Ajaaks joku viel niin vanhal autol, ettei rekisterikilviss oo sitä EU/FIN-tunnusta?
Näin yhden eilen. Miten vanha sellainen oikein on? Jostai 80-luvulta varmaa!
Kommentit (17)
Uudetkin autot saa halutessaan ilman sitä eu-tunnusta rekisterikilvessä.
mun mielestä mulla on ja auto vm -20
Ja siis EU-kilvet tuli vasta vuonna 2001, käytännössä vanhasta kilvestä ei ole muuta "haittaa" kuin se, että tarvitsen ulkomailla liikkuessa erillisen kansallisuustarran autoon.
Kilvet saa muuten edelleen pyydettyä ilman tuota EU-tunnusta. Ei ole ymmärtääkseni mitenkään pakollinen, mutta tulee käytännössä automaattisesti uusiin kilpiin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 1996 vuosimallia auto
Mulla myös
Siis niinq daa, kyllä. Jos seuraat yhtään tarkemmin niin näet enemmänkin kuin yhden, tollo.
Pohjanmaalla ja Kainuussa ovat vielä hyvin yleisiä
Aloittaja vissiin syntynyt kultalusikka suussa
Minun - 89 vuoden autossa oli fin kilpi, mutta tilasin uudet pelkällä rekisterinumerolla, kun näyttää paremmalta.
Useita on, muutaman jo niin harvinainen että ei alle satkun ole myynnissä missään. Onko AP jotenkin nuori vai vaan tyhmä?
Mulla on kaksi vuotta vanha prätkä ja pyysin siihen ilmam EU-tunnusta olevan kilven, koska se näyttää paljon paremmalta ja sopii pyörän retrolookkiin. Maksoi muistaakseni kuusi euroa ja sellaisen saa kuka haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Museoautoissa ei EU-kilpeä ole.
On mahdollinen. Harva vaatii, koska on tyylirikko.
Museokilpi ei ole pakollinen museoautoon. - N. 10 v. päästä alkaa tulla eurokilpisiä autoja museoikään, (ellei museoikää muuteta.)
Mulla kuule on. Toinen auto vm. 1979 ja toinen 2000. Jälkimmäisessä on vielä käytössä se neliskanttinen kilpi, kun perus kuusimerkkistä kilpeä ei saa mahtumaan taakse.