Saako poliisille valehdella
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan valehtelisi kenellekään? Jos ei ole totaalisen vajacci?
Jos on jotain salattavaa niin kannattaa valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Sillähän saa järjestettyä itsensä entistä pahempaan kuseen. Elämä on todella helppoa kun puhuu aina totta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan kertoisi viranomaiselle totuuden jos siitä on itselle haittaa? Jos ei ole totaalisen vajacci?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Sillähän saa järjestettyä itsensä entistä pahempaan kuseen. Elämä on todella helppoa kun puhuu aina totta.
Höpö höpö.
Totuutta kannattaa säännöstellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan kertoisi viranomaiselle totuuden jos siitä on itselle haittaa? Jos ei ole totaalisen vajacci?
No jos vaikka on kasvanut aikuiseksi. Miksi ihminen joutuisi tilanteeseen missä pitäisi valehdella viranomaiselle? Jos ei ole totaalisen vajacci?
Poliisille valehtelu on rikollista toimintaa ja siitä seuraa rangaistus jos asia tulee ilmi.
Oikeudessa valehtelu on vielä vakavampi asia.Siitä on seuraus ehdollinen vankeus.
Virkamiehen harhauttamisesta voi saada 2 vuotta ehdotonta vankeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta saa, se ja vaiti pysyminen on itsekriminointisuojan ydin.
No niin, sitten sinivuokon on turha tulla kyselemään, että minne matka.
Ei ole pakko sanoa, mutta jos sinua epäillään jostain voi matkaasi tulla pientä mutkaa.
Eli oman edun mukaista on kakistella vastaukset siihen mihin on menossa. Mutta sen ei tarvitse olla totta. Uskottava kyllä.
En osaa puhua, olen ollut mykkä syntymästä saakka.
Miksei sais? Se on ihan sama mitä niille vastaa ne ovat jo sakkolapun kirjoittaneet. Kysymykset ovat vain retorisia.
Riippuu siitä kuuleeko poliisi sinua rikoksesta epäiltynä vai todistajana. Todistaja ei saa valehdella, mutta rikoksesta epäilty saa.
Jos olet sivullinen, esim silminnäkijä, et saa valehdella. Jos olet rikoksesta epäilty, saat valehdella, todistustaakka on poliisilla.
Jos tarkoitat ulkonaliikkumiskieltoa, lähtökohtaisesti poliisi epäilee sinua rikoksesta, kun liikut ulkona, joten SAA VALEHDELLA IHAN LAILLISESTI!
Turvallisin vaihtoehto on olla sanomatta mitään ja tuumata vaan että ottakaapa selvää.
Vierailija kirjoitti:
Itse aion olla matkalla ruokakauppaan jos niin epätodennäköisesti kävisi että miliisi pysäyttäisi.
Minä taas vastaan että ei kuulu paskalakki sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse aion olla matkalla ruokakauppaan jos niin epätodennäköisesti kävisi että miliisi pysäyttäisi.
Minä taas vastaan että ei kuulu paskalakki sulle.
Sinä saat vastauksellasi sakon, minä taas en.
Huomaatko eron?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos vaikka on kasvanut aikuiseksi. Miksi ihminen joutuisi tilanteeseen missä pitäisi valehdella viranomaiselle? Jos ei ole totaalisen vajacci?
Heh....
Ikää on kohta 50 eli ilmeisesti alan olla aikuinen.
Viranomaisille on tullut valehdeltua vuosien monessa eri tilanteissa eri maissa. Niin liikennepoliisille kuin maahanmuuttoviranomaiselle.
Tietenkin valehtelen jos siitä on minulle etua.
Patologiset valehtelijat haistaa. Julma totuus.
Jos kyseessä joku muu asia kuin (henkinen) murha, ihmiskauppa, naistenhakkaaja tai rahanpesu, ihan ok.
Monesti on hyvä päästää mätä pois.
Vierailija kirjoitti:
Virkamiehen harhauttamisesta voi saada 2 vuotta ehdotonta vankeutta.
Siitä pitää jäädä ensin kiinni.
Saa. Oikeudessakin saa valehdella oman etunsa vuoksi.