Mistä löytyy varma helppo työ?
Minulla on todettu lievähkö älyyn ja erityisesti kommunikointiin vaikuttava kehitysvamma.
Mikä on älyllisesti helppoa työtä jonka koulutuskin on helppo?
Pitäisi myös olla sellainen että työpaikan saa helposti.
Siivoustöitä olen koettanut hankkia, mutta en ole tullut valituksi kertaakaan. Alan pikkuhiljaa miettiä pitäisikö koettaa hankkia hullunpaperit ja yrittää niiden kautta sairaseläkkeelle. Alkaa olla ideat loppu.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Meidän sairaalalla ainakin palkataan jatkuvasti uusia sihteereitä. Suoraan lukiostakin tulleita eli koulutusta ei tarvi, perehdyttävät kyllä ja työtä ei opi kuin tekemällä
Pitääpä laittaa sihteeripestit haettavien listalle.
Onko sihteerin työ sosiaalisesti kuinka vaativaa?
Uskon että kommunikointiongelmieni kanssa pystyisin hoitamaan esim. selkeitä tilauksia tai ilmoittamaan suoria viestejä, mutta tuleeko sihteereille paljon tilanteita joissa keskustelua ei voi suunnitella valmiiksi paperille?
Hae lähihoitajaksi! Se on helppo ja varma työ helpolla koulutuksella. Lähihoitajistahan on pulaakin! Työllistyt lähes sata varmasti!
Henkilökohtainen avustaja. Ei vaadi mitää koulutusta koska siihen ei ole koulutusta edes saatavilla. Kaupassa käyntiä, harrastuksissa avustamista , ehkä saattaa olla myös siivousta avustettavan kotona. Semmosia pikkuisia töitä ja seurana oloa. Itse olen 4 vuotta ollut samassa firmassa. Mulla on 3 vakioavustettavaa jotka mulle riittävät eli lisää en ota eikä olekkaan pakko ottaa ja töitä saa tehdä oman elämäntilanteen mukaan eli joka päivä tai muutamana päivänä viikossa tai vaikka joka toinen viikko kuten itse teen eli joka toinen viikko vapaata mulla.
Vierailija kirjoitti:
Hae lähihoitajaksi! Se on helppo ja varma työ helpolla koulutuksella. Lähihoitajistahan on pulaakin! Työllistyt lähes sata varmasti!
Ei ole mikään 100 varma. Siihen liikaa kouluttautuu ihmisiä luullen että on varma niin tulee ylitarjontaa. Mutta henk. Koht. avustaja on paljon mukavampi työ kuin lähihoitaja eikä ole mitään koulutuksia ja on paljon varmempi. Työhön perehdytys saattaa olla asiakkaan kotona mutta ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään 100 varma. Siihen liikaa kouluttautuu ihmisiä luullen että on varma niin tulee ylitarjontaa. Mutta henk. Koht. avustaja on paljon mukavampi työ kuin lähihoitaja eikä ole mitään koulutuksia ja on paljon varmempi. Työhön perehdytys saattaa olla asiakkaan kotona mutta ei muuta.
Ootko kuule kattonut niiden työtilanteen!?! Niistähän on PULAA! Ei ylitarjontaa! katso vaikka tämä sivusto!:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko kuule kattonut niiden työtilanteen!?! Niistähän on PULAA! Ei ylitarjontaa! katso vaikka tämä sivusto!:
Puhuin lähihoitaja ammatista
Vierailija kirjoitti:
Olen itseasiassa jopa miettinyt hoitoalaa aiemmin, mutta olen saanut kuvan että myös lähihoitajan tehtävät vaatisivat älyllisesti ja sosiaalisesti normaalia taitotasoa?
Keskustelussa aiemmin mainittuja henkilökohtaisen avustajan tehtäviä alan tutkailla. Vaikuttaa potentiaalisesti tehtävältä jos avustettava tarvitsee vaikka lähinnä fyysistä liikkumisapua yms.
Ai lähihoitajaksi, jos älyllisiä JA sosiaalisen kommunikaatipn ongelmia? Siis ihan tosi nyt ihmiset! Lähihoitajan työssä hoidetaan vakavasti sairaita ihmisiä, ja erityisesti sosiaalinen kyvykkyys on tärkeää. Itse olen sairaanhoitaja, joten uskon tietäväni asiasta jotain!
Sitäpaitsi työ ei ole erityisen helppo! On vaativia asiakaskohtaamisia, äkkitilanteita ja väkivaltaa. Lisäksi pitäisi jaksaa olla kärsivällinen ja hienovarainen!
Harkitsen myös kysyväni TE-toimiston ohjaajalta onko lastenohjaaja-ammatti johon saattaisin kyetä ja olisiko alalla kuinka työmahdollisuuksia.
Onko täälä kokemusta lastenohjaajan tehtävien vaativuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtainen avustaja. Ei vaadi mitää koulutusta koska siihen ei ole koulutusta edes saatavilla. Kaupassa käyntiä, harrastuksissa avustamista , ehkä saattaa olla myös siivousta avustettavan kotona. Semmosia pikkuisia töitä ja seurana oloa. Itse olen 4 vuotta ollut samassa firmassa. Mulla on 3 vakioavustettavaa jotka mulle riittävät eli lisää en ota eikä olekkaan pakko ottaa ja töitä saa tehdä oman elämäntilanteen mukaan eli joka päivä tai muutamana päivänä viikossa tai vaikka joka toinen viikko kuten itse teen eli joka toinen viikko vapaata mulla.
Tuota noin. Sinulla asia voi olla tuolla tavalla, mutta suureen osaan avustajan töistä liittyy erittäin iso vastuu. On monia henkilökohtaisen avun asiakkaita, joiden vamma on senlaatuinen, että he tarvitsevat avustajaa ihan kaikessa, he eivät selviä päivääkään ilman.
