Tunnetteko henkilökohtaisesti ketään koronan saanutta?
Itse olen ollut paljon tekemisissä sukulaisten kanssa, on matkatyössä olevaa, terveydenhoitajaa, pieniä lapsia. Kaikki ovat käyneet koronatesteissä moneen kertaan eikä kenelläkään ole koronaa. Kukaan ei myöskään tunne ketään koronan saanutta, ei edes sairaanhoitaja.
Kommentit (63)
Tunnen yhden työkaverin, jonka aikuinen lapsi kuulemma taudin sairasti. Kolmessa päivässä meni ohi.
Ketään muuta en tunne, joka tuntisi jonkun.
Täällä on ihan höpöhöpöjuttuja näissä viesteissä.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on negatiivinen tulos, mutta on kaksi kuukautta kipeänä, mutta taudille ei ole mitään erityistä syytä. Näitähän on nyt ollut että on kuumetta pitkään, mutta ei koronaa, niin onko se kuitenkin koronaa?
Onhan se mahdollista, että koronaa on.
Testit ovat nykyään aika hyviä, mutta valitettavasti sataprosenttiseen tulokseen ei päästä millään testillä. Vaikka siis tulos on näyttänyt negatiivista, se on voinut oikeasti kuitenkin olla positiivinen.
Tunnen henkilökohtaisesti kolme ihmistä. Kaikilla oli onneksi aika lievät oireet.
Tunnen kolme koronan sairastanutta, yhdelläkään ei ollut edes kuumetta. Väsymystä pari päivää ja maku- ja hajuaistin menetys noin viikon ajan. Ei mitään muita oireita.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan että onko joku tietty ihmisprofiili joka levittää tautia? Esim ulkomailla matkailevat, jne...
AP
Teuvot ja muut tahvot, jotka väittävät koronan olevan valetta.
Tunnen muutaman. Ja yksi tuttu on juuri karanteenissa, sai altistuksen positiiviseksi testatulta pojaltaan, jota en kylläkään tunne.
En itse, mutta pari perheenjäsentäni tuntee koronaan sairastuneita henkilökohtaisesti.
Ilman rajoituksia olisivat olleet noiden henkilöiden kanssa tekemissäkin.
Tunnen itseni ja mieheni. Teimme ensimmäisen lentomatkan 6 vuoteen viime vuonna helmikuussa (eli oikein supermatkailijoita ja reissaajia eiks jeh) ja sairastuimme viikko kotiintulon jälkeen. Meitä ei testattu, koska silloisten käytäntöjen mukaan emme olleet matkustaneet riskialuiella.
Mulla oli kummallinen tauti, lievä kuume vatsa sekaisin kerran ripuloiden, muutaman kerran yskäisin, vuorokauden oli sellainen hedari mihin ei mikään sallittu määrä särkylääkkeitä tehonnut, hajuaisti meni pariksi päiväksi. Mutta se siitä. Koskaan ennen ei vastaavaa ole ollut. Puoliso yski viikon verran ja kärsi myös päänsärystä, ei muuta. Mutta eipä ole todistettu oliko se koronaa vai ei. Todennäköisesti kyllä. Lentokentällähän pyöri kuitenkin Italiasta tulijoita ja aasialaisia myös.
Ainoastaan Ruotsissa asuvia. Suomesta en tunne ketään sairastunutta, mutta altistuneita kyllä.
Todennäköisesti olette itsekin sairastaneet koronan jo tietämättänne, varmaan joka neljäs suomalainen on. Vain pieni osa käy testeissä koska oireet lähes aina huomaamattomia.
Veljen perhe sairastui koronaan. Omalla perheellä ja itsellä ollut nyt lievää flunssaa mutta ei oo viittiny käydä testeissä ni ei voi tietää.
Meidän parinsadan hengen työpaikalta tiedän 4 sairastunutta ja heistä myös kahden puolisot ovat koronan sairastaneet. Lisäksi yhden ei-sairastuneen työkaverin tytär sairasti taudin.
Lisäksi tiedän harrastuskaverin sairastaneen koronan. Ja entisen naapuripariskunnan, näistä toinen perusterve myös kuoli.
Eli jotain 10 henkeä tiedän, joilla on korona ollut.
Kyllä 3.
Avioparista toinen kotiutui teholta, toinen kuoli. Sekä eräs tuttu kuoli riskiryhmäläisenä saatuaan koronan.
Kaveri sai työmatkalta. Sairasti lievänä.
Viisi. Kaksi työkaveria ja kolme oppilasta. Alakoulussa työskentelen
Vierailija kirjoitti:
Viisi. Kaksi työkaveria ja kolme oppilasta. Alakoulussa työskentelen
Eipäs kun kuusi, eli kolme työkaveria ja kolme oppilasta. Koulussa töissä
Tiedän yhden sairastuneen, ja hän kuolikin koronaan pian sairastumisen jälkeen. Oli n. 4-kymppinen mutta ketjupolttaja ja lähes sairaalloisen ylipainoinen ja kunto ei ollut parhaasta päästä. Harmittaa tuon ihmisen menetys valtavasti.
Itse luulen sairastaneeni perheeni kanssa pariinkin kertaan.
Minä itse sairastin koronan. 3 vuotta sitten sairastin influenssan ja luulin kuolevani siihen, niin huonona olin. Tämän koronan sairastin pienenä flunssana
Tunnen/tiedän äkkiseltään 10. Yhdeksällä oli lievä/normiflunssa. Yksi kuoli, mutta rehellisyyden nimissä pitää sanoa, että kroppa oli joka tavalla lopussa. Oli erittäin monisairas, erittäin lihava ja esim. raajoja oli amputoitu diabeteskuolion takia.