hyvin helteillä viihtynyt. Järvessä ja meressäkin on käyty. Ei tunnu veden viileys haittaavan tyttöä olleskaan. Kauhean innoissaan alkaa vaan heti loiskimaan ja polskimaan :) Aikamoinen vesipeto!
Ootteko muuten hankkinu jo syksyksi ulkovaatteita. Kaikki mun tutut on kehunu näitä Reimatecin haalareita ja et ne ois ihan must. Ne vaan on niin kauheen kalliita...
Vaikka eihän nuo perus sadevaatteetkaan kovin halpoja ole... Suositteko haalaria vai takkia ja housuja? Entäs vuorella vai ilman?
No niin, matka jatkuu, annetaan toisillekin puheenvuoro :)