Avustajan työ ei ole mitään seuranpitoa suurimmaksi osaksi, vaan kannattaa muistaa, että iso osa asiakkaista on vaikeavammaisia.
-avustaja
Pege kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itseasiassa jopa miettinyt hoitoalaa aiemmin, mutta olen saanut kuvan että myös lähihoitajan tehtävät vaatisivat älyllisesti ja sosiaalisesti normaalia taitotasoa?
Keskustelussa aiemmin mainittuja henkilökohtaisen avustajan tehtäviä alan tutkailla. Vaikuttaa potentiaalisesti tehtävältä jos avustettava tarvitsee vaikka lähinnä fyysistä liikkumisapua yms.
Sekä lähihoitajan että henkilökohtaisen avustajan työt vaativat kykyä kommunikoida sujuvasti erilaisten ihmisten kanssa. Lähihoitajan on osattava myös lääkelaskut, joten perusmatematiikassa ei saa olla vaikeuksia. Lisäksi niissäkin opinnoissa on kyettävä saavuttamaan perustason ymmärrys anatomiasta ja fysiologiasta vaikka kyse ei sairaanhoitajan työstä olekaan. Työ vaatii myös osaamisen soveltamista ja kykyä toimia muuttuvissa tilanteissa.
Miten olisivat keittiötyöntekijän työt tai tehdastyö?
....feissari...?? sitte ku korona-aika hellittää
😐
Taittele pahvilaatikkoja tubessa.
200000 vuodessa.
Pege kirjoitti:
Harkitsen myös kysyväni TE-toimiston ohjaajalta onko lastenohjaaja-ammatti johon saattaisin kyetä ja olisiko alalla kuinka työmahdollisuuksia.
Onko täälä kokemusta lastenohjaajan tehtävien vaativuudesta?
Mikä on lastenohjaaja?
Ohjaaja lastenkodissa 3,5v sosionomikoulutus. Jos sulla ei ole äärimmäiset tilanne -ja sosiaaliset sarvet + puhekyky & psykologista ymmärrystä, niin sut nauretaan ulos ovesta.
Tai pieksetään.
Sosionomi miehenä saan valita työpaikkani.
Vierailija kirjoitti:
Pege kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä lähihoitajan että henkilökohtaisen avustajan työt vaativat kykyä kommunikoida sujuvasti erilaisten ihmisten kanssa. Lähihoitajan on osattava myös lääkelaskut, joten perusmatematiikassa ei saa olla vaikeuksia. Lisäksi niissäkin opinnoissa on kyettävä saavuttamaan perustason ymmärrys anatomiasta ja fysiologiasta vaikka kyse ei sairaanhoitajan työstä olekaan. Työ vaatii myös osaamisen soveltamista ja kykyä toimia muuttuvissa tilanteissa.
Miten olisivat keittiötyöntekijän työt tai tehdastyö?
Matemaattinen osaamiseni ei oikeastaan ole kehittynyt edes aivan täysin yläastetason loppuun, joka todellakin voisi olla lääkelaskujen kanssa ongelma. En myöskään osaa lukea kunnolla ihmisten tunnetiloja, joten voin hyvin nähdä että sanoisin jotain tökerösti herkässä tilassa olevalle ihmiselle.
Keittiötehtävät (lähinnä tarjoilu ja tiskien viemiset, ruuan laittamiseen minua ei olla uskallettu laittaa) ja tehdastyö ovat ainoat työt joita olen jopa aiemmin virallisesti tehnyt.
Keittiötehtävät joita olen saanut ovat olleet kausiluonteisia ja viimeinen paikka ilmoitti ettei palkkaisi minua uudestaan, sillä en suoriutunut tarpeeksi hyvin pitkien ylitöiden ja suurten asiakasmassojen aikaisesta paineesta ja fyysisestä rasituksesta. Onkohan tämä alalla kaikkialla ongelma vai onko keittiötehtäviä sellaisiakin joissa toiminta olisi kevyempää?
Olen nyt noin vuoden tehdastöitä hakenut enkä ole tullut valituksi vaikka olen muutamiin haastatteluihinkin päässyt :( Pelkään, että kommunikaatiotaitojeni puutteellisuus saattaa näkyä jo haastatteluissa? Tai sitten muut hakijat vain ovat sopivampia/parempia eikä sen kummempaa.
Aiempi tehdastyöni loppui YT-neuvotteluihin. Esimies totesi valintaperusteluksi, että kokee että minun olisi pitänyt oppia eri työpisteiden tehtävät sujuvammin tuossa ajassa. Tämä luo myös vähän sen pelon, että selviänköhän vaativammissa laitoksissa edes harjoitteluajan loppuun jos en opikaan tarpeeksi nopeasti työtehtäviä?
Onko paljon tehdastöitä, joissa pääsisi tekemään ns. käsin tehtäviä vai ovatko kaikki nykyään sitä että pitäisi osata ajaa napeista laitteita? Niiden nappien hahmottaminen oli minulle hankalaa, mutta tuotteiden pakkaaminen onnistui (joskaan ei tarpeeksi nopeasti...).
Entä hyllytystyö? Sellainen, johon ei sisälly mitään kassatyöskentelyä.
Vierailija kirjoitti:
Sosionomi miehenä saan valita työpaikkani.
Perhesuhteiden tiedustelu työhönottotilanteessa on kielletty.
Meidän sairaalalla ainakin palkataan jatkuvasti uusia sihteereitä. Suoraan lukiostakin tulleita eli koulutusta ei tarvi, perehdyttävät kyllä ja työtä ei opi kuin tekemällä