Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytyy varma helppo työ?

Pege
25.03.2021 |

Minulla on todettu lievähkö älyyn ja erityisesti kommunikointiin vaikuttava kehitysvamma.

Mikä on älyllisesti helppoa työtä jonka koulutuskin on helppo?

Pitäisi myös olla sellainen että työpaikan saa helposti.

Siivoustöitä olen koettanut hankkia, mutta en ole tullut valituksi kertaakaan. Alan pikkuhiljaa miettiä pitäisikö koettaa hankkia hullunpaperit ja yrittää niiden kautta sairaseläkkeelle. Alkaa olla ideat loppu.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pege kirjoitti:

Harkitsen myös kysyväni TE-toimiston ohjaajalta onko lastenohjaaja-ammatti johon saattaisin kyetä ja olisiko alalla kuinka työmahdollisuuksia.

Onko täälä kokemusta lastenohjaajan tehtävien vaativuudesta?

Mikä on lastenohjaaja?

Ohjaaja lastenkodissa 3,5v sosionomikoulutus. Jos sulla ei ole äärimmäiset tilanne -ja sosiaaliset sarvet + puhekyky & psykologista ymmärrystä, niin sut nauretaan ulos ovesta.

Tai pieksetään.

Mikäli olen ymmärtänyt oikein niin lastenohjaaja olisi "helpompi" lastenhoitoammatti, lähinnä kerho-ohjaamista ja päiväkotitoimintaa? Ei vaadi pohjalle hoitopuolta mitä tuosta lueskelin? Lueskelin mm. Riveriasta ja aikuis-koulutus-fi sivulta tälläisen ammatin olemassaolosta.

Koen että pienempien lasten tunnetiloja on helpompi lukea kuin aikuisten ja lapset antavat enemmän "anteeksi" jos sanavalinta on outo tai heiltä kyselee liikaa siitä mitä he touhuavat. Jos en osaa lukea tilanteen tunnetilaa oikein niin yleensä koetan muuntaa tilanteen iloiseksi tai hauskaksi, joka saattaisin esim. päiväkodissa olla toimivaa vaikka aikuisten kanssa se ei oikein toimi.

Peruskoulussa olin TET-viikot perhepäivähoitajan apuna joskus ja mietin esimerkiksi hänellä ollutta virallista apulaista ja sitä että pääsisikö esimerkiksi myös tuollaiseen perhepäivähoitajan avustushommaan moisella koulutuksella, vai onko se pelkkää kerhotoiminnan vetämistä?

Itselläni vain on vähän pelko, että noissa kerhotehtävissä ei välttämättä ole paljoa työpaikkoja tai sitten niihin otetaan varhaiskasvatus opettajia tms osaamisella varustettuja ihmisiä. Puhumattakaan siitä saisiko niistä tarpeeksi työtunteja itsensä elätykseen.

Vierailija
22/23 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä hyllytystyö? Sellainen, johon ei sisälly mitään kassatyöskentelyä.

Kuulostaisi potentiaaliselta jos vain vapauta paikkoja löytyy lähiseudulta.

Laitan haettavien tehtävien listalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuskiksi pääsee nykyisin kuka vaan ja helpompaa hommaa saa hakea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